منهای فوتبال

1104
ستارگان کشتی به دنبال فرار از پیکارهای انتخابی

ستارگان کشتی به دنبال فرار از پیکارهای انتخابی

افزایش شایعات در خصوص مصدومیت شماری از نامداران کشتی، حضور آنان را در پیکارهای قهرمانی بزرگسالان کشور در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش ایران ورزشی؛ پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور به عنوان نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی از ۲۲ آذر در سالن سیدرسول حسینی شهر ساری آغاز و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد. بنا به دستورالعمل فدراسیون کشتی تمام مدعیان حضور در المپیک ۲۰۲۴ توکیو باید در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته باشند. فدراسیون مدال‌آوران جهانی و آزادکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک در اوزان خود شدند را از این دوره رقابت‌ها معاف کرد. یونس امامی نیز به خاطر کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی هانگژو از این دوره از مسابقات معاف است.

البته امیرمحمد یزدانی که در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق به کسب نشان نقره جهان شده بود به خاطر تغییر وزن باید در قهرمانی کشور حضور داشته باشد.

تاکید فدراسیون کشتی برای حضور تمام مدعیان در قهرمانی کشور موجب شده تا ترس از باخت در این رقابت‌ها به کابوس این روزهای برخی از ستارگان نامدار تبدیل شود. بنا به اعلام فدراسیون کشتی نفر برتر این مسابقات به همراه قهرمانانی مانند یزدانی و زارع به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند. همچنین در اوزانی مانند ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم ۲ نفر برتر جواز حضور در تیم ملی را کسب خواهند کرد. البته ساری ایستگاه ابتدایی رسیدن به پاریس است و نفرات برتر باید در چندین مرحله از اردو حضور داشته باشند و خود را در مسابقات قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک در آسیا و گزینشی المپیک در مسابقات بین‌المللی ترکیه ثابت کنند تا رقیب مدال‌آوران جهانی شوند.

از اتفاقات مهم روزهای منتهی به پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور، بالاگرفتن شایعه مصدومیت برخی از آزادکاران سرشناس است که حضور آنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. البته این اخبار تاکنون تایید یا تکذیب نشده بلکه برخی باور دارند که آنان حتی مدرک پزشکی خود را به فدراسیون تحویل دادند. بالا گرفتن شایعات در خصوص کناره‌گیری برخی از ستارگان به خاطره مصدومیت با واکنش غیررسمی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی مواجه شد.

گفته می‌شود که رئیس فدراسیون دستور صادر کرده که غایبان این مسابقات جایی در چرخه انتخابی تیم ملی نداشته باشند. هر چند خبر مربوط به دستور دبیر از یک مجاری رسمی اعلام نشده اما قاطعیت دارنده مدال طلای المپیک سیدنی نشان می‌دهد که رئیس فدراسیون در خصوص اجرای دستورالعمل و قوانین فدراسیون با مربیان و ورزشکاران شوخی ندارد و بی‌تردید قوانین را در خصوص آنان به خوبی اعمال خواهد کرد. حال باید دید که طرح شایعه مصدومیت برخی ستارگان کشتی ایران واقعیت دارد یا نه.

در خصوص این شایعات چند پیش‌فرض مطرح می‌شود، برخی از کارشناسان باور دارند که نامداران کشتی ایران برای فرار از حذف زودهنگام از انتخابی تیم ملی به دنبال جمع کردن مدارک مصدومیت هستند تا غیبت خود را در آوردگاه ساری موجه جلوه دهند و در ادامه با نظر کادر فنی به تورنمنت‌های دیگر اعزام شوند اما در برابر این فرضیه برخی دیگر معتقدند که رد پای فدراسیون در این شایعات دیده می‌شود زیرا فدراسیون برای حضور قهرمانان در پاریس نظر بر روی کشتی‌گیران خاص دارد و نمی‌خواهد برخی از آنان در انتخابی اول حضور داشته باشند زیرا ممکن است در این انتخابی مهره مورد نظر آنان نتواند موفق باشد و به خاطر باخت عملا جایی در تیم ملی نداشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال