اخبار

11552
پیشنهاد ویژه برای پرسپولیس در شروع لیگ

بدون تماشاگر در ورزشگاه خودتان بازی کنید

پیشنهاد ویژه برای پرسپولیس در شروع لیگ

پرسپولیس برای شروع بازی‌های خانگی اش در فصل جدید با چالش بزرگی مواجه است.

نزدیک به هفت سال است که ورزشگاه شهید کاظمی را به عنوان کمپ اصلی تیم بزرگسالان پرسپولیس می شناسیم.این ورزشگاه ابتدا از سوی شهرداری تهران  به پرسپولیس واگذار شد و با اینکه گفته می شد جزو اموال و دارایی‌های این باشگاه به حساب می‌آید اما در نهایت اینگونه نشد.

اکنون نیز بعد از تهاتر شهرداری تهران و اداره کل ورزش و جوانان تهران این ورزشگاه جزو اموال تربیت بدنی تهران به حساب می‌آید اما همچنان در اختیار پرسپولیس است.

پرسپولیس با در اختیار داشتن چنین ورزشگاه مجهز و کاملی هر سال پول گزافی بابت اجازه ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی‌اش می پردازد.ورزشگاه شهید کاظمی چیزی حدود 15 هزار نفر گنجایش تماشاگر دارد، کریدورهای شیک و تمیزی دارد ، از رختکن ها و سرویس مناسبی برخودار است، اتاق هایی دارد که می تواند محل استقرار نمایندگان هیات فوتبال، کمیته ضد دوپینگ و برگزار کنندگان مسابقات رسمی باشد ، یک سالن کنفرانس شیک و کامل دارد، از قابلیت برخورداری از میکسزون هم برخوردار است و با کمی تدارک و هزینه بیشتر می تواند میزبان مسابقات رسمی این تیم در لیگ برتر باشد.

تنها مشکل و بزرگترین ایراد ورزشگاه شهید کاظمی ورودی محدود آن است که می تواند ترافیک سنگینی به برزگراه آزادگان وارد کند و از این رو قطعا اداره راهنمایی رانندگی تهران و شورای تامین اجازه برگزاری بازی با تماشاگر را در این ورزشگاه نخواهند داد.

از سوی دیگر این ورزشگاه به اندازه 15 هزار تماشاگر پارکینگ خودرو ندارد که این امکان را با توجه به زمین‌های خالی پشت ورزشگاه می‌توان به این مجموعه اضافه کرد و این مهم نیز می‌تواند در برنامه‌های آتی باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد.

باشگاه پرسپولیس در نظر دارد زمین تمرین شماره 2 خود را در  زمین مجاور ورزشگاه شهید کاظمی احداث کار کرده و به این مجموعه بیافزاید اما از چند ماه قبل می‌توانست کار احداث پارکینگ ، راه‌های جدید ورودی به این ورزشگاه  و گیت‌های ورود تماشاگران را شروع کند و تا شروع فصل جدید به نتیجه برساند تا در ورزشگاه خانگی خودش و بدون هزینه اضافی میلیون‌ها تومان میزبان بازی‌های خانگی‌اش باشد.

اجتمالا ماجرا کمی پیچیده و نیاز به هماهنگی چند ارگان مثل شهرداری و اداره راهنمایی و رانندگی تهران داشته باشد اما شاید امکان ایجاد ورودی هایی از بزرگراه شهیدکاظمی به ورزشگاه پرسپولیس باشد و با یک برنامه‌ریزی مدون بتوان از موانع مربوط به مشکلات ترافیکی و ... عبور کرد .

با این حال حتی اگر امکان انجام این امور نباشد و با توجه به زمان باقیمانده انجام این طرح  زمانبر بوده و نیاز به طرحی بلند مدت داشته باشد ،پرسپولیس می تواند در همین ورزشگاه بدون حضور تماشاگر، میزبان بازی‌های خانگی خود باشد.در حال حاضر ورزشگاه آزادی آماده نیست، ورزشگاه تختی شرایط میزبانی ندارد و صحبت از انجام بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه شهدای شهر قدس است که نهایتا 8 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد اما پرسپولیس در صورت اخذ مجوزهای لازم می‌تواند در ورزشگاه خانگی خودش و در زمین چمن باکیفیت‌تر از شهر قدس و بدون پرداخت هزینه فعلا بدون حضور تماشاگر،بازی‌های خانگی‌اش را برگزار کند که در این صورت احتمال ارائه فوتبال باکیفیت‌تر و رسیدن به نتیجه مطلوب از سوی این تیم بالاتر خواهد رفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار