گزارش

10845
اوج بی‌نظمی در فینال کوپا آمریکا

هواداران می‌خواستند از کانال کولر وارد ورزشگاه شوند

اوج بی‌نظمی در فینال کوپا آمریکا

بازی پایانی کوپا آمریکا به دلیل ورود تماشاگران به ورزشگاه با بیش از یک ساعت تاخیر شروع شد.

به گزارش ایران ورزشی، کوپا آمریکا 2024  با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید اما یک نمره منفی دیگر در کارنامه کانمبول بود. اتحادیه فوتبال آمریکا جنوبی در برگزاری این تورنمنت نمره قبولی نگرفت و البته میزبانی آمریکا که قرار است ۲ سال دیگر میزبان اولین دوره جام جهانی با حضور 48 تیم باشد هم زیر سوال رفت.

اوج بی‌نظمی در بازی فینال بین آرژانتین و کلمبیا شکل گرفت؛ وقتی بازی با بیش از یک ساعت تاخیر شروع شد. تجمع در اطراف ورزشگاه «هارد راک» شهر میامی، مشکلاتی را در زمینه ورود تماشاگران به ورزشگاه به وجود آورد.

بعد از باز شدن درهای ورودی هم بخشی از هواداران کلمبیا می‌خواستند از راه کانال‌های کولر وارد شوند. گروهی گرفتار در شلوغی اطراف ورزشگاه، گرمازده شدند و پلیس تعدادی را که قصد ورود بدون بلیت را داشتند، بازداشت کرد.

جنجال بزرگ دیگر این مسابقات به بازی نیمه‌نهایی برمی‌گردد. بازیکنان اروگوئه بعد از بازی به روی سکوها پریدند و با هواداران کلمبیا درگیر شدند. محل درگیری، جایگاه استقرار خانواده‌های بازیکنان اروگوئه بود و در میان انفعال نیروهای امنیتی، هواداران کلمبیایی سکوی مجاور به سمت آنها حمله کردند.

کانمبول بعد از بازی گفت تحقیقاتی را برای پیدا کردن مقصران ماجرا شروع می‌کند اما مارچلو بیلسا، سرمربی اروگوئه در نشست خبری جنجالی‌اش برگزارکنندگان تورنمنت را بابت این بی‌توجهی زیر سوال برد و تاکید کرد بازیکنان برای دفاع از اعضای خانواده‌شان چاره‌ای جز مداخله نداشتند.

مشکل بزرگ دیگر این مسابقات کیفیت بد چمن ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین نام داشت. لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین بعد از برد روز اول مقابل کانادا کیفیت چمن ورزشگاه «مرسدس بنز» شهر آتلانتا را زیر سوال برد و گفت: «از ۷ ماه پیش مشخص بود قرار است اینجا بازی کنیم اما آنها فقط ۲ روز قبل چمن ورزشگاه را تعویض کردند.» بولیوی هم به کیفیت چمن اعتراض داشت و حتی یکی از جلسات تمرین این تیم به خاطر کیفیت بد چمن لغو شد.

کانمبول با وجود این بی‌نظمی، سختگیری عجیبی داشت و اسکالونی و بیلسا را به خاطر تاخیر تیم‌های‌شان در ورود به زمین یک جلسه محروم کرد. فاصله زمین چمن تا رختکن در برخی ورزشگاه‌ها زیاد به نظر می‌رسید و بازیکنان بین ۲ نیمه مجبور بودند زمان بیشتری را برای بازگشت به زمین صرف کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش