المپیک و پاراالمپیک

11402
تاریخ سازی مهاجم تیم ملی بانوان زامبیا

تاریخ سازی مهاجم تیم ملی بانوان زامبیا

باربرا باندا اولین و تنها بازیکنی است که در ۳ رقابت مختلف المپیک در یک مسابقه ۳ گل به ثمر رسانده است.

به گزارش ایران ورزشی، باربرا باندا مهاجم تیم ملی زنان زامبیا اولین و تنها بازیکنی است که در 3 رقابت مختلف المپیک در یک مسابقه هتریک کرده است.تویکو 2020 مقابل چین، تویکو 2020 مقابل هلند و پاریس 2024 در مقابل استرالیا.

باربرا باندا (زاده ۲۰ مارس ۲۰۰۰) فوتبالیست حرفه‌ای زامبیایی است که به عنوان مهاجم برای اورلاندو پراید لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان زامبیا است . او بهترین گلزن تاریخ آفریقا در تاریخ المپیک است. در سال 2021، او اولین فوتبالیست زن در تاریخ المپیک بود که هتریک های پشت سر هم به ثمر رساند و اولین زنی بود که در یک تورنمنت دو هتریک کرد.

باندا کاپیتان تیم زامبیا در المپیک 2020 توکیو بود، اولین باری که زامبیا در مسابقات بین المللی شرکت کرد.در اولین بازی مرحله گروهی تیم، باندا در برابر هلند هتریک کرد. در دومین مسابقه گروهی خود، باندا یک هتریک دیگر در برابر چین به ثمر رساند که بازی با تساوی 4–4 به پایان رسید. او اولین فوتبالیست زن تاریخ المپیک بود که هتریک های پشت سر هم انجام داد و اولین زنی بود که در یک تورنمنت دو هت تریک کرد. او بهترین گلزن تاریخ آفریقا در تاریخ المپیک است. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک