اخبار

115
«آجر روی آجر» در فولادشهر

تحول ذوب‌آهن با ربیعی

«آجر روی آجر» در فولادشهر

ذوب‌آهن دیگر ارائه‌گر بازی‌های فاقد هیجان و سرد و بسته زمان حاکمیت تارتار نیست و هوشمندانه‌تر و مثبت‌تر عمل می‌کند.

وصال روحانی: ذوب‌آهن وقتی بعد از دو فصل همکاری نه‌چندان پرثمر با مهدی تارتار وی را کنار گذاشت و محمد ربیعی را جانشین وی کرد، به نظر می‌رسید کاری غیر‌منطقی انجام نداده است. از یک‌سو سیستم‌های انتخابی تارتار تحولی تاکتیکی را در اردوی سفید و سبزهای اصفهانی ایجاد نکرده بود و از جانب دیگر این امیدواری وجود داشت که ربیعی با سابقه سه سال حضور مفیدش در مس رفسنجان در اصفهان هم جریان‌ساز شود و ذوبی‌ها را به جایگاه از دست رفته‌شان در فوتبال باشگاهی کشور عودت دهد.

حالا که بیش از 5 ماه از آن جابه‌جایی می‌گذرد و ذوبی‌ها در یکی از دیدارهای هفته دهم لیگ بیست‌و‌سوم میهمان تیم بحران‌زده نساجی در قائمشهر هستند، به‌نظر می‌رسد نقشه‌ها و امیدهای سران ذوب‌آهن کم‌و‌بیش حاصل آمده و این تیم دیگر همان ارائه‌گر بازی‌های فاقد هیجان و سرد و بسته زمان حاکمیت تارتار نیست و هوشمندانه‌تر و مثبت‌تر عمل می‌کند. تارتار البته امسال در ملوان عالی کار کرده اما بسیار بعید است که ریتم فعلی‌اش را تا پایان فصل حفظ کند و تیمش نزول محسوسی در جدول رده‌بندی لیگ نداشته باشد حال آنکه ربیعی با صبر و حوصله بیشتر در حال گذاشتن «آجر روی آجر» در فولادشهر است تا گره‌هیا کور تاکتیکی ایجاد شده در زمان زمامداری تارتار بازگردد و ذوبی‌ها همان تیم دوس‌داشتنی و رو به جلوی ایام حاکمیت امصال منصور ابراهیم‌زاده باشند که حتی تا کسب مقام نایب‌قهرمانی آسیا هم در سال 2010 پیش رفت.

شاید کمال کامیابی‌نیا صید بزرگ «پیش‌فصل» ربیعی به سبب مصدومیت شدید نتوانسته باشد تا این مقطع از فصل قدمی به سود ذوبی‌ها بردارد اما جوانان این تیم هر روز تجلی فزون‌تری داشته‌اند و یکی از آنها «محمدجواد محمدی) در دره سوم جدول گلزنان فصل نشسته است. البته تیم ربیعی با اکتفا به 10 گل زده لزوم تقویت خط حمله خویش را به وضوح حس می‌کند و در دفاع هم نقایصی دارد اما بیلان کار ربیعی تا پیش از دیدارهای این هفته که ایستادن در رده پنجم جدول بود،‌برای مربی‌ای که اولین فصل حضورش در فولادشهر را تجربه می‌کند، دستاورد قابل قبولی است. اتفاقات و نتیجه دیدار امروز ذوبی‌ها با تیم لرزان سید‌مهدی رحمتی نشان می‌دهد که ربیعی دست‌کم تا پایان نیم‌فصل چه وظایفی را پیش‌رو دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار