منهای فوتبال

1000
مرادی: والیبال به روزهای طلایی برمی‌گردد

داورزنی موفقیت‌های چشمگیری داشت

مرادی: والیبال به روزهای طلایی برمی‌گردد

سرپرست فدراسیون والیبال در نشست خبری به تمجید از دستاوردهای رئیس قبلی این فدراسیون پرداخت.

به گزارش ایران ورزشی؛ وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در نشست خبری خود که امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد اظهار داشت: از زحمات محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم. او ۱۷ سال در فدراسیون والیبال زحمت کشید و موفقیت های چشمگیری را به جای گذاشت.

وی ادامه داد: روح مرحوم یزدانی خرم شاد که در فدراسیون والیبال بذری را کاشت و پس از او پرچم به داورزنی سپرده شد. والیبال ایران در بین رشته‌های گروهی تنها رشته‌ای است که در سطح جهان سرآمد است.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره تغییرات در ساختار فدراسیون تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ساختار فدراسیون به گونه‌ای باشد که کارها به شکل روانتر انجام شود.

مرادی گفت: کسانی که در فدراسیون حضور دارند، توانایی‌های مدیریتی آنها ملاک است. انشاالله دست به دست هم بدهیم تا به والیبال خدمت کنیم. درباره حال والیبال ایران فراموش نشود ما در رده جوانان قهرمان جهان شدیم و در نوجوانان نایب قهرمان جهان. در خصوص بزرگسالان من نام نتایج را ناکامی مقطعی می‌گذارم.

وی تصریح کرد: تیم‌ها هم می‌بازند و هم پیروز می‌شوند. چیزی که باعث نگرانی شد این بود که نتایج بر اساس اشتباهات بود و اگر این اشتباهات نبود ما در رده پانزدهم رنکینگ نبودیم. این به این معنا نیست که والیبال ایران سقوط کرده است.

سرپرست فدراسیون والیبال عنوان کرد: پشتوانه‌سازی قابل توجهی در والیبال ایران شکل گرفته است. ولاسکو گفت ویژگی والیبال ایران، پشتوانه‌سازی خوب برای آن است. مردم امیدوارانه به والیبال نگاه کنند چون والیبال به روزهای طلایی خود باز خواهد گشت. 

مرادی در خصوص مهمترین اولویت‌ها در فدراسیون والیبال اظهار داشت: اولویت ما در فدراسیون والیبال انتخاب سرمربی برای تیم ملی است. کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به  تیم ملی شرایط سختی در کسب سهمیه المپیک   دارد اما باید از کمترین شانس ممکن استفاده کنیم.

وی در  مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: فدراسیون والیبال با ۱۵ مربی خارجی مذاکره کرد که البته گزینه‌های ایرانی هم مدنظر بود. فدراسیون سعی خواهد کرد بهترین گزینه را انتخاب کند. برخی از این مربیان قرارداد داشتند و یکی دو مربی هم علاقه‌ای به کار با ما نداشتند. این مسئله را به کمیته فنی واگذار خواهم کرد. 

سرپرست فدراسیون والیبال عنوان کرد: برخی از این مربیان برنامه‌های مدونی ارائه کردند. تلاش ما این است در بهمن ماه با یکی دو نفر از این مربیان به توافق برسیم. لیگ‌ ما از بازیکنان برجسته تهی شده و اکثر بازیکنان تیم ملی ما لژیونر هستند.

وی درباره اینکه انتخابات فدراسیون والیبال اظهار داشت: وظیفه من این است که حتی برای چند ماه، ریل‌گذاری صحیح کنم تا رئیس آینده فدراسیون کارش را راحت‌تر انجام دهد. قرار نیست سرپرست فدراسیون بگوید فقط دنبال انتخابات هستم. درباره زمان انتخابات بستگی به نظر وزارت ورزش دارد.‌ تمایل فدراسیون برگزاری مجمع در موعد مقرر است. درباره بازنشستگی من تصور وجود دارد که من بازنشسته هستم.‌ من بازنشسته نیستم و قبل از صدور ابلاغ پیگیر کار بازنشستگی بودم.

مرادی در مورد زمان انتخابات فدراسیون والیبال و اینکه داورزنی با فدراسیون والیبال همکاری خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: انتخابات را باید در دهه سوم اسفند برگزار کنیم چون اعتبار ثبت نام‌ها ۶ ماهه است یا اینکه فرآیند ثبت نام‌ها مجددا تکرار شود. قرار شده وزارت ورزش در این خصوص نظرش را به ما اعلام کند.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره نحوه استفاده از داورزنی گفت: فدراسیون والیبال رندانه از تجارب داورزنی استفاده خواهد کرد. البته این مسئله به معنای شباهت شیوه مدیریت من با او نیست. همیشه اختلاف نظرهایی در شیوه مدیریت با او داشتیم.

وی درباره اینکه تا چه حد در بدنه فدراسیون تغییرات ایجاد خواهد کرد، گفت: دنبال تغییرات آنچنانی نیستیم. نه در بدنه فدراسیون نه در هیئت‌ها. البته چند هیئت با سرپرست اداره می شوند. گزینه خاصی در هیئت‌ها نداریم.

مرادی گفت: اینکه سرپرست فدراسیون نمی‌تواند کاندیدای ریاست فدراسیون شود، قانون نیست بلکه یک تصمیم سازمانی است. چون برخی سرپرستان می‌آمدند کلی تغییرات انجام می‌دادند تا رئیس شوند. من هم کاندیدای ریاست فدراسیون نیستم تا یک ریل‌گذاری درست داشته باشم. وقتی از داورزنی صحبت می کنیم باید توجه داشته باشیم کار او درست بوده و کار غلطی انجام نداده است. شیوه مدیریت او صحیح بوده که والیبال ایران در جهان سرآمد است. از نظرات و تجارب او استفاده خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون والیبال در مورد اینکه به نظر می‌رسد مربی خارجی مورد نظر وی است، اظهار داشت: علاقه داورزنی این بود که به مربی ایرانی فرصت مجدد داده شود. سعید معروف یک ظرفیت بزرگ برای والیبال است اما نباید نیروهای اینچنینی را بسوزانیم. کمیته فنی باید در این خصوص صحبت کند.‌ ما یکبار سابقه استفاده از مربیان ایرانی را داشتیم. تصمیم گیری درباره کادر مربیان را به پس از  جلسه فنی موکول ‌می‌کنیم.

وی در خصوص حواشی تیم ملی و اختلاف موسوی و عبادی پور گفت: چنین برداشتی را ما نداریم. در همه رشته ها اختلاف نظر است اما رفاقت وجود دارد. وقتی موسوی به تیم ملی آمد عبادی‌پور کاپیتانی را به موسوی داد. برخی دوستان مسائل جزئی را پررنگ کردند.‌ موسوی از بزرگان والیبال است. سالهای درخشان عبادی‌پور را نمی توانیم فراموش کنیم.‌

مرادی درباره نحوه قرارداد با سرمربی جدید پس از انتخاب گفت: برای سرمربی به دنبال قرارداد پنج ساله هستیم که یک سال به اضافه دو و دو سال باشد. برای شناخت توانایی سرمربی این موضوع لازم است که آیا می‌تواند به والیبال ایران کمک کند. برخی مربیان توانایی زیادی دارند اما شاید در تیم ملی ایران موفق نباشند. بنابر این اگر مربی کارش را درست انجام داد، قراردادش تمدید می‌شود.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره ترکیب کمیته فنی و احتمال تغییر فهرست ۱۵ نفره سرمربیان پیشهادی، گفت: کمیته فنی سابق و یا کمیته مشورتی آینده در انتخاب سرمربیان نقشی نداشت، بلکه نفرات از سوی فدراسیون بررسی و پیشنهاد به کمیته فنی بود که به بحث گذاشته شد و در نهایت چهار گزینه خارجی و دو ایرانی انتخاب شدند. کمیته مشورتی با تعدادی از اعضای کمیته فنی و شاید چند نفر جدید تشکیل می‌شود. به دنبال نمایش نیستیم باید نفراتی در این کمیته حضور داشته باشند که کارشناس باشند و علم به روزی داشته باشند. با دیدگاه‌های فنی در نشست ها شرکت کنند و در نهایت نیز مسئولیت کار خود را نیز بپذیرد.

مرادی در پاسخ به این گفته یکی از خبرنگاران والیبال که گفته‌های سرپرست جدید شبیه افرادی است که با ذکر رفاقت با رئیس پیشین و ادامه مسیر او آمدند و در ادامه به یکباره مسیر تغییر دادند، گفت: خداوند توفیق دهد که امکان جامه عمل پوشاندن به گفته‌هایمان را بیابیم. در عمر ورزشی‌ام کسی سراغ ندارد که من این گونه رفتار کرده باشم. در مقطعی مشاور و بعد نائب رئیس فدراسیون شدم و همواره داورزنی به اختلاف نظرهای مدیریتی‌مان اشاره می‌کرد اما به دنبال این نیستم که بگویم رئیس پیشین اشتباه رفته و مسیر دیگری را طی کنم. داورزنی را به عنوان مدیری که زحمت کشیده قبول دارم. او زحمت زیادی برای والیبال کشیده و اگر امروز نیست نمی‌توانیم به خدمات او چشم‌مان را ببندیم. اگر ایده مدیریتی داریم خیلی شفاف مطرح کنیم و در خصوص گردن گرفتن انتخاب سرمربی تیم ملی هم ما اهل گردن گرفتن هستیم اما این موضوع را به کمیته فنی موکول خواهیم کرد. این اختیار اگر داده شود مسولیت هم خواهند داشت اما مطمئن باشید بهتر از این سرمربیان پیدا نخواهد شد. باید مسوولیت‌ها توزیع شود و اگر راهنمایی لازم بود رئیس فدراسیون توصیه های لازم را ارائه دهد.

مرادی همچنین در خصوص میزبانی‌هایی که فدراسیون والیبال پیش از این به FIVB ارائه داده است، تصریح کرد: به دلیل شرایط حاکم در دنیای سیاست مشکلاتی داریم و نمی توانیم ارتباط مالی داشته باشیم و والیبال ورد برگزار کننده مسابقات است و او به دنبال دریافت و جابه جایی پول است. به هر حال محدودیت‌هایی داریم که از دنیای سیاست متاسفانه به ورزش سرایت کرده است. امیدوارم شعار ورزش از سیاست جداست در دنیا دیده شود و رئیس کمیته ملی المپیک  این موضوع را مدنظر قرار دهد. برای سال ۲۰۲۵ درخواست برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را دادیم که امیدواریم تا آن زمان بخشی از مشکلات را حل کنیم و میزبانی‌هایی در سطح جهان داشته باشیم.

سرپرست جدید فدراسیون والیبال همچنین با تاکید بر این که نباید سرمایه سوزی انجام نشود، گفت: تا به حال صحبت مستقیمی با معروف نداشتم و مایلم صحبتی با او داشته باشم. معتقدم سعید معروف با دو عنوان بازیکن و مربی امکان کمک به تیم ملی را دارد اما بستگی به تصمیم کمیته فنی دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال