اخبار

11114
ورزشکار کوبایی در تلاش برای کسب پنجمین طلای کشتی فرنگی در المپیک

ورزشکار کوبایی در تلاش برای کسب پنجمین طلای کشتی فرنگی در المپیک

فرنگی‌کار سنگین‌وزن اهل کوبا اطمینان دارد که می‌تواند با پنجمین طلای المپیک تاریخ‌ساز شود.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، در تاریخ بازی‌های المپیک تنها یک ورزشکار توانسته 5 دوره متوالی مدال طلا را کسب کند: ایرین وست.

اسکیت‌باز سرعت هلندی در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در پکن نقطه عطف را تکمیل کرد و نام خود را با برنده شدن در مسابقه 1500 متر در کتاب‌های تاریخ ثبت کرد.

در هیچ المپیکی تابستانی تا به حال هیچ ورزشکاری نتوانسته 5 دوره متوالی در یک رشته انفرادی مدال طلا کسب کند و هیچ کشتی‌گیری تا کنون 5 مدال طلا کسب نکرده است اما همه چیز می تواند در پاریس تغییر کند و مردی که به دنبال این رکورد می‌رود، میخاین لوپز کوبایی است.

مردی که همه با علاقه او را هرکول می‌نامند، در حال حاضر رکورد 4 قهرمانی در یک مسابقه انفرادی المپیک را به همراه مایکل فلپس اسطوره شنا دارد. این کشتی گیر فوق سنگین فرنگی متولد 20 آگوست 1982 اولین حضور خود را در المپیک 2004 تجربه کرد. برادر بزرگترش میشل، بوکسور بود و او را در این گروه همراهی می کرد.میشل در آن المپیک مدال برنز دسته فوق‌سنگین آتن را به دست آورد، مدالی که سلطه تاریخی کوبا در بوکس را ادامه داد.این کشتی‌گیر کوبایی مدال طلای خود را در المپیک 2012 لندن، 2016 ریو و 2020 توکیو تکرار کرد.

وی درباره کسب پنجمین مدال طلای المپیک، عنوان کرد: من احساس می کنم که این یک رویاست. این هدفی است که در طول دوران حرفه‌ای‌ام داشته‌ام. چهار مدال طلا گرفته‌ام و معتقدم کسب مدال طلای المپیک سخت است بنابراین کسب 4 و یا 5 مدال طلا استثنایی است.

لوپز خاطرنشان کرد: تمرینات آماده سازی انجام شده است. احساس می‌کنم در شرایط مطلوبی هستم. همه کشتی گیران چه در کوبا و چه در سطح بین المللی با انگیزه هستند. زمان بسیار مهمی برای من بود که انگیزه حضور در ششمین بازی‌های المپیک و مبارزه برای پنجمین مدال را داشته باشم.

وی افزود: کاری که من با تمرکز زیاد انجام می دهم این است که به جهان نشان دهم که هر چیزی که در ذهن دارید و می خواهید به دست آورید، قابل دستیابی است. می دانم که این در ذهن من است و معتقدم احتمال دستیابی به آن نتیجه زیاد است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار