پریسا غفاری

پریسا غفاری

توپ و تور

10387
حامد حدادی: سرمایه‌گذاری لازم وجود ندارد

پاسخ ستاره بسکتبال ایران به قواره تیم جوانان

حامد حدادی: سرمایه‌گذاری لازم وجود ندارد

تیم بسکتبال جوانان ایران اولین مسابقه خود در تورنمنت کاله کاپ را با نتیجه ۶۵ - ۸۱ مقابل تیم روسیه واگذار کرد.

این شکست با توجه به عقبه روسها در بسکتبال روز دنیا دور از انتظار نبود و این باخت هر علاقمندی را ناراحت کرد اما برای نخستین بار بود که فدراسیون بسکتبال در طول این سالها از کشورهای اروپایی برای حضور در تورنمنتهای داخلی دعوت کرد تا نشان دهد برای جواد داوری رئیس فدراسیون، مهم رویارویی با تیمهای خوب و چلنجی است که جوانانش با آنها خواهد داشت تا برای رویداد های مهم پیش رو آماده شود نه نتیجه و جام.

امری که حامد حدادی،ستاره تیم ملی بسکتبال کشورمان نیز به آن اشاره می کند:«این رقابت‌ها یک فرصت خوب بود تا جوان بسکتبال ایران در یک مسابقات خوب محک بخورد. بچه‌های ما مستعدند اما نیاز به کار و مسابقه‌های بین‌المللی بیشتری دارند. باید بازی‌هایی داشته باشیم تا بسکتبال ما رشد کند.»

او با توجه به قد و قامت های نه چندان بلند بازیکنان تیم جوانان کشورمان می گوید:«متاسفانه پشتوانه‌سازی در بسکتبال ایران ما آنطور که باید نیست. سرمایه‌گذاری لازم وجود ندارد و باید زمان و وقت بیشتری گذاشت تا استعدادیابی خوبی در سراسر کشور انجام شود.این بحث اختصاص به یک دوره ریاست فدراسیون نیست بلکه مختص به برنامه ریزی بلند مدت دارد.بسکتبال باید در آموزشگاه‌ها و مدارس جدی گرفته شود تا مثل گذشته بسکتبال خوبی را شاهد باشیم؛ چرا که نفراتی چون خود من و سایر بازیکنان نسل طلایی از درون مسابقات آموزشگاهی کشف شدیم.»

حامد حدادی همچنین تاکید می کند:«بسکتبال ایران در حال پوست‌اندازی است و باید صبوری کنیم. تیم ملی از لیگ قوی می‌آید و برنامه‌ریزی مناسبی لازم است تا باز هم شاهد روزهای خوب برای بسکتبال ایران باشیم.من امید دارم اگر روند استعدادیابی و حمایت باشگاهها و مربیان ادامه یابد به زودی روزهای خوب بسکتبال بازخواهد گشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور