گزارش

11597
تقابل صربیناتور و نابغه اسپانیایی در رقابت نهایی المپیک

همه در انتظار یک فینال بزرگ

تقابل صربیناتور و نابغه اسپانیایی در رقابت نهایی المپیک

تکلیف فینال رقابت‌های تنیس المپیک مشخص شد.

به گزارش ایران ورزشی، روز جمعه رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی تنیس انفرادی مردان المپیک پاریس در ورزشگاه اصلی این رقابت‌ها برگزار شد و مطابق انتظارات، دو بخت اول قهرمانی در این رقابت‌ها به فینال این مسابقات رسیدند.

در اولین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، کارلوس آلکاراس اسپانیایی در دو ست با نتیجه ۶-۱ فلیکس اوژه الیاسیم از کانادا را مغلوب کرد و با قاطعیت، اولین مدال المپیکی خود در اولین تجربه المپیکی‌اش را قطعی کرد. آلکاراس که در این فصل به قهرمانی گرنداسلم‌ رولان گاروس و ویمبلدون رسیده بود، با کسب مدال طلا در این مسابقات فصل رویایی خود را تکمیل خواهد کرد و آماده دومین قهرمانی خود در رقابت‌های آزاد آمریکا می‌شود. آلکاراس با صعود به فینال، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ فینال‌های انفرادی مردان المپیک نیز شد.

در سمت مقابل، برنده بیش‌ترین گرنداسلم در تاریخ تنیس یعنی نواک جوکوویچ با شکست دادن لورنزو موزتی ایتالیایی در دو ست به اولین فینال المپیکی خود رسید. جوکوویچ می‌خواهد پس آندره آغاسی و رافائل نادال، تبدیل به سومین بازیکنی شود که قهرمانی در هر چهار گرنداسلم دنیای تنیس و کسب مدال طلای المپیک را تجربه می‌کند. از زمان بازگشت تنیس به مسابقات المپیک در سال ۱۹۸۸، جوکوویچ با ۳۷ سال و ۷۴ روز مسن‌ترین بازیکنی است که به فینال المپیک راه پیدا می‌کند.

جوکوویچ و آلکاراس تاکنون شش بار با هم بازی کرده‌اند که سهم هر یک سه پیروزی بوده است. البته که دو رقابت مهم این دو بازیکن بزرگ دنیای تنیس یعنی فینال ویمبلدون در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، به سود آلکاراس به اتمام رسیده و جوکوویچ امروز برای کسب مدال طلا نبردی انتقامی در پیش دارد. آخرین مسابقه این دو در زمین خاک رس، در نیمه‌نهایی سال گذشته رولان گاروس با نتیجه ۳-۱ به سود جوکوویچ خاتمه یافت. این فینال جذاب و مهیج، ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش