ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

10478
نامجو مطلق:برای استقلال یک پلی میکر بگیرید

تیم فعلی استقلال در حد آسیا نیست

نامجو مطلق:برای استقلال یک پلی میکر بگیرید

بازیکن سابق استقلال معتقد است هولدینگ خلیج فارس تاکنون ان طور که تصور می شد قادر نبوده مشکلات باشگاه و تیم استقلال را برطرف سازد .

مجید نامجو مطلق یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ باشگاه استقلال معتقد است بروز بعضی از مشکلات در چند سال اخیر اجازه نداده استقلال به قهرمانی دست یابد اما با این وجود استفاده از بعضی از فاکتورها در زمان بسیار مهم نقل و انتقالات را برای استقلال در لیگ برتر پیش رو بسیار مهم و تعیین کننده می داند.

*ارزیابی تان از شرایط فعلی استقلال چیست ؟

 

زمانی که هولدینگ خلیج فارس به عنوان مالک استقلال انتخاب شد خیلی خوشحال شدیم و به این موضوع فکر کردیم که حتما تیم به لحاظ مالی و اقتصادی و مدیریتی سازماندهی خوبی پیدا خواهد کرد و به نوعی باشگاه و متاثر از آن تیم سر و سامان پیدا خواهد کرد اما این اتفاق فعلا در استقلال رخ نداده و ما شاهد شرایط خوب و ایده آلی در استقلال نیستیم .

 

*از جلسات سرمربی استقلال و هولدینگ هم در زمینه نقل و انتقالات خیلی خبر به بیرون درز نمی کند ؟

 

به هر حال سرمربی تیم و هولدینگ با هم در حال مذاکره هستند و شاید بهتر هم هست که خیلی از مسائل در فصل نقل و انتقالات رسانه ای نشود چون به هر حال شاهد بودیم وقتی صحبت حضور بازیکنی در تیم استقلال مطرح می شود شاهد بعضی از بازار گرمی‌ها و موارد دیگر هستیم از این رو بهتر است همه چیز در بازار نقل و انتقالات بی سر و صدا  پیش برود و مهم خروجی است که باید خوب و مثبت باشد .

 

*فکر می کنید استقلال در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد ؟

 

استقلال برای پست دفاع  چپ زکی پور را به خدمت گرفت که بازیکن خیلی خوبی است و اسلامی را هم جذب کرده  که حتما به کار تیم می آید اما هنوز در بعضی از پست‌های دیگر نیاز به تقویت دارد که باید باشگاه در این زمینه بازیکنانی را به خدمت بگیرد که از نظر فنی واقعا به درد استقلال بخورند .مثلا در خط هافبک استقلال نیاز به تقویت دارد مثلا در پست پلی میکر هم چند سالی است  که استقلال در این پست نیاز به یک پلی میکر خیلی خوب دارد .

 

*استقلال در نظر دارد که چند بازیکن از بوسنی هم به خدمت بگیرد که فعلا در این زمینه موفقیتی نداشته !

 

ما از این بازیکنان شناختی نداریم به همین دلیل نمی توانیم انها را قضاوت کنیم .

 

*در خصوص حسینی دروازه بان استقلال که در خصوص ماندن یا جدایی او هم هنوز حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد چه نقدی دارید ؟

 

من معتقدم مشکل حسینی فنی نیست و این دروازه بان خوب درگیر یکسری از مسائل دیگر است که باید حل شود چه بسا که جدا از این مسائل ما دیدیم که در سه سال اخیر حسینی به لحاط فنی خیلی خوب بوده و در میادین هم عملکرد قابل قبولی داشته است .

 

*با توجه به حضور استقلال در لیگ نخبگان هم شرایط این تیم خیلی حساس تر است .

 

 از آنجا که استقلال باید در آسیا حضور داشته باشد بضاعت فعلی اش برای حضور در این مسابقات کافی نیست چه بسا که شاهدیم همه تیم‌های داخلی برای جذب بازیکنان خوب در حال مبارزه با یکدیگر هستند و تیم‌های عربی و شرقی هم هزینه های وحشتناکی را برای جذب بازیکنان تاپ انجام می دهند .

 

*با این وجود به دلیل اختلاف سطحی که بین بازیکنان تیم‌های عربی با ما وجود دارد باید قید موفقیت در آسیا و لیگ نخبگان را بزنیم ؟

 

تیم‌هایی مثل استقلال در آسیا صاحبنام هستند و حضورشان وزنه سنگینی در آسیا محسوب می شود اما هزینه هایی که کشورهای دیگر می کنند کار ما را سخت می سازد .با این وجود نباید ناامید بشویم چون فوتبال ما  همیشه به لحاظ توانایی های فنی بالا بوده و هست به همین دلیل می توانیم باز هم جزو تیم‌های مدعی باشیم ضمن اینکه در فوتبال هم چیزی قابل پیش بینی نیست. نکته ای که ما آن را در یورو هم دیدیم و شاهد بودیم که تیم‌ها واقعا در یک سطح قرار دارند به همین دلیل که ذات فوتبال قابل پیش بینی نیست و فوتبال ما هم متکی به ذات فوتبال ایرانی است .

 

*استقلال در زمینه قهرمانی در لیگ برتر هم قافیه را به رقیب سنتی باخته .برای جبران این نقیصه چه پیشنهادی دارید ؟

 

به هر حال در این چند سال اخیر مشکلاتی مدیریتی و هزینه و مشکلاتی که در زمینه فوتبال وجود دارد به تیم لطمه زده اما در فوتبال همه چیز به برنامه ریزی و مدیریت ونحوه یارگیری بستگی دارد. از این رو استقلال باید در زمان‌های مناسب بازیکن های خوبی را جذب کند چه بسا که در چند سال اخیر هیچ زمانی شروع خوبی نداشتیم و خوب تدارک ندیدیم و برنامه ریزی مدونی هم نداشته ایم  اما باز هم با این شرایط دیدیم که استقلال بخاطر اسم بزرگش تا آخرین روز مدعی قهرمانی بود .در حال حاضر هم همه چیز برای موفقیت استقلال به فصل نقل و انتقالات بستگی دارد و خیلی مهم است که در این فصل کلیدی  و حیاتی باشگاه خیلی قوی کار کند .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران