گزارش

10987
گام بلند رودری برای توپ طلا؛ مغز متفکر لاروخا در اوج

گام بلند رودری برای توپ طلا؛ مغز متفکر لاروخا در اوج

رودری به یکی از گزینه‌های اصلی کسب توپ طلای ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

با توجه به کیفیت بالا و تفاوتی که سبک بازی سرجیو بوسکتس با سایر بازیکنان پست خود در فوتبال جهان داشت، فوتبال‌دوستان اسپانیایی در خصوص آینده فوتبال این کشور با افزایش سن و افت این ستاره بارسلونا و تیم ملی اسپانیا نگران بودند که رودری از راه رسید. بازیکنی که با نظر مستقیم پپ گواردیولا، از اتلتیکو مادرید به منچسترسیتی رفت و زیر نظر نابغه کاتالانی دنیای فوتبال، پیشرفت تدریجی خود را آغاز کرد. پیشرفتی که او را تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های تدافعی در فوتبال جهان کرد و منچسترسیتی با حضور او به عنوان محور اصلی خط میانی، به سه‌گانه فوتبال اروپا رسید.

به ثمر رساندن گل قهرمانی منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۲۳، می‌توانست نقطه اوج دوران حرفه‌ای رودری باشد اما این بازیکن به تاریخ‌سازی در رده باشگاهی قانع نبود. رودری عملکردی درخشان در یورو ۲۰۲۴ داشت و در شب مصدومیت خود، پس از قهرمانی تیمش در ورزشگاه المپیک برلین به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. در پایان مسابقه، رودری این جایزه را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دوران حرفه‌ای خود معرفی کرد اما احتمالاً این پایان راه رویایی رودری در سال‌های اخیر نباشد.

بازیکنی که در دو فصل اخیر هشت جام و تنها چهار شکست را تجربه کرده، حالا با عملکرد درخشان در لیگ برتر انگلیس و یورو تبدیل به گزینه اصلی کسب توپ طلا شده است. اتفاقی که برای یک بازیکن پست ۶، همیشه دور از انتظار به نظر می‌رسید اما رودری بر اساس گمانه‌زنی‌ها بیش‌ترین شانس را برای کسب معتبرترین جایزه فردی فوتبال جهان دارد. رودی این جایزه را بیش از هر چیز مدیون سختکوشی خود خواهد بود؛ مدیون روزهایی که در زمان استراحت، بازی‌های خود را چندین و چند بار با دقت نگاه می‌کرد و جزییات نقاط قوت و ضعف خود را با مربیانش در میان می‌گذاشت.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش