اخبار

1120
پرونده‌سازی به جای ارتقای فنی

پرونده‌سازی به جای ارتقای فنی

در هیچ جای دیگری در دنیا باشگاه‌های فوتبال به جای تلاش فنی، وقت‌شان را مصروف عیب‌یابی در سیستم‌های تشکیلاتی و روند کارهای اداری رقبا نمی‌کنند.

وصال روحانی: این روزها باشگاه‌های بزرگ حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور به جای تلاش برای ارتقای فنی، مشغول پرونده‌سازی برای یکدیگر به قصد کسر کردن امتیاز از رقیب در جدول رده‌بندی این مسابقه‌ها هستند تا شانس حریف برای قهرمانی کمتر و اقبال خودشان برای پیشتازی در لیگ بیشتر شود.
سه ماه و اندی پیش در همین ارتباط چهار امتیاز از سپاهان کسر شد که محصول کنکاش سازمان لیگ در متن قراردادهای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم و عبور باشگاه از «سقف مخارج عمومی» بود.

سپس سپاهان رقبای بزرگی را متهم به داشتن همین ویژگی و زیر پا گذاشتن همین حد نصاب کرد و بر اثر آن از پرسپولیسی‌ها هم یک پوئن کسر شد. در پی آن پرسپولیس هم دو ماهی است که به سازمان لیگ  تذکر داده آبی‌های تهرانی هم قراردادهای نظیفی ندارند و خدشه‌هایی در آن قابل رؤیت است و خواستار کسر امتیاز از آنان هم شده و سازمان لیگ پاسخ مثبت یا منفی به این درخواست را به بعد از اتمام دربی روز پنجشنبه تهران موکول کرده است.

در هیچ جای دیگری در دنیا باشگاه‌های فوتبال به جای تلاش فنی، وقت‌شان را مصروف عیب‌یابی در سیستم‌های تشکیلاتی و روند کارهای اداری رقبا نمی‌کنند و اگر خودشان در این زمینه بلغزند و فیرپلی مالی را رعایت نکنند و محروم و جریمه شوند، از «اتحادیه لیگ» یا فدراسیون فوتبال کشور خود نمی‌خواهند که با سایر باشگاه‌ها نیز همین برخورد را داشته باشند و نقره داغ‌شان کنند. چلسی، بارسلونا و منچسترسیتی که طی دهه اخیر هر یک در این زمینه به مشکل خورده و جریمه نقدی کلانی شده‌اند، موارد روشنی از این دست هستند و پاری سن ژرمن نیز همین طور و هیچ کس ندیده است که آنها باشگاه‌های دیگری را که از مهلکه فوق رسته‌اند، به مبادی ذیربط معرفی کنند و خواهان مجازات آنها هم بشوند.

در فوتبال ما این طور نیست و کار و بار باشگاه‌های بزرگ شده پرونده‌سازی برای یکدیگر و هل دادن رقبا به ورطه مجازات‌ها و جریمه‌ها و گرفتن انواع موقعیت‌ها از آنها از این طرق. آنها به جای پیروزی فنی در میدان مسابقه‌ها درصدد خواباندن مچ یکدیگر در محاکم ورزشی و بدنام کردن طرف مقابل در زمینه‌های مالی و کارهای اداری مرتبط با نفرات و پرسنل خویش هستند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ما هم تا این لحظه تدبیری بر این موضوع نیندیشیده و این روال مذموم را برنچیده‌اند و این مسأله بر شدت و حدت این قضایا افزوده و افسوس‌ها را فزونی بخشیده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار