پریسا غفاری

پریسا غفاری

اخبار

10953
راه صعود خاتون از بوتان می‌گذرد!

قرعه‌کشی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا؛

راه صعود خاتون از بوتان می‌گذرد!

خاتون بم به عنوان نماینده ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا، در مرحله انتخابی رقابت‌ها باید با رقبایی از کشورهای بوتان و هنگ‌کنگ پیکار داشته باشد.

به گزارش ایران ورزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از 4 دوره برگزاری مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا به سراغ آن رفت تا پروژه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا را اجرایی کند. با توجه به ملزم‌شدن تیم‌های فعال در فوتبال مردان به فعالیت در عرصه فوتبال زنان، به نظر می‌رسد در سالیان آتی روند برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد اما اولین دوره رقابت‌ها قرار است با حضور 21 تیم برگزار شود که 8 تیم در مرحله گروهی حضور دارند و 13 تیم برای کسب 4 سهمیه مرحله گروهی در رقابت‌های انتخابی شرکت می‌کنند.

فوتبال باشگاهی زنان ایران در فصل اخیر در شرایطی به پایان رسید که خاتون بم برای دهمین‌بار عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد و این قهرمانی سبب شد تا خاتون به اولین نماینده تاریخ فوتبال زنان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا تبدیل شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه تخصیص سهمیه به تیم‌ها برای حضور در مرحله گروهی و یا انتخابی را منوط به رتبه کشورها در رنکینگ فیفا کرد و با توجه به وضعیت تیم ملی زنان ایران، خاتون در بین تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله انتخابی قرار گرفت.

سیدبندی مرحله انتخابی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا

سید اول: نسف‌قارشی ازبکستان، میوادی میانمار، خاتون ایران و اُدیشا هند

سید دوم: اتحاد اردن (میزبان)، کیچه هنگ‌کنگ، یانگ‌الفنت لائوس و صباح مالزی (میزبان)

سید سوم: ای‌پی‌اف نپال، ابوظبی امارات، لایون‌سیتی سنگاپور و آرتی‌سی بوتان (میزبان)

سید چهارم: النصر عربستان (میزبان)

 

حریفانی از بوتان و هنگ‌کنگ چشم به راه رقابت با خاتون

خاتون در شرایطی در سید اول رقابت‌ها حضور داشت که امروز (پنج‌شنبه) از ساعت 10:30 به میزبانی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور، قرعه‌کشی مرحله انتخابی و گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا با حضور مانا ایوابوچی، اسطوره فوتبال زنان ژاپن برگزار شد. براساس قرعه‌کشی انجام شده، خاتون که در 2 فصل گذشته هم در مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت، باید با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ در مرحله انتخابی اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا رقابت کند.

کاروان خاتون برای سفر به بوتان آماده می‌شود!

آرتی‌سی بوتان به عنوان تیم میزبان در گروه چهارم حضور دارد و شاگردان مرضیه جعفری باید برای رقابت در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا 25-2024 عازم کشور بوتان شوند. نکته مهم آنکه مرحله انتخابی با حضور 13 تیم در یک گروه 4 تیمی و 3 گروه 3 تیمی دنبال خواهد شد و از هر گروه یک تیم به مرحله گروهی رقابت‌ها راه پیدا می‌کند تا رسماً اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با حضور 12 تیم در مرحله گروهی پیگیری شود که خاتون برای رسیدن به مرحله گروهی مسیر دشواری را در مقابل خود می‌بیند.

 

راه صعب‌العبور خاتون در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا

شاگردان جعفری در شرایطی باید با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ رقابت کنند که مسابقات مرحله انتخابی از چهارم تا دهم شهریورماه برگزار خواهد شد و خاتون در اولین مسابقه روز یکشنبه چهارم شهریورماه به مصاف آرتی‌سی بوتان می‌رود و دومین مصاف آسیایی خاتون در مرحله انتخابی هم روز شنبه دهم شهریورماه برابر کیچه هنگ‌کنگ خواهد بود و نمایندگان بوتان و هنگ‌کنگ هم روز چهارشنبه هفتم شهریورماه رودرروی هم قرار می‌گیرند.

گروه‌بندی مسابقات مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا 25-2024

گروه (A): النصر عربستان (میزبان)، ابوظبی امارات، یانگ‌الفنت لائوس و میوادی میانمار

گروه (B): اتحاد اردن (میزبان)، لایون‌سیتی سنگاپور و اُدیشا هند

گروه (C): صباح مالزی (میزبان)، ای‌پی‌اف نپال و نسف‌قارشی ازبکستان

گروه (D): آرتی‌سی بوتان (میزبان)، کیچه هنگ‌کنگ و خاتون ایران

در صورت صعود از مرحله انتخابی، خاتون باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه تایلند است.

گروه‌بندی مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا 25-2024

گروه (A): ووهان جیانگدا چین (میزبان)، اینچئون رد آنجلز کره‌جنوبی، صدرنشین گروه (A) مرحله انتخابی و صدرنشین گروه (C) مرحله انتخابی

گروه (B): کالج اسکالرز تایلند (میزبان)، کایا ایلویلو فیلیپین، ملبورن‌سیتی استرالیا و صدرنشین گروه (D) مرحله انتخابی

گروه (C): هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام (میزبان)، بلو وال تایچونگ چین‌تایپه، اوراواردز ژاپن و صدرنشین گروه (B) مرحله انتخابی

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار