وصال روحانی

وصال روحانی

یادداشت

10743
این الفبای معمولی قرمزها نیست

این الفبای معمولی قرمزها نیست

وضعیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس هواداران تیم پیش از شروع فصل را نگران کرده است.

جدایی تعدادی از بازیکنان مطرح پرسپولیس در ایام «پیش‌فصل» لیگ بیست‌و‌چهارم این نگرانی را به‌وجود آورده که سرخ‌های تهرانی این‌بار کم بیاورند و نتوانند قهرمانی‌های پرشمار و سنتی شده خود در لیگ برتر کشور را که 7 سال از 8 سال اخیر را دربر می‌گیرد تکرار کنند.
جدایی دانیال اسماعیلی‌فر از این تیم البته لطمه فنی چندانی به قرمزها نمی‌زند، زیرا او بیش از حد پرنوسان بود و 28 میلیارد تومانی که گفته می‌شود تراکتور برای جذب او پرداخته بیش از اندازه زیاد است و به روایت عده‌ای او حتی یک‌بیستم این مبلغ هم نمی‌ارزد اما آنجا که بحث مهدی ترابی به میان می‌آید، قضیه به کلی فرق می‌کند و او را باید مهم‌ترین بازیکن از دست‌رفته این تیم در نقل‌و‌انتقالات تابستانی تلقی کرد.

رضا درویش مدیرعامل سرخ‌ها متذکر شده که ترابی از تراکتور سه‌برابر رقمی را دریافت کرده که پرسپولیس می‌توانست به وی بدهد و در نتیجه اظهارات اخیر این بال چپ کارگشا مبنی بر اینکه هدفش از انتقال به جمع «پرشورها» تصاحب سود مالی بیشتر نبوده، فقط یک شوخی تلخ به نظر می‌رسد. دیگر ادعای ترابی هم مبنی بر اینکه روزی به پرسپولیس برمی‌گردد، چندان واکنش مثبتی را از سوی هواداران موجب نمی‌شود و چون او برای پول بیشتر به این تیم پشت کرده، در زمان بازگشت روی خوشی از هواداران نخواهد دید. قرارداد فسخ شده بیرانوند با پرسپولیس و بلاتکلیف ماندن این مسأله، جذب مجدد مهدی عبدی از تراکتور در حالی که قرمزها فصل پیش او را به صراحت بازیکنی مازاد دانسته بودند و مشخص نبودن مسأله بازگشت گئورگی گولسیانی به جمع قرمزها نشانگر این است که پرسپولیس در فاصله فقط یک ماه تا شروع فصل تازه حتی بازیکنانش و اسامی تمام 25 تا 28 نفری را که می‌تواند و باید اسم‌شان را به سازمان لیگ ارائه کند، نمی‌شناختند و هنوز مشغول بررسی‌هایی است که زمان درست اجرای آن سه – چهار هفته گذشته بود و نه حالا که فاصله‌ای اندک با شروع مردادماه داریم.


حتی روند تمدید قرارداد آن دسته از بازیکنان پرسپولیس که قراردادشان تمام شده و تمایل به ماندن دارند، کامل نشده و این تیم با احتساب رفتن قطعی اسماعیلی‌فر و وحدت هنانوف تاجیکستانی در حال حاضر بازیکن تخصصی پست پیستون راست ندارد و اگر عبدالکریم حسن قطری هم در روزهای پیش‌رو برود، پرسپولیس در پیستون چپ هم به مشکل بر‌می‌خورد بخصوص که دیگر خبری از علی نعمتی هم نیست. به اینها اضافه کنید تازه وارد بودن خوان کارلوس گاریدو را که هیچ اطلاعی از فوتبال ایران ندارد و به همین سبب آشکارا گفته هر بازیکنی را که مدیران باشگاه برای او بخرند روی چشمش می‌گذارد و با همان نفرات کار می‌کند! آنچه وصف آن آمد، الفبای معمولی کار پرسپولیس نیست و در «پیش‌فصل» لیگ‌های قبلی کار آنها بسیار روبه‌راه‌تر از وضعیت فعلی‌شان بود. این راهی که پیش‌روی پرسپولیس است، بیش از آن که تجدید قهرمانی آنها را تسهیل کند، مسیر توفیق رقبای آنان را هموارتر خواهد کرد و قدم‌های بلندی در این راه خواهد بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها