اخبار

10459
رکوردزنی جهانی بانوی اوکراینی

رکوردزنی جهانی بانوی اوکراینی

بانوی اوکراینی رکورد پرش ارتفاع بانوان جهان را شکست. این در حالی است که دوومیدانی‌کار کنیایی نیز رکورد ۱۵۰۰ متر دوومیدانی بانوان جهان را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از نشریه گاردین، یاروسلاوا ماخوچیخ و فیث کیپیگون دو دوومیدانی‌کاران پرش ارتفاع و ۱۵۰۰ متر در لیگ الماس پاریس رکوردهای جهانی را به نام خود ثبت کردند.

ماخوچیخ پرنده اوکراینی توانست بعد از ۳۷ سال با پرشی به ارتفاع ۲.۱۰ متر رکورد استفکا کوستادینوا بلغارستانی که ۲.۰۹ متر در رم بود را بشکند.

این پرنده اوکراینی پس از رکوردشکنی گفت: با آغاز رقابت در دایموند لیگ احساس کردم که می‌توانم به این رکورد برسم. سرانجام با اوکراین به تاریخ دوومیدانی جهان پیوستم.

همچنین فیث گیبیگون دونده کنیایی با رکورد ۳:۴۹.۰۴ دقیقه توانست رکورد دو ۱۵۰۰ متر جهان را که از آن خودش بود را ارتقا دهد. رکورد قبلی او ۳:۴۹.۱۱ ثانیه بود که او در سال گذشته در ایتالیا ثبت کرد.

این دونده کنیایی پس از رکوردشکنی گفت: می‌دانستم که می‌توانم رکورد جهانی را بزنم زیرا اخیرا در کنیا بسیار سریع دویدم. من به اینجا آمدم تا ببینم قبل از المپیک در چه وضعیتی هستم تا از عنوانم در المپیک دفاع کنم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار