ion

پلمب اغذیه فروشی های غیر بهداشتی

اجتماعی /
شناسه خبر: 341511

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی حدود هزار و 500 اغذیه فروشی و مرکز متخلف و غیر بهداشتی پلمب و بیش از 6 هزار و 500 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

ایران آنلاین /رضا غلامی در گفت و گو خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 هزار بازدید بهداشت محیطی از اماکن حساس در روزهای تعطیلات نوروزی انجام شده است، افزود: تخلفات بهداشتی نسبت به سال قبل کمتر شده است.
وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود، میزان بازرسی های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا برابر است اما میزان تخلفات کاهش یافته است و این امر نشانگر اطلاع رسانی مطلوب تر و مشارکت بیشتر مردم است.
وی ادامه داد: رستوران ها، هتل ها و مراکز اقامتی، پایانه های مسافربری، قنادی ها، مراکز اسکان و رستوران های بین راهی مورد بازرسی های مکرر قرار می گیرد و در این مدت بیش از 19 هزار بازرسی از مراکز بین راهی انجام شده است.

*بیشترین تخلف بهداشتی رستوران ها و قنادی ها
این مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار کرد: رستوران های بین راهی و قنادی ها بیشترین تخلفات را مرتکب شدند و بیشترین نوع تخلف مربوط به عدم رعایت بهداشت فردی و نامناسب بودن شرایط نگهداری مواد غذایی گزارش شده است.
غلامی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت به تجهیزات سنجش در محل مجهز هستند و به وسیله دستگاه هایی از جمله سنجش بار میکروبی سطح میز، سنجش بار میکروبی انگشتان دست شاغلان، سنجش میزان کهنگی روغن، سنجش میزان و نوع نمک مصرفی در غذا و سنجش میزان جوش شیرین در نان، در محل های بازرسی، بررسی های لازم را انجام می دهند.
وی یادآور شد: طرح نظارت نوروزی بهداشت، از 15 اسفند 96 آغاز شده است، تا 15 فروردین 97 ادامه دارد و سعی داریم در این مدت با تشدید بازرسی ها، پوشش نظارتی کاملی بر عملکرد اصناف داشته باشم و در این راستا، در استان های پرتردد که مقصد مسافران و گردشگران نوروزی است، در سه شیفت کاری از ساعت 8 تا 24، تیم های نظارتی فعالیت دارند.
غلامی با اشاره به فعالیت 24 ساعته سامانه 190، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، 95 درصد گزارش ها و شکایات مردمی که از طریق این سامانه ثبت شده، مورد بررسی قرار گرفته است و چند درصد باقیمانده هم مربوط به گزارش هایی است که اطلاعات آن ناقص یا اشتباه بوده یا شکایت بی مورد گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع، نگهداری، فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، شکایات خود را در سامانه ارتباطات مردمی 190 ثبت کنند.
این سامانه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و پیگیری مشکلات و شکایات بهداشتی عموم مردم است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.