فوتبال جهان

11537
مانت در کما!

ستاره ای که خاموش شد

مانت در کما!

دوران حرفه ای این ملی پوش انگلیسی در اولدترافورد هنوز شروع نشده است و باید دید که آیا او از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی است که بتواند منتقدانش را ساکت کند یا خیر.

به گزارش ایران ورزشی، از همان ابتدا هواداران منچستریونایتد احساس ناخوشایندی را نسبت به جذب میسون ماونت داشتند . تصمیم به هزینه کردن 60 میلیون پوند برای بازیکنی که از نظر آماری بدترین فصل خود را برای آبی‌ها لندن به ثبت رسانده بود، بسیار تعجب برانگیز بود.

مشخص نبود که او چگونه در ترکیب اریک تن هاخ قرار می گرفت و تلاش مبهم مرد هلندی برای توضیح دیدگاه خود برای این هافبک کمک چندانی به کاهش نگرانی ها نکرد.سرمربی یونایتد پس از رونمایی از مونت گفت: «وقتی در خط میانی بازی می کنید، باید حمله کنید، اما همچنین باید دفاع کنید.من مطمئن هستم که او پویایی را به بازی ما خواهد آورد و این یکی از نتایج تحلیلی ما پس از فصل گذشته بود. ما باید در بخش هافبک پویاتر باشیم.»

اما مشخصا ماونت آن تاثیر مطلوب را نداشت. در واقع فصل پیش خط هافبک یونایتد به مایه خنده تبدیل شد. ترکیب پرس بالا و خط دفاعی عمیق، حفره‌ای در وسط زمین ایجاد کرد که تیم‌های حریف به راحتی می‌توانستند از آن استفاده کنند.

شیاطین سرخ به رده هشتم لیگ برتر سقوط کردند که بدترین نتیجه آنها در تاریخ بود و حتی لذت یک قهرمانی غیرمحتمل در جام حذفی نیز نتوانست این نگرانی را برای فصل آینده از بین ببرد. مانوت به یکی از قربانیان تبدیل شد، زیرا یونایتد واقعاً باید آن 60 میلیون پوند را برای یک هافبک رده بالا خرج می کرد.

اما او مستقیماً مقصر فاجعه جبران ناپذیری که در فصل 2023-2024 یونایتد رخ داد مقصر نبود، زیرا از شانس بدش ماونت اکثر بازی های فصل را از دست بدهد اما اکنون و با توجه به اینکه آماده سازی برای فصل جدید به خوبی انجام شده است، این بازیکن 25 ساله به شرایط بدنی بالایی بازگشته است و شانس بهتری نیز خواهد داشت. 

حالا تن هاخ باید راهی بیابد تا ماونت و فرناندز را در یک صف قرار دهد، بدون اینکه تعادل تیم را به هم بزند. اما در موارد معدودی که این بازیکن فصل گذشته توانست به صورت فیکس بازی کند، ماونت یا در نقش کاور در کنار کاسمیرو قرار گرفت یا در سمت چپ یک هافبک سه نفره قرار گرفته است که نتایج بسیار ضعیفی داشته است و حالا باید منتظر تغییرات تن هاخ برای استفاده از ماونت باشیم.

با این تفاسیر دوران حرفه ای این ملی پوش انگلیسی در اولدترافورد هنوز شروع نشده است و باید دید که آیا او از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی است که بتواند منتقدانش را ساکت کند یا خیر.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان