محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

فوتبال ایران

10783
نگران باشید اما معترض نه!

رفتار متناقض نسبت به انفعال پرسپولیس در نقل و انتقالات

نگران باشید اما معترض نه!

1) رفتار هواداران پرسپولیس در قبال انفعال یا به زعم آنها ناتوانی مدیران باشگاه محبوب‌شان عجیب و غیرقابل هضم به نظر می‌رسد چرا که عمدتاً از خط دهی برخی صفحات هواداری در فضای مجازی نشأت می‌گیرد که آنها نیز خودشان از جایی و به دلیل یا دلایلی خاص هدایت می‌شوند. برای مثال یک نمونه‌اش اینکه یک ایجنت، واسطه معرفی یک مربی برزیلی به پرسپولیس بوده و زمانی که باشگاه از نام مربی مد نظر او عبور کرد و گاریدو را برای همکاری برگزیده همان ایجنت از طریق کانال‌هایی که در فضای مجازی تحت اختیار دارد درصدد کوبیدن دو مدیر باشگاه پرسپولیس برآمد.
جدا از این حتی اگر هواداران پرسپولیس به خاطر قضاوت‌های خودشان از فضای چند روز اخیر به این نتیجه رسیدند که مدیریت باشگاه در نقل و انتقالات عقب مانده باز هم شیوه اعتراض‌شان خارج از عرف هواداری در فوتبال دنیاست هم اساساً بر پایه یکسری قضاوت‌های متناقض شکل گرفته است.


2)هواداران پرسپولیس به خاطر از دست دادن مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر معترضند. اینکه باشگاه تراکتور چگونه می‌خواهد با ارقامی که ذکر شده و برای این ستاره‌ها در نظر گرفته سقف بودجه خودش را کنترل کند به باشگاه پرسپولیس و مدیرانش ارتباطی ندارد. از طرفی همین هواداران پرسپولیس در قضاوت ستاره‌ای مثل مهدی ترابی غالباً به این نکته اشاره می‌کنند که او در فصل گذشته کلاً 8-7 بازی درخشان داشته و از دست دادنش هم چندان مهم نیست!
یا عده‌ای از همین هواداران معتقدند دانیال اسماعیلی‌فر طی دو فصل گذشته در حد ستاره برای تیم‌شان ندرخشیده و همین فصل قبل نیز هم گل به خودی داشته هم اشتباهات بزرگ دفاعی هم اینکه پنالتی حساس بازی حذفی را از دست داده و...
در مورد علی نعمتی هم این مسأله صدق می‌کند و حتی برخی هواداران ایده‌آلیست خوشحالند که مدافع سختکوشی مثل علی نعمتی را از دست داده‌اند چرا که معتقدند چنین بازیکنی اصلاً در حد پرسپولیس نیست!
اما همین جا یک تناقض بزرگ جلوی چشم‌مان می‌آید و برایش پاسخ روشنی وجود ندارد. مثلاً همین علی نعمتی پیشنهاد 17 میلیارد تومانی پرسپولیس را قبول نمی‌کند و با 10 میلیارد تومان بیشتر راهی فولاد می‌شود. حالا باید از هوادار پرسپولیس پرسید برای علی نعمتی که به زعم برخی از شما در حد پرسپولیس نیست 17 میلیارد تومان عدد پایینی است؟ یا برای حفظ مهره‌هایی مثل اسماعیلی‌فر و ترابی با تمام ایرادهایی که گروهی از هواداران به آنها می‌گیرند در نظر گرفتن سقف قرارداد به علاوه آپشن‌ها که می‌تواند تا 30 میلیارد تومان برسد عدد کوچک و غیرمعقولی است؟


3)واقعیت اینکه پرسپولیس تا الان این سه بازیکن را از دست داده و حتی اگر عبدالکریم حسن نیز از این تیم جدا شود قرار نیست پرسپولیس لاعلاج و درمانده بماند. از دست دادن بازیکنانی مثل لیموچی یا آقایی‌پور و حضور آنها در یکی از تیم‌های رقیب یا جذب بازیکنانی مثل اسلامی و زکی‌پور توسط رقیب دیرینه البته که می‌تواند هشدار دهنده باشد اما به هیچ وجه در حکم فاجعه نیست.
بیایید اینطوری نگاه کنیم که مهدی لیموچی به خاطر مثلاً 10 میلیارد تومان بیشتر که به خودش یا باشگاهش می‌رسد فرصت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را از دست داده یا آقایی‌پور و بازیکنانی از این دست به دلایل مشابه سر از تیم‌های دیگر در آورده‌اند که هیچ کدام از اینها نمی‌تواند معلول اعتراضی در این سطح و به این شدت باشد که نگذارند مدیران باشگاه ناهار بخورند!


4)واقعیت اینکه پرسپولیس بعد از تمدید با برخی نفرات فصل قبل خود چنانچه کار تمدید قرارداد گولسیانی را پیش ببرد و البته بیرانوند را با تمام اتفاقاتی که رخ داده حفظ کند حتی در صورتی که عبدالکریم حسن ترانسفر شود یک مدافع چپ و راست می‌خواهد و باید یک وینگر را جایگزین ترابی کند که با پول ترانسفر حسن شدنی است و البته با درآمد حاصله می‌توان دست روی بازیکنان باکیفیتی هم گذاشت. در عین حال جذب یک مهاجم نوک دیگر علاوه بر داشته‌های فعلی اسکواد پرسپولیس را در آن بخش قدرتمندتر خواهد کرد وگرنه خیلی هم نیازی به ریخت و پاش نیست.


5) با در نظر گرفتن چنین شرایطی هواداران پرسپولیس حق دارند نگران باشند اما شاکی و معترض نه. اینکه باشگاه‌های دیگر ریخت و پاش کرده و فضای نقل و انتقالات را تیره و مسموم کرده‌اند نباید عاملی برای کوبیدن مدیران باشگاه پرسپولیس باشد و حتی اگر سستی در برخی مذاکرات صورت گرفته حتماً آن بازیکن، باشگاه یا مدیر برنامه‌هایش در مسیری خارج از چهارچوب و اصولی که باشگاه پرسپولیس برای خود در این بازه زمانی ترسیم کرده، گام گذاشته‌اند یا به صورت خلاصه‌تر عدد غیرمعقولی‌ طلب کرده‌اند که پرداختش هم در توان باشگاه پرسپولیس نیست هم اینکه قرار نیست باشگاه پرسپولیس در این فضای تیره با باشگاه‌هایی که قیمت بازیکنانی با دو بازی ملی را سرسام آور کرده‌اند، همراهی کند.
برای هوادار پرسپولیس می‌گویم؛ بیایید اصلاً اینطور نگاه کنیم که آن بازیکن شایستگی پوشیدن پیراهن پرسپولیس را نداشته و قرار است آینده‌اش طور دیگری رقم بخورد اما واقعاً اینطوری نیست که بازیکن قابل و کارگشای دیگری در بازار داخلی و خارجی نمانده باشد و پرسپولیس بدون بازیکن بماند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران