ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

مصاحبه

10051
رحمان رضایی : ازبکستان و قطر باید از ایران بترسند

به اندازه انگشتان یک دست پدیده نداریم

رحمان رضایی : ازبکستان و قطر باید از ایران بترسند

آن قدر قدرتمند ظاهر می‌شویم که کارمان به تیم سوم کشیده نشود

مربی تیم ملی ایران معتد است برای روند جوانگرایی در ایران مشکلاتی وجود دارد چون به انداره انگشتان یک دست هم پدیده در لیگ ایران وجود ندارد .

رحمان رضایی مربی تیم ملی در رابطه با انجام قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی در مورد قرعه  تیم ملی کشورمان برای مسابقات جام جهانی وحریفان‌مان و سایر مسائل مربوط به تیم ملی ایران و بازیکنانمان صحبت کرد .

 

*در خصوص قرعه کشی انجام شده و همگروهی با تیمهایی مانند ازبکستان و قطرو چند تیم دیگر چه صحبتی دارید ؟

 

در گروه سختی قرار گرفته ایم و حضور تیم‌هایی مانند قطر با دو قهرمانی و تیمی مانند ازبکستان در گروه‌مان نشان می دهد که ما در گروه راحتی قرار نگرفته ایم .به طور مثال در مورد ازبکستان باید بگویم که این تیم خیلی سرمایه گذاری کرده و یکی از مدعیان دهه آینده خواهد بود اما به هر حال ما تیم ایران هستیم و حتما همه می دانند که ایران همیشه یکی از مدعیان بوده و باز هم برای صعود به جام جهانی با قرار گرفتن در جمع تیم‌های سید یک حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت .به همین دلیل هم حد و قواره تیم ایران به گونه‌ای است که تیمهای دیگر گروهمان باید از ما بترسند .

 

*اما قبول دارید که به طور مثال شاید گروه ژاپن سختتر از گروه ما باشد ؟

 

بله قبول دارم که شاید گروه ژاپن از گروه ما دشوارتر باشد اما با این وجود گروه راحتی وجود ندارد چون فاصله تیم‌ها به لحاظ فنی به همدیگر نزدیک شده و همه تیم‌ها حتی مدعیان برای صعود کار راحتی پیش رو ندارند .

 

*از آنجا که تنها دو تیم از گروهمان به دور بعد صعود می کنند با وجود تیم‌هایی مانند ازبکستان و قطر نگران صعود به شکل مستقیم نیستید ؟

 

به هر حال من گفتم، ما ایران هستیم و باید به شکل مستقیم صعود کنیم ومی دانیم توقعی جز  این هم از تیم ما وجود ندارد.  4-3 بار با ازبکستان بازی کرده ایم و نسبت به قطر و امارات هم به همین شکل شناخت داریم اما از تیم کره شمالی خیلی شناخت نداریم .با این وجود  حتما از این تیم هم اطلاعات کامل کسب خواهیم کرد .البته خودم هم سابقه دو بار بازی مقابل این تیم در زمان بازیگری‌ام را دارم که یک بار این تیم را با گل من با نتیجه یک بر صفر شکست دادیم و بار دیگر هم درکره شمالی با دوگل این تیم را شکست دادیم .

 

*در خصوص قرار گرفتن تیم‌مان در سید یک چه نظری دارید ؟

حتما باید در سید یک قرار می گرفتیم چون حتما کنفدراسیون فوتبال آسیا و کارشناسانی که در آنجا حضور دارند بر روی معیارهایی تیمها و سیدبندی‌ها را مشخص ساخته‌اند و بحث حضور تیم‌ها و سوابق شان در آسیا و بازی‌هایشان که ابعاد وسیعی دارد را همگی در نظر گرفته‌اند که تیم ایران با شایستگی در کنار ژاپن و کره جنوبی در سید یک قرار گرفته است .

 

*هراسی  از این ندارید که کار ما برای صعود به تیم سوم کشیده شود ؟

 

قطر دو بار قهرمان آسیا شده و این مساله اصلا تصادفی نبوده است ضمن اینکه ازبکستان هم در این سالها رشد بسیارزیادی داشته اما اطمینان داشته باشید که آن‌قدر قدرتمند ظاهر می‌شویم که کار ما برای صعود به تیم سوم کشیده نشود و حتما ما به عنوان ایران قدرتمند تمام تلاش مان را انجام خواهیم داد که به شکل مستقیم صعود کنیم و به چیزی جز این فکر نمی‌کنیم.

 

*تیم امارات هم گاها برای ما مشکل ساز بوده. به این حریف که به عنوان تیمی که مانع حضور ما شود فکر نمی کنید ؟

 

امارات تیم بدی نیست و همان طور که گفتم تیم‌هایی مانند اردن و عمان و حتی خود فلسطین هم واقعا تیم سرسختی هستند و حتی دیدیم قطعا تیمی مانند فلسطین هم گاها مشکل ساز شده چون شرایط تیمها در فوتبال آسیا واقعا فرق کرده است . مثلا اگر ما از ده کیلومتر ،شش کیلومتر را رفته بودیم تیم‌های دیگر پشت سر ما به عدد پنج رسیده‌اند یعنی به ما خیلی نزدیک شده اند به همین دلیل دیگر حاشیه امنیت نداریم .به هر حال در این سالها کمی در جا زده‌ایم اما باز هم بهترین هستیم و حتما تلاش‌های بسیار مثبتی انجام شده که تیم ما هم از روند خوبی که داشته فاصله نگیرد .

 

*یکی از انتقادهایی که به تیم ملی ما وارد می‌شود روند بسیار کند جوانگرایی است. چرا این رویه بهبود پیدا نمی کند ؟

 

ما باید واقع بین باشیم و به این نکته بپردازیم جوانگرایی بسیار خوب است اما باید این امر امکانش فراهم باشد که آن را لحاظ کنیم . برای پیدا کردن چند پدیده خوب و جوان  واقعا در لیگ مان چند چند بازیکن خوب سراغ داریم یا در پست مهاجم به اندازه انگشتان یک دست پدیده و استعداد خیلی شاخص نداریم .گفتن جوانگرایی خیلی ساده است اما در این خصوص با شرایطی که وجود دارد قادر نیستیم بی گدار به آب بزنیم .بحث جوانگرایی هم شدنی هست اما جایگزین هایی که هستند زیاد نیستند چون ما به اندازه لازم سرمایه گذاری در فوتبال‌مان نداشتیم و به بازیکن 29- 28ساله نمی‌توانیم بگوییم استعداد و درصدد جایگزینی او در تیم باشیم .

 

*در خصوص تیم‌های مدعی در یورو و تیم ملی ایتالیا که سال ها در لیگ فوتبال این کشور بازی کردید چه نظری دارید ؟

 

متاسفانه ایتالیا هم در خط دفاع و هم در خط حمله شدیدا کمبود داشت و تنها در خط میانی بود که از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. یا دونارومایی که در خط دروازه بهترین بود اما در این بین بازیکنانی مانند کیه زا و دی مارکو هم در حد و قواره واقعی خودشان ظاهر نشدند و اصلا درخشش نداشتند. به همین دلیل بود که مدافع عنوان قهرمانی خیلی زودتر از تصورحذف شد . من تیم‌های اسپانیا و آلمان را شانس‌های اول قهرمانی در یورو می‌دانم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه