محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

گزارش

10038
بحران اسکناس کابوس یوزهای ایرانی

بودجه ناچیز تیم ملی نسبت به رقبای قدرتمند آسیایی

بحران اسکناس کابوس یوزهای ایرانی

رقبای تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی شدند و حالا نوبت به تدارک شاگردان امیر قلعه نویی برای حضور در این مسابقات است.

رقبای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسیر صعود به جام جهانی 2026 معرفی شدند، در حالی که به نظر می رسید مسئولان فدراسیون بلافاصله برای آماده سازی تیم ملی آستین ها را بالا بزنند، تا به اینجا هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. همیشه پیش از حضور تیم ملی در میادین بزرگ، بحث تدارکات تیم یکی از داغ ترین مباحث محسوب می شود که  البته تیم ملی همیشه از نبود تدارکات قوی رنج می برد.

یکی از موارد مورد نیاز برای برنامه ریزی در خصوص دیدارهای تدارکاتی مباحث مالی است، فدراسیون فوتبال پیش از حضور در جام جهانی 2022 از دولت کمک مالی گرفت تا تیم ملی را آماده حضور در این مسابقات معتبر کند، حالا تیم ملی در آستانه مسابقات انتخابی جام جهانی قرار دارد و در این شرایط از فدراسیون انتظار می رود تا مشکلات مالی خود را از طریق مسائلی همچون تبلیغات بر روی پیراهن برطرف کند تا بخشی از بودجه تیم ملی تامین شود. این در حالی است که خبر می رسد فدراسیون تاکنون نتوانسته حقوق داستیاران امیر قلعه نویی را پرداخت کند. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص به «ایران ورزشی» می گوید: «بحث مالی مهمترین موضوع برای یک تدارک قوی به حساب می آید.

این در حالی است که تیم ملی همیشه از این موضوع رنج می برد و حالا و در آستانه مرحله سوم مقدماتی جام جهانی هم این مشکل وجود دارد. مسلما هر چه بودجه تیم ملی بیشتر باشد، دست فدراسیون برای اجرای برنامه ها بازتر خواهد بود.» او می افزاید: «ما مثل ژاپن، کره جنوبی و حتی عربستان نیستیم و بودجه این تیم ها که رقبای تیم ملی در مسابقات مختلف محسوب می شوند بسیار بیشتر از بودجه تیم ما است. در واقع ما یک دهم از بودجه این تیم ها را نداریم که برای تیم ملی هزینه کنیم. با این وجود همیشه به همت و غیرت بچه ها توانستیم مقابل این حریفان عرض اندام کنیم.»  


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش