کشتی و وزنه‌برداری

10065
تالاخادزه کری خوانی را شروع کرد

تالاخادزه کری خوانی را شروع کرد

غول گرجستانی دنیای فولاد سرد از آمادگی کامل خود برای حضور در پاریس و کسب سومین طلای المپیک خبر داد.

لاشا تالاخادزه با انتشار عکسی از نماد وزنه‌برداری در کنار برج ایفل پاریس از آمادگی خود برای رسیدن به بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان خبر داد. این عکس به عنوان پست در صفحه رسمی یکی از نوابغ ورزشی جهان منتشر شده است.

پست تالاخادزه با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد تا جایی که شماری از مدیران و قهرمانان این رشته در کامنت با تمجید از غول گرجستانی، از احتمال رکوردشکنی وی در پاریس خبر دادند. برخی نیز با درج این پیام که منتظر هت‌تریک طلای پاریس هستند نسبت به پست تالاخادزه واکنش نشان دادند.

تالاخادزه قهرمان چند دوره وزنه‌برداری جهان و دارنده ۲ طلای المپیک از سال ۲۰۲۱ و مسابقات قهرمانی جهان در تاشکند افزایش رکورد نداشته و برخی گمانه‌زنی ها حکایت از خداحافظی او با دنیای فولاد سرد بعد از المپیک پاریس دارد.

تالاخادزه با مهار ۲۲۵ کیلوگرم در یکضرب، ۲۶۷ کیلوگرم و ثبت مجموع ۴۹۲ کیلوگرم تمام رکوردهای موجود در وزنه‌برداری جهان را به نام خود کرد. یکی از رویاهای تالاخادزه رسیده به رکورد مهار مجموع نیم تن بود که با افزایش سن این قهرمان عملا این رویا منتفی شد.

علی داودی دارنده نشان نقره المپیک یکی از رقیبان تالاخادزه به شمار می‌رود اما رکورد یکضرب این قهرمان ایران فاصله زیادی با رکوردهای غول گرجستانی دارد. در دسته فوق سنگین گورمیناسیان بحرینی و لالایان ارمنستانی نیز حضور دارند و مدعی کسب مدال به شمار می‌روند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری