ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

10554
مرفاوی :هوادار استقلال دیگر نمی‌پذیرد مربی بگوید دستم بسته است

استقلال نباید با سرپرست مدیر عاملی اداره شود

مرفاوی :هوادار استقلال دیگر نمی‌پذیرد مربی بگوید دستم بسته است

بعضی از مدیران با پول‌های کلان باز نقل و انتقالات را آشفته می‌کنند

بازیکن اسبق استقلال معتقد است بعضی از مدیران باشگاهی با پرداخت پولهای کلان به جای رقابت در مسائل فنی بیشتر رقابت مالی را به وجود آورده و موجب آشفتگی در بازار نقل و انتقالات می شوند .

صمد مرفاوی مهاجم سابق استقلال و تیم ملی در رابطه با موارد مختلفی که پیرامون استقلال وجود دارد با ما حرف می زند. در اولین نکته او در خصوص هولدینگ خلیج فارس که مالکیت استقلال را در اختیار گرفته به ایران ورزشی گفت :من نمی خواهم ناامید کننده حرف بزنم اما معتقدم وقتی هولدینگی به این بزرگی آمده و مسوولیت استقلال را قبول کرده و موجبات حمایت پیشکسوتان و همه استقلالی ها را فراهم ساخته تا تیم سرو سامان گرفته  و به لحاظ مالی و ساختاری سر وشکل بگیرد، وضعیت تیم نسبت به قبل که مدتی به وزارت ورزش و مدتی هم از جاهای دیگر حمایت می شد و پول محدودی به باشگاه تزریق می شد باید بهتر شود.همه خوشحال شدند که شرایط بهتر شد و سر وصدای زیادی هم به پا شد اما بعد از این موضوع حتما باید شرایط به گونه ای باشد که هولدینگ  اقتدار خودش را نشان داده و تصمیمات بزرگ خودش را رسانه ای کند تا همه استقلالی ها  در جریان امور قرار بگیرند که این امر در عمل محقق نشده است .

پیشکسوت استقلال در ادامه با انتقاد از انتخاب نشدن مدیر عامل برای استقلال تا این لحظه در ادامه افزود :شاید در یکی از اولویت ها حتما بایدهولیدینگ  ، مدیر عامل باشگاه استقلال را هر چه سریعتر انتخاب کند.واقعا برای باشگاهی مانند استقلال خوب نیست که مدتها توسط سرپرست مدیر عاملی اداره شودو هر چه سریعتر  مسائل مدیریتی ، مالی ، اسپانسر و فنی باشگاه و تیم باید سر و سامان بگیرد .تمرینات آماده سازی استقلال هم باید هر چه زودتر شروع شود تا استقلال قوی تر وارد عرصه مسابقات شود . به هر حال حتما بهتر است تصمیمات از یک جا در مورد مسائل فنی بیرون بیاید و اجرایی شود نه اینکه مسائل تیم  برای هوادار نامشخص بماند چه بسا که ما شاهدیم در حال حاضر بزرگترین مسائل کشورو  دولت توسط یک سخنگو به مردم انتقال داده می شود اما در استقلال ما این مساله را شاهد نیستیم هر چند که این مساله هم قابل درک است چرا که باشگاه ترفندهای خودش را در فصل نقل و انتقالات مد نظر دارد هر چند بعضی از موارد باید به هر حال به شکل بهتری اطلاع رسانی شده و شرایط  مشخص شود .

مرفاوی در خصوص قیمت‌های بالایی که در فصل نقل و انتقالات به وجود آمده و بیشتر تیمهای سرخابی را با مشکلاتی جدی مواجه ساخته تاکید می کند :در حال حاضر متاسفانه قیمتها خیلی بالاست که این قیمتها هم بیشتر کاذب است و طبیعی است که یکسری بخواهند سوء استفاده کرده و به اهداف خودشان برسند اما طبیعی است که همه چیز در آرامش بهتر و دقیقتر پیش خواهد رفت .

یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران و استقلال در رابطه با بحث جذب بازیکنان جدید در پست‌هایی که استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد نیز گفت:برای این فصل ،هوادار توقع  دیدن استقلال قدرتمندی را دارد .تیمی که بتواند هم در لیگ و هم در جام حذفی ولیگ نخبگان آسیا به خوبی از حیثیت و نام فوتبال استقلال در ایران  و آسیا دفاع کند. استقلال در سه پست دفاع و هافبک و خط حمله نیاز به تقویت دارد و حداقل ب سه بازیکن جدید می خواهد.البته حتما باید طوری بازیکن جذب شود که مربی دستش پر باشدچون امسال دیگر هوادار بهانه ای را قبول نخواهد کرد که مربی احیانا بگوید دستم بسته بوده و نتوانسته بازیکنان مورد نیازش را جذب کند. البته اعتقاد دارم که کل تیم نیاز به بازسازی ندارد بلکه در بعضی از پستها حتما باید تقویت شود .

مرفاوی در این بارهکه بازار نقل و انتقالات توسط بعضی از تیم‌های صنعتی با ارقام بالا به گونه ای تحت تاثیر قرار گرفته ، می گوید :هر سال بازار نقل و انتقالات توسط بعضی از مدیران با پولهای کلان آشفته می شود و موجب می شود بیشتر از اینکه رقابت فنی را شاهد باشیم نظاره گر رقابت مالی هستیم. در این رابطه فدراسیون و نهادهای نظارتی باید به موضوع باشگاه‌هایی که در زمینه مسائل مالی تخلف می کنند ورود کرده تا شاهد قراردادهای گاها نجومی و سنگین نباشیم .

مهاجم سابق استقلال در رابطه با کم شدن سهمیه حضور بازیکنان خارجی و ضرری که این نکته به تیمهای ما خصوصا سرخابی ها می زند ، می گوید:وقتی درفوتبال داخلی خودمان نمی توانیم خیلی چیزها را رعایت کنیم قادر به این نیستیم که بگوییم سهمیه خارجی ها کم شود .ما در سالهای اخیر شاهد بازیکنانی مانند ماشاریپوف و بلانکو و اورونوف بودیم که بازیکنان خوب و با کیفتی بودند که با ارقام نسبتا معقولی به فوتبال ما آمده اند به همین دلیل خیلی مهم است که ما پنج بازیکن خوب را جذب کنیم که قادر باشند بهترین باشند و با ارقام معقولی هم وارد فوتبال ما شده باشند.آنها باید بتوانندموجب ارتقای فنی فوتال ما شوند نه اینکه بازیکنان خارجی را به فوتبال مان بیاوریم که مسن باشند و از طرفی زمینه رشد بازیکنان داخلی مستعدمان را با خارجی های بعضا بی کیفیت بگیریم که در نهایت موجب شود  لیگ ما خالی از بازیکن خیلی خوب شده و پروسه بازیکن سازی و تزریق بازیکنان خوب برای جوان سازی تیم ملی بزرگسالان‌مان به طور کلی متوقف شود .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران