فرخ حسابی

فرخ حسابی

فوتبال جهان

10822
اسپانیا، فاتح شایسته یورو 2024

انگلیس باز هم پای جام ناکام ماند

اسپانیا، فاتح شایسته یورو ۲۰۲۴

جام در دستان تیمی قرار گرفت که از ابتدای تورنمنت بهترین بود و بزرگترین تیمها را شکست داد

جام ملتهای اروپا 2024 به شایسته ترین تیم رسید و اسپانیا با نمایشی دیدنی فاتح جام شد. لاروخا در دیدار فینال با نتیجه 2-1 انگلیس را شکست داد و جام قهرمانی را به خانه برد.

در یک جدال ۹۰ دقیقه‌ای که انگلیس حرف زیادی برای گفتن نداشت و در بسیاری دقایق به بن‌بست خورده بود، لاروخا با هنرنمایی پسران خط حمله‌اش، به جام قهرمانی یورو ۲۰۲۴ رسید. اولین قهرمانی یورو پس از سال درخشان ۲۰۱۲.

بازی با کمترین هیجان ممکن آغاز شد و دو تیم بسیار محتاطانه بازی می‌کردند. هر چه دقیقه‌ها جلو می‌رفتند، این اسپانیا بود که توپ را بیشتر از حریف در دست می‌گرفت و برای گلزنی تلاش می‌کرد اما نیمه اول در نهایت بدون گل به پایان رسید.

در بین دو نیمه رودری به دلیل مصدومیت از ترکیب خارج شد و جایش را به زوبیمندی داد و انتظار می‌رفت اسپانیا نیمه دوم را به سختی آغاز کند اما با هنرنمایی یامال و ویلیامز گل اول در دقیقه ۴۷ به ثمر رسید. ستاره ۱۷ ساله که به جوان‌ترین بازیکن حاضر در فینال تورنمنت‌های ملی تبدیل شده بود، در پشت محوطه حرکت کرد و با پاسی زیبا ویلیامز را در سمت چپ به توپ رساند. او که به خوبی از واکر فرار کرده بود به راحتی دروازه پیکفورد را باز کرد و اسپانیا را جلو انداخت.

با وجود برتری اسپانیا اما انگلیس توانی برای تهدید حریف نداشت و همچنان لاروخا بود که حمله می‌کرد. لحظاتی بعد از گل و موقعیت اولمو، ویلیامز در پشت محوطه جریمه حرکت کرد اما ضربه‌اش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70 کول پالمر به جای کوبی ماینو برای انگلیس به زمین رفت و فقط چند دقیقه لازم داشت تا بازی را به تساوی بکشاند. حمله از ساکا، پاس به داخل محوطه جریمه و سپس پاس به عقب بلینگام، پالمر را در موقعیت عالی شوت‌زنی قرار داد و ستاره چلسی با یک ضربه زمینی زیبا به گوشه دروازه بازی را ۱-۱ کرد.

در دقیقه ۸۲ یامال باز هم در محوطه توپ را دریافت کرد اما این بار هم پیکفورد مقاومت کرد و با یک سیو تماشایی انگلیس را نجات داد.

چهار دقیقه بعد اما دروازه‌بان اورتون در این امر ناکام بود. پس از پاس مارک کوکوریا به مقابل دروازه، میکل اویارزابال با یک ضربه حساب‌شده پیکفورد را تسلیم کرد و دوباره اسپانیا را به برتری رساند.

بعد از آن انگلیس، هرچه زد به در بسته خورد و در نهایت جام بعد از چهار دقیقه وقت اضافی به دست سرخها افتاد.

 

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان