سوژه‌های داغ

11041
تقابل بزرگان جهان برای طلای فوتبال المپیک

از اسطوره‌های روی نیمکت تاداخل زمین

تقابل بزرگان جهان برای طلای فوتبال المپیک

رقابت‌های فوتبال المپیک پاریس از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه، رقابت‌های فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز خواهد شد و ۱۶ تیم برتر زیر ۲۳ سال فوتبال جهان با سه سهمیه بزرگسال، برای رسیدن به مدال طلای رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند. بزرگ‌ترین غایب این دوره از رقابت‌ها، دارنده مدال طلای المپیک ریو و توکیو یعنی تیم ملی برزیل است که به شکلی شگفت‌انگیز، نتوانست جواز حضور در این دوره از مسابقات را کسب کند. به جز برزیل، آلمانی‌ها نیز یکی از غایبان اصلی این دوره از رقابت‌ها هستند. همچنین تیم ملی انگلیس نیز با وجود قهرمانی در رقابت‌های زیر ۲۱ سال اروپا که حکم مقدماتی المپیک را داشت، به دلیل لزوم رقابت زیر پرچم بریتانیا در این مسابقات حاضر نیستند.

شاید جدی‌ترین مدعی این دوره، فرانسه با هدایت تیری آنری باشد. فرانسوی‌ها که برای قهرمانی در خاک خود عزم خود را جزم کرده‌اند، با اسطوره خود و حضور بازیکنان مطرحی چون الکساندر لاکازت، مایکل اولیه و ژان فیلیپ ماتتا از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. اسپانیا که پائو کوبارسی مدافع جوان بارسا را در ترکیب خود دارد، به دنبال تبدیل کردن مدال نقره دوره گذشته به طلا در این مسابقات است و آرژانتینی‌ها نیز تحت هدایت خاویر ماسکرانو، تیمی قدرتمند با حضور خولیان آلوارز و نیکولاس اوتامندی را راهی فرانسه می‌کنند‌.

ژاپن، ازبکستان و عراق سه نماینده آسیا در این مسابقات هستند و اوستون اورونوف و منتظر محمد، دو نماینده لیگ برتر ایران در مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود. رقابت‌هایی که با توجه به حضور ستارگان مطرح فوتبال جهان، می‌تواند با جذابیت بالایی همراه باشد. اولین مسابقه این رشته از المپیک ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه بین اسپانیا و ازبکستان و مراکش و آرژانتین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های سوژه‌های داغ