محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

گزارش

10997
چراغ سبز برای ورود خارجی‌ها به لیگ ایران

احتمالا سهمیه بازیکن خارجی برای آسیایی‌ها افزایش می‌یابد

چراغ سبز برای ورود خارجی‌ها به لیگ ایران

در آستانه آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال، افزایش سهمیه بازیکنان خارجی یکی از دغدغه های برخی از باشگاه های لیگ برتری محسوب می شود.

افزایش سهمه بازیکنان خارجی در حالی یکی از دغدغه‌های باشگاه ها به حساب می‌آید که کارگروه نظارت بر قراردادها در لیگ بیست و سوم سهمیه بازیکنان خارجی را 6 بازیکن اعلام کرد که شامل 5 بازیکن اروپایی و یک بازیکن آسیایی بود اما حالا این کارگروه سهمیه بازیکنان خارجی را برای فصل بیست و چهارم به 5 بازیکن، شامل 4 بازیکن اروپایی و یک بازیکن آسیایی محدود کرد که البته این محدودیت با اعتراض برخی از باشگاه ها همراه شد.

پیش از این محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ و یکی از اعضای کارگروه نظارت بر قراردادها در گفت و گو با «ایران ورزشی» از مخالفت این کارگروه در افزایش سهمیه بازیکنان خارجی خبر داد و اعلام داشت که این افزایش باعث می شود تا بازی به بازیکنان ایرانی کمتر برسد که این موضوع به فوتبال ایران ضربه می زند. البته صحبت های کشوری فرد باشگاه ها را قانع نکرد و حالا باشگاه ها به شدت خواستار افزایش سهمیه خارجی هستند.

بر همین اساس منصور قنبرزاده، رئیس کارگروه نظارت بر قراردادها در گفت و گویی اعلام داشت که شنبه این موضوع مشخص خواهد شد. در این بین شنیده می شود که احتمالا یک یا دو سهمیه خارجی دیگر به تیم ها اضافه خواهد شد. کارگروه نظارت بر قراردادها در حالی سهمیه بازیکنان خارجی را در فصل پیش رو محدود کرد که فصل گذشته بازیکنان خارجی باکیفیتی در لیگ برتر حضور داشتند و این درخواست تیم ها در صورت جذب بازیکنان باکیفیت خارجی می تواند باعث بالا رفتن کیفیت لیگ برتر شود.

البته از سوی دیگر تیم ها برای جذب بازیکنان خارجی باید پول بیشتری بدهند و در صورت موافقت کارگروه نظارت بر قراردادها با این موضوع، سقف قرارداد تیم ها شکسته خواهد شد که این یعنی بی توجهی به قانونی است که توسط خود کارگروه نظارت بر قراردادها وضع کرده است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش