فوتبال ایران

11562
دابو:یک هفته حضور در ایران کافی بود تا متوجه شوم فضا کاملاً متفاوت از شنیده‌هاست

دابو:یک هفته حضور در ایران کافی بود تا متوجه شوم فضا کاملاً متفاوت از شنیده‌هاست

بازیکن تیم فوتبال سپاهان گفت: وقتی در فرانسه بودم، بازخورد‌های خیلی بدی در مورد ایران و مردم آن می‌دیدم، یک هفته حضور در ایران کافی بود تا متوجه شوم فضا کاملا متفاوت از شنیده‌هاست.

به گزارش ایران ورزشی، برایان دابو، بازیکن تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌و‌گویی در خصوص شروع فوتبال خود اظهار داشت: فوتبال خود را در مارسی شروع کردم و از ۶ تل ۱۳ سالگی در آن‌جا بودم، سپس از ۱۴ تا ۲۴ سالگی را در مون‌پلیه سپری کردم و اولین بازی رسمی را در ۱۷ سالگی انجام دادم. وی افزود: در آن دیدار به مصاف پاریسن ژرمن رفتیم که آخرین بازی دوران حرفه‌ای ماکله‌له به حساب‌ می‌آمد، بعد به سنت اتین رفتم که یکی از باشگاه‌های‌ بسیار خوب فرانسه است و ساختار بسیار خوبی دارد و ۵ سال هم در فیورنتینا ایتالیا بودم و در ادامه بازی در کشور‌های ترکیه، یونان و حالا ایران را تجربه می‌کنم. دابو تصریح کرد: وقتی در کشور‌های زیادی بازی می‌کنی یاد می‌گیری که خود را با شرایط هر کشور وفق دهی، ایران فرهنگ غنی‌ای دارد و امپراتوری پارس از قدیم شهره بوده است، بحث احترام است و همه چیز متقابل است، با بازیکنان بزرگی از کشور‌های مختلف هم‌بازی بودم و دیدم که آن‌ها چگونه رفتار می‌کنند. بازیکن تیم فوتبال سپاهان گفت: اروپا، آمریکا و خاورمیانه کاملاً با هم متفاوت هستند اما چیز‌هایی که از بیرون و درون هم می‌بینید کاملاً با هم تفاوت دارند، وقتی در فرانسه بودم، بازخورد‌های خیلی بدی در مورد ایران و مردم آن می‌دیدم، یک هفته حضور در ایران کافی بود تا متوجه شوم فضا کاملاً متفاوت از شنیده‌هاست، من ژن آفریقایی دارم و با مردم خاورمیانه اشتراکات فرهنگی مشترکی داریم.

وی ادامه داد: وقتی آمدم همه بازیکنان با من برخورد خوبی داشتند و کاوه رضایی حتی فرانسوی صحبت می‌کرد، مترجم تیم فردین فقیهی خیلی کمک کرد که فارسی یاد بگیرم، از این موضوع خیلی خوشحالم و همه بازیکنان برای من قابل احترام هستند. دابو با اشاره به اتفاقات تلخ فصل گذشته سپاهان، خاطرنشان کرد: با اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، از باشگاه گرفته تا کادر فنی، بازیکنان و هواداران همه ناراحت بودیم، چون همه چیز برای قهرمانی ما مهیا بود. بازیکن سپاهان گفت: وقتی قهرمان جام حذفی شدیم می‌دانستیم که می‌توانستیم قهرمان لیگ نیز بشویم و کمی ناامیدکننده بود، کسی نیستم که در مورد داوری یا سایر مسائل صحبت کنم و در سال جاری باید برای همه جام‌ها بجنگیم.وی در خصوص اردوی سپاهان در ترکیه گفت: اردوی خوبی در ترکیه را پشت سر گذاشتیم؛ یک سری از بازیکنان رفتند و بازیکنان جدید اضافه شدند، برای بازی اول در نقش‌جهان آماده خواهیم شد.

دابو با اشاره به بازیکنان جدید سپاهان گفت: از تجربه‌ای که دارم، می‌دانم وقتی بازیکنان خوب زیادی داریم کار سخت است اما چیزی که کمک می‌کند این است که ما از بازیکنان جدید شناخت داریم، کیفیت خیلی خوبی دارند و باید متوجه این باشند که سپاهان باشگاه بسیار بزرگی است، باید حرفه‌ای باشند و ما هم از روز اول نشان دادیم که عضوی از خانواده هستند. بازیکن سپاهان گفت: وقتی به سپاهان می‌آیید متوجه یک جو ویژه می‌شوید، دقیقا حسی که در سنت اتین داشتم در سپاهان دارم، وقتی جلوی الهلال در خانه بازی کردیم یکی از بهترین جو‌هایی بود که در زندگی خود دیده بودم، این موضوع به ما هم قدرت مضاعف می‌دهد. وی در پایان گفت: وقتی بازیکن سپاهان هستی، حمایت هواداران را در فضای مجازی کاملا حس می‌کنی، وقتی وارد ورزشگاه نقش‌جهان می‌شویم از بازیکنان تا مربیان و مدیران قدیمی باشگاه، جام‌ها و افتخارات را می‌بینیم که حس خوبی به ما می‌دهد و بقیه نیز حساب می‌برند؛ احترامی که بین مردم ایران می‌بینم خیلی زیباست و بخش ویژه فرهنگ ایرانی است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران