ion

اعتیاد به بازی های آنلاین برای نخستین بار توسط سازمان بهداشت جهانی جزو بیماری های روانی قرار گرفت.

ایران آنلاین / به گزارش «ایران» به نقل از بی بی سی، اختلالات ناشی از بازی های آنلاین جزو طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها (آی سی دی) قرار گرفت. (طبقه‌بندی بیماری‌ها به‌معنای مرتب کردن بیماری ها بر اساس خواص مشترک است و در منابع بین‌المللی تحت عنوان (ICD) به‌معنی «طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها و مشکلات تندرستی مرتبط» است که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده و به‌طور دوره‌ای بازنگری می‌شود و دوباره انتشار می‌یابد.)

در پیش نویس سند آن الگوی رفتاری ناشی از بازی های مداوم نشان می دهد که فرد از اختلال روانی رنج می برد. آخرین نسخه آی سی دی در سال 1992 به پایان رسید و راهنمای جدید آن در سال 2018 منتشر می شود. این راهنما شامل کدهایی می باشد که علائم بیماری را نشان می دهد و پزشکان و محققان می توانند از آن برای بررسی و ارزیابی افرادی که از اعتیاد به بازی رنج می برند، استفاده کنند.
بر این اساس رفتارهای غیرطبیعی ناشی از بازی های آنلاین در یک دوره حداقل 12 ماهه خود را نشان می دهند، اما ممکن است در برخی افراد به دلیل شدت علائم این بازه زمانی کوتاه تر باشد.
دکتر ریچارد گراهام، متخصص اعتیاد به اینترنت و بازی های آنلاین و ویدئویی در بیمارستان شبانه لندن از تصویب این وضعیت استقبال کرد. وی گفت: این امر بسیار مهمی است زیرا زمینه های تخصصی تری را برای بررسی جدی تر این موضوع فراهم می کند. گراهام افزود: هر ساله 50 مورد جدید از اعتیاد به ابزارهای دیجیتالی خودنمایی می کند که اعتیاد به آنها بر خواب، غذاخوردن، روابط اجتماعی و تحصیل افراد تاثیر می گذارد.
البته بسیاری از روانپزشکان در این زمینه به راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی که نسخه پنجم آن در سال 2013 منتشر شده است، اشاره می کنند که در آن اختلال بازی های اینترنتی به عنوان موردی است که باید بیشتر درباره آن مطالعه شود، اما این راهنما تاکنون وجاهت قانونی پیدا نکرده است.
بسیاری از کشورها در حال حاضر با این مسئله روبرو هستند به عنوان نمونه کره جنوبی قوانین ممنوعیت دسترسی کودکان زیر 16 سال به بازی های آنلاین را از نیمه شب تا ساعت شش وضع کرده است.
در ژاپن نیز کودکان اگر در ماه بیش از یک زمان مشخص شده وقت صرف بازی کنند به آنها هشدار داده می شود.
در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که پسران در مقایسه با دختران زمان بیشتری را برای بازی های آنلاین و ویدئویی صرف می کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.