اخبار

1033
قهرمانی مانچینی در آسیا؛ یک هدف دوردست

تمجید رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از تیم ملی ایران

قهرمانی مانچینی در آسیا؛ یک هدف دوردست

سرمربی عربستان گفته که هدفش قهرمانی در جام ملت‌ها است، ولی در بازی‌های دوستانه نتایج ضعیفی گرفته است.

به گزارش ایران ورزشی/رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به روزنامه الریاضیه گفت که قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به رغم حضور روبرتو مانچینی روی نیمکت سعودی‌ها کار آسانی نخواهد بود.

تیم ملی عربستان پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا 2023 به‌میزبانی قطر سه دیدار تدارکاتی برگزار خواهد کرد. یاسر المسحل گفته که به‌زودی جزئیات اردوی جدید و حریفان تدارکاتی عربستان که 2 یا 3 تیم خواهند بود، منتشر می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان همچنین گفت که مانچینی هنگام امضای قرارداد هدفش را کسب قهرمانی ملت‌های آسیا عنوان کرده بود. عربستان در گروه ششم جام ملت‌های آسیا با عمان، قرقیزستان و تایلند حضور دارد؛ تورنمنتی که با حضور 24 تیم از جمله ایران در شش گروه 4تیمی برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با تأکید بر توانمندی بازیکنان تیم ملی این کشور برای کسب نتایج خوب در جام ملت‌های آسیا گفت: «فتح این جام با حضور 4 تیم قدرتمند یعنی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا برای عربستان آسان نخواهد بود.»

مانچینی روی نیمکت عربستان شروع خوبی نداشت و در چهار بازی تدارکاتی سه شکست و یک تساوی را ثبت کرد. او مقابل کاستاریکا، کره جنوبی و مالی بازنده بود و فقط توانست روبروی نیجریه به تساوی برسد. تنها بردهای او روی نیمکت عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی بوده که توانست پاکستان و اردن را ببرد.

البته فدراسیون فوتبال عربستان با انتخاب مانچینی برنامه بلندمدتی دارد و امیدوار است که این مربی باسابقه ایتالیایی بتواند نسل جدیدی را وارد تیم ملی این کشور کند. عربستان میزبان جام جهانی 2034 خواهد بود و از حالا به دنبال جوانگرایی تدریجی در تیم ملی است. مانچینی در اردوهای اخیر هم این رویه را نشان داد و یک مهاجم 16 ساله را به تیمش دعوت کرد.

عربستان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا کار سختی برای صعود ندارد، ولی در مراحل حذفی ممکن است با ژاپن یا استرالیا روبرو شود که حریفان سرسختی محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار