المپیک و پاراالمپیک

11518
روش عجیب و جنجالی برای شمارش مدال آمریکایی‌ها

صدرنشینی آمریکا در رسانه‌های این کشور

روش عجیب و جنجالی برای شمارش مدال آمریکایی‌ها

نحوه شمارش مدال‌های المپیک در رسانه‌های آمریکا با واکنش سایر کشورها مواجه شد.

به گزارش ایران ورزشی، تا پایان روز چهارم المپیک، آمریکا در رده ششم جدول توزیع مدال قرار گرفته بود و مطابق معمول، آنچه رتبه تیم‌ها در جدول مدالی را تعیین می‌کند مرغوبیت مدال است و نه تعداد آن. با این حال، سایت‌های نیویورک تایمز و NBC جدول مدال‌های المپیک را به شیوه خودشان تفسیر می‌کنند و از نظر آنها آمریکا چون مدال بیشتری دریافت کرده در صدر است ولی آنطور که بقیه کشورها و مهمتر از همه کمیته بین المللی المپیک قبول دارد، مرغوبیت مدال مهم است.

آمریکایی‌ها در المپیک‌های قبلی نیز از همین روش استفاده می‌کردند. در یک مقطع، چین با هفت طلا از ایالات متحده جلوتر بود ولی رسانه های ایالات متحده آمریکا را صدرنشین به حساب می‌آوردند. به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی برای جلوگیری از صدرنشینی دیگر کشورها و برداشتن فشار از ورزشکارانشان این روش را مدنظر قرار دادند.

در سال ۲۰۲۳، در مسابقات جهانی شنا، استرالیایی‌ها از چنین رفتاری خشمگین شدند. پس از ششمین روز مسابقات، نمایندگان استرالیا ۱۰ مدال طلا کسب کردند ولی ایالات متحده تنها سه مدال طلا داشت اما رسانه‌های آمریکایی همچنان کشور خود را در رتبه اول در رده بندی کلی از نظر تعداد جوایز قرار دادند. کیت کمپبل، ورزشکار استرالیایی در آن زمان گفت: «بازنده‌های رقت‌انگیز نباشید. ما در صدر جهان بودیم ولی شکست دادن آمریکا بسیار زیباتر بود. نمی‌توانم به شما بگویم که چقدر خوشحال بودم.»

از لحاظ تعداد مدال، آمریکا تا ظهر چهارشنبه با ۲۶ مدال بالاتر از سایر کشورهای المپیک ۲۰۲۴ قرار دارد اما با توجه به عملکرد ضعیف‌تر این کشور در کسب مدال طلا به نسبت رقبای خود، در رده ششم قرار گرفته است. تقسیم مدال‌های طلا در این دوره المپیک بین کشورهای مختلف، توجه ورزش‌دوستان را به خود جلب کرده است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک