ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

10047
محمدخانی:موفقیت گاریدو در پرسپولیس به خودش بستگی دارد

برخلاف همه جای دنیا اول تیم می‌بندند بعد مربی می‌آورند

محمدخانی:موفقیت گاریدو در پرسپولیس به خودش بستگی دارد

پرسپولیس به هیچ بازیکنی متکی نیست ما هم رفتیم باز قهرمان شد

مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است موفقیت مربی خارجی بستگی به خود او خواهد داشت .

ناصر محمد خانی مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط پرسپولیس نقطه نظرات خودش را مطرح  و به سوالات پاسخ می دهد .

 

*در رابطه با انتخاب گاریدوی اسپانیایی برای سرمربیگری پرسپولیس چه صحبتی دارید ؟

 

رزومه مربی اسپانیایی بد نیست.او در چند تیم اسپانیایی و آسیایی و آفریقایی مربیگری کرده و به نظرم تجربه خوبی دارد اما اینکه آیا می تواند در پرسپولیس موفق شود یا نه همه چیز بستگی به خودش دارد که بتواند با تیم و بازیکنان و شرایط خاص فوتبال ایران و شرایطی که یک تیم قهرمان در ایران دارد وفق پیدا کند.البته من به شکل کلی رویه جدب مربی در  فوتبال ایران را خیلی صحیح و حرفه‌ای نمی‌دانم .

 

*بیشتر  توضیح می‌دهید؟

 

اصولا رسم بر این است که در ابتدا مربی را تعیین و انتخاب می‌کنند و پس از آن سرمربی تیم براساس ایده‌ها و تفکرات خودش بازیکنان مد نظرش را انتخاب می‌کند اما ما در اینجا بازیکنان را جذب می‌کنیم و بعد مربی می‌آوریم و به او می‌گوییم با این بازیکنان کار کند و تیم را هدایت کند که به نظرم چندان حرفه ای نیست .از سویی این رویه می‌تواند بهانه هم دست سرمربی جدید بدهد که اگر نتیجه نگیرد حتما به این موضوع خواهد پرداخت که بازیکنان را خودش انتخاب نکرده و بازیکنان خاصی را مد نظر داشته است .

 

*در مورد احتمال جدایی بعضی از بازیکنان نظیر بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر و ترابی چه نظری دارید ؟

 

به نظرم بازیکنی که چند سال در پرسپولیس بوده ، زحمت کشیده و قهرمانی کسب کرده و خودش را در دل هواداران جا کرده نباید راحت جدا شود و فقط مادیات را در نظر بگیرد .به همین دلیل هم من به بازیکنان و باشگاه توصیه می کنم با هم کنار بیایند و پرسپولیس و هواداران تیم را در اولویت خودشان قرار دهند چون بازیکن در پرسپولیس است که قهرمان می شود و به تیم ملی می رسد یا لژیونر می‌شود .خود ما هم هر چه داریم به خاطر حضورمان در پرسپولیس و زندگی در کنار مردم بوده که سعی کردیم با بازیها و نتایج و قهرمانی هایمان با پرسپولیس آنها را خوشحال کنیم که به لطف خدا و حمایتی که هواداران از ما داشتنددر این مهم موفق بودیم و قهرمانی بازی‌های خوبی را برای خودمان و هواداران به یادگار گذاشتیم. باور کنید زمان ما هم پول نبود و ما دلی بازی می کردیم و به فکر هواداران بودیم و خوشحالی آنها خوشحالی ما بود .

 

*اما حالا شاید بازیکنان به گونه ای دیگر فکر می کنند و معتقدند که در شرایطی که تنها چند سال در فوتبال حرفه‌ای بازی می کنند باید پول خوبی دریافت کنند !

بله به هر حال زندگی ها سخت‌تر شده و شرایط اقتصادی و سایر موارد هم متفاوت است به همین دلیل هم من به باشگاه توضیه می‌کنم به هر بازیکن به اندازه ارزش خودش و توانایی فنی که دارد پول پرداخت کند و رقم قراردادش را تعیین کند.خوب می‌دانم که به بازیکنان پرسپولیس پیشنهادهای بالا می‌دهند تا آنها را اغوا کنند اما از بازیکنان می‌خواهم با باشگاه کنار بیایند .

 

*در رابطه با کمبودهای تیم و پست‌هایی که تیم به بازیکن جدید نیاز دارد چه نظری دارید ؟

اگر  بیرانوند برود که حتما پرسپولیس به دروازه بان جدید نیاز دارد. جدا از این مساله پرسپولیس به چند بازیکن کلیدی  از جمله مهاجم ، دفاع و یکی دوپست دیگر که تیم به تقویت در آنجا نیاز دارد .

 

*نگران نیستید که در صورت جدایی چند بازیکن پرسپولیس کیفیت تیم پائین بیاید؟

یادم هست در اواسط دهه 60 من ، درخشان،پنجعلی و حتی شاهرخ بیانی که آن سال بازیکن پرسپولیس بود همگی به قطر رقتیم اما در شرایطی که بعضی ها فکر می کردند پرسپولیس قهرمان نخواهد شد باز هم قهرمان شد .این یعنی که پرسپولیس همیشه بهترین تیم ایران بوده و به یک یا دو بازیکن وابسته نیست .

 

*برای موفقیت پرسپولیس در لیگ نخبگان چقدر شانس قائل هستید ؟

خصوصی سازی انجام شد اما یاز هم شاهدیم که ما نمی توانیم با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه جذب بازیکن خوب خارجی و یکسری از مسائل مهم دیگر رقابت کنیم. به همین دلیل   در آسیا چند سالی است نتوانسته ایم قهرمان شویم و اگر در روند هزینه کردن‌‌هایمان بازنگری نکنیم موفق نخواهیم بود .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران