سوژه‌های داغ

11096
سری لانکا هم از فرصت المپیک غافل نشد

ایده‌ هایی که خریدار ندارد

سری لانکا هم از فرصت المپیک غافل نشد

لباس کاروان ایران در المپیک همواره مورد نقد بوده است.

در فاصله چند روز مانده به آغاز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در کشور فرانسه، برخی کشورها از طراحی لباس‌های کاروان‌ ورزشی خود در مهم‌ترین مسابقات ورزشی جهان رونمایی کرده‌اند؛ در این بین برخی از کشورها مانند مغولستان، ایتالیا و فرانسه از این فرصت استفاده کرده و طرح های منحصر به فردی خلق کرده‌اند تا فرهنگ خود را مقابل هزاران رسانه در سطح جهانی معرفی کنند.
در چند روز گذشته طرح لباس کشور مغولستان سوژه یک رسانه های شده بود و حالا امروز هم سری لانکا از قافله جا نماند و با استفاده از طرح سنتی کشور خود، یک لباس زیبا طراحی کرد. در طرح لباس این کشور از صنایع دستی هنرمندان بومی بهره گرفته شده و توجه بسیاری از طراحان لباس دنیا را به خود معطوف کرد.
این در حالیست که کاروان کشورمان در مخفیانه ترین حالت ممکن از لباس خود برای مراسم افتتاحیه رونمایی کرد و در عکس های منتشر شده از این لباس خبری از طرح ویژه ومبتنی بر فرهنگ ایرانی - اسلام نبود. قطعا در اینکه کشور ما هنرمندان توانا و خوش ذوقی دارد، شکی نیست و به علاوه که لباس های سنتی اقوام ما خودش یک گنجینه ارزشمند است که با توجه لازم می شد این فرهنگ را در میدان جهانی عرضه کرد اما با ساده انگاری هرچه تمام تر، این فرصت عالی برای دفاع و معرفی فرهنگ اصیل آریایی در عرصه جهانی از بین رفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های سوژه‌های داغ