ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

10595
میرزاپور :عابدزاده بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است

از شکسته شدن رکوردم توسط بیرانوند ناراحت نیستم

میرزاپور :عابدزاده بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است

یحیی می تواند دوباره دل هواداران فولاد را شاد سازد

چند دروازه بان جوان نشان دادند که قادرند کم کم جای پای بزرگان بگذارند .

ابراهیم میرزاپور دروازه بان اسبق تیم ملی که سالها در تیم فولاد دروازه بانی کرد وفصل قبل هم در تیم خیبر خرم آبادمربی دروازه بان‌های این تیم بود به بهانه بسیاری از مسائلی که پیرامون فوتبال ایران و حتی مسابقات یورو  وجود دارد پاسخگوی سوالات ما شد .

 

*در رابطه باحضور بیرانوند در  تیم ملی که گفته شد رکورد 70 بازی تو را شکست و به عدد 71 رسید چه صحبتی داری؟

 

حضور در تیم ملی و پوشیدن پیراهنش برای هر بازیکنی یک افتخار است .برای من هم در تیم ملی مهم بازی کردن برای تیم ملی کشورم و خوشحالی دل مردم بود و باور کنید هیچ گاه به رکورد فکر نکردم و دنبال این موضوع نبودم .در مورد علی بیرانوند هم باید بگویم که او نیز دروازه بان بسیار خوبی است که در این سالها موفق شده بهترین نمایش‌ها را ارایه دهد و در عرصه باشگاهی و تیم ملی در یک دهه اخیر جزو بهترین‌ها باشد . قطعا او زحمات زیادی را متحمل شده تا این موفقیتها را کسب کند که قابل احترام است .

 

*در این رابطه که یک لر زبان دیگر موفق به شکستن رکوردت شد صحبت خاصی نداری؟

 

هر دروازه بانی که برای تیم ملی بازی کند برای من و بقیه قابل احترام است اما با این وجود خوشحالم که یک لرزبان باز هم بهترین دروازه بان ایران شده و یک دهه است که پرچم ما لر زبانها را در تیم ملی بالا نگه داشته است.

 

*این درخشش او تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد ؟

 

همه چیز به خود علی بستگی دارد که در ادامه هم چگونه باشد و چطور تمرین کرده  و آمادگی خودش را حفظ کند  اما با این وجود فکر می کنم هر دروازه بانی که به عنوان دروازه بان اول انتخاب می شود حتما سرمربی تیم توانایی هایی را در وجود این دروازه بان دیده است. البته در اوج ماندن خیلی سخت است و بازیکن خوب تیم نباید غفلت کند چون از رقیبان عقب می افتد. به همین دلیل دروازه بان شماره یک همیشه باید در اوج آمادگی باشد .

 

*در خصوص بهترین دروازه بانی که او را در ایران بهترین می دانی و الگوی خودت بوده چه نظری داری؟

 

به نظرم عابدزاده بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران بوده که ایشان را الگوی خودم می دانم و فکر می‌کنم ایشان بهترین دروازه بان تاریخ ایران بوده است .

 

*در خصوص گروه نسبتا سختی که تیم ملی‌مان در ان قرار گرفته چه صحبتی دارید؟

 

در گروه راحتی قرار نداریم اما نمی توانیم بگوییم که گروه ما از بقیه گروه‌ها سخت‌تر است چه بسا که گروهی که ژاپن در آن قرار گرفته با حضور تیم‌هایی مانند عربستان واسترالیا واقعا گروه مرگ است و سخت‌ترین گروه محسوب می شود.از این مساله که بگذریم تیم ما با توجه به کیفیت فنی که دارد حتما قادر است باز هم کارهای بزرگی انجام دهد و به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند ضمن اینکه ما باید این مهم را هم در نظر بگیریم که تیم ما همیشه یا تیم اول بوده یا تیم دوم و به طور کلی مشکلی برای حضور در جام جهانی با توجه به افزایش سهمیه تیم‌ها احساس نمی شود و کارمان برای صعود به تیم سوم به اما و اگر و تحت هیچ شرایطی کشیده نخواهد شد .

 

*در رابطه با میانگین سنی تیم ملی مان هم حرف و حدیث زیادی وجود دارد که تیم ما پیر است و پروسه جوان سازی در آن به خوبی رعایت نشده !

 

ما مجبوریم تغییراتی داشته باشیم و چند بازیکن جوان را آرام آرام در تیم ملی و ترکیب تیم قرار دهیم .باید به بازیکنان جوان بها داده شود تا برای جام جهانی و مسابقات بعدی مشکلی به لحاظ میانگین سنی و هماهنگی نداشته باشیم .در حال حاضر هم ما بازیکنی مانند یامال را می بینیم که با 16 سال سن بهترین کیفیت را در تیم ملی کشورش در تورنمنت بزرگ یورو ارایه می دهد اما ما چنین جوان‌هایی که میدان های بزرگ را در جوانی تجربه کرده اند درتیم‌مان نداریم که نمونه اروپایی آن یامال است . در رابطه با پروسه جوان سازی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم این مشکل کمتر شود و برای کم شدن تاثیر  این مهم چاره ای نداریم جز اینکه آرام آرام به بازیکنان جوانترمان بازی بدهیم و انها را به مرور جایگزین بازیکنان سن و سال دار خودمان سازیم.

 

*در خصوص تیم فولاد که سالها درآن بازی کردی و دوست نزدیکت یحیی سرمربیگری آن را قبول کرده چه صحبتی داری؟

 

فولاد از همه لحاظ جزو  بهترین باشگاه‌های ایران است و بهترین ساختار را دارد اما  امسال خیلی سخت در لیگ ماند و مشکلات بسیار زیادی داشت. فولاد تیمی است که با نکونام قهرمان جام حذفی شد و در گذشته هم سابقه قهرمانی در لیگ را داشته است ،به نظرم بعد از مشکلاتی که فولاد با آن مواجه شد مدیران باشگاه فولاد با انتخاب یحیی بهترین انتخاب ممکن را انجام دادند.من دو سال با او در فولاد همبازی بودم .همان سالهایی که یحیی با بازی درآن  موفق شد دوباره به تیم ملی و پرسپولیس برسد .این بار هم من فکر می کنم یحیی با حفظ شاکله تیم و اضافه کردن چند بازیکن قطعا دل هواداران فولاد را به دست آورده و باز هم همه آنها را خوشحال خواهد ساخت .

 

*در تیم خیبر فصل قبل به عنوان یکی از مربیان کار کردی ،این بار فکر می کنی در لیگ جدید چه رده ای را کسب کنید ؟

 

واقعا امسال با صعود تیم شور و شوق زیادی برای مردم استان لرستان به وجودآمد و شبی که تیم صعود کرد 30-20 هزار هوادار از خوشحالی در خیابان بودند .برای سال بعد هم فکر می کنم با درایت دکترعبدی و برنامه‌ریزی ایشان همان طور که تیم به لیگ برتر صعود کرد این بار ابتدا سعی خواهد شد تیم در لیگ برتر حفظ شود و پس از آن ان شاالله در سال بعد عنوان های بهتری را در لیگ برتر کسب کنیم .

 

*عملکرد دروازه بان‌های تیم‌ها را در لیگ بیست وسوم چگونه ارزیابی کردی ؟ دروازه بان جوانی را دیدی که بتواند در لیگ پشتوانه خوبی برای دروازه بان‌های با تجربه باشد ؟

 

در لیگ مان دروازه بان‌های خوبی مانند بیرانوند ،حسینی و نیازمند عملکرد خوبی داشتند هر چند که این دروازه بان‌ها هم بهر کدام در مقطعی دچار افت شدند که این مساله طبیعی است. اما جدا از آنها من دروازه بان‌های جوان تیم‌هایی مانند صنعت نفت ،ملوان و شمس آذر را هم  سنگربان‌هایی با آتیه مثبت ارزیابی کردم که می‌توان روی آنها حساب باز کرد .

 

*عملکرد کدام دروازه‌بان‌ها را در بین دروازه‌بان‌های حاضر در یورو بیشتر پسندیدی؟

 

دوناروما شاخص‌ترین چهره دربین دروازه بان‌های یورو بود .البته من دروازه بان‌های گرجستان و پرتغال را هم سنگربان‌هایی دیدم که عملکرد خوبی در تیم ملی کشورشان داشتند .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران