فوتبال جهان

10741
مهدی طارمی رسما به اینتر پیوست

باشگاه اینتر به طارمی لقب سندباد ملوان را داد

مهدی طارمی رسما به اینتر پیوست

باشگاه اینتر امروز رسما از مهدی طارمی به عنوان خرید جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایران ورزشی، بالاخره باشگاه اینتر امروز از مهدی طارمی به عنوان خرید جدیدش رونمایی کرد.

در متن بیانیه باشگاه اینتر برای مهدی طارمی آمده است:

کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت، که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده در طول هزاره‌ها متناوب شده‌اند و شب‌ها مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رویاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی ، مهاجم جدید نراتزوری است.

طارمی در 27 تیر 1371 در بوشهر، شهری بندری مشرف به خلیج فارس به دنیا آمد. مهدی با الگو گرفتن از پدرش، فوتبالیست حرفه ای بزرگ شد. روزهایش را با او می گذراند و وقتش را بین ماهیگیری دریایی و بازی با توپ که در بعدازظهرهای گرم ایرانی همراهی می کرد، تقسیم می کرد. مهدی درست مانند سندباد ملوان، قهرمان یکی از داستان های عامیانه هزار و یک شب، در حالی که رویای ماجراهای شگفت انگیز و فوتبالیست شدن را در سر می پروراند، به دریا نگاه می کرد.

در ده سالگی در سال 1381 به گروه جوانان برق بوشهر پیوست و تا سال 1385 در آنجا ماند و به ایرانجوان، بزرگترین باشگاه شهر خود نقل مکان کرد. در سال 2014، اسطوره کودکی مهدی طارمی که مربی شده بود، علیرغم اینکه او هرگز برای تیمی واقعا درجه یک بازی نکرده بود، تصمیم گرفت مهدی را به پرسپولیس بیاورد. سپس کار طارمی اوج گرفت.

مهدی در مدت حضورش در تیم تهران، در 112 بازی در سه فصل و نیم 55 گل به ثمر رساند و دو بار قهرمان لیگ، یک بار قهرمان سوپرکاپ ایران و دو بار عنوان بهترین گلزن را به دست آورد. این اعداد منجر به دور شدن از ایران شد: او در ژانویه 2018 با تیم قطری الغرافه قرارداد امضا کرد. در آنجا او در کنار اسطوره نراتزوری وسلی اسنایدر بازی کرد که با او در سال 2019 جام ستارگان قطر را پیش از رفتن برای بزرگترین ماجراجویی خود به دست آورد.

در واقع، او به اروپا و به طور خاص، پروازهای برتر پرتغال رفت. ابتدا او یک سال را در ریو آوه گذراند و در فصل 2019/20 بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس شد و سپس به پورتو پیوست. مهدی با دراگ ها به ارتفاعات جدید و باورنکردنی رسید: در چهار فصل، او 91 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ، سوپرکاپ پرتغال (x2)، جام حذفی پرتغال (x3) و جام اتحادیه پرتغال شد. او همچنین اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 2020/21 انجام داد، کمپینی که در آن یک ضربه قیچی مقابل چلسی به ثمر رساند و به لطف آن پایان فوق العاده، جایزه گل فصل یوفا را به دست آورد.

مهدی اولین ایرانی در تاریخ اینتر ، تبدیل به چهره ای نمادین برای ایران شد و اولین بازی خود را در 11 ژوئن 2015 انجام داد. او در 85 بازی 50 گل برای کشورش به ثمر رساند که در جام جهانی 2018 و 2022 نماینده کشورش بود. قابل ذکر است که او در قطر مقابل انگلیس یک گل زد.

خوش تکنیک، شخصیت و میل به رویارویی با چالش‌های جدید، درست مانند سندباد ملوان: ماجراجویی نراتزوری مهدی طارمی اکنون آغاز شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان