محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

گزارش

11691
مخالفت پرسپولیس و تراکتور با افزایش سقف بودجه

ورود نهادهای نظارتی به قرارداد بازیکنان

مخالفت پرسپولیس و تراکتور با افزایش سقف بودجه

حواشی پیرامون قانون سقف بودجه تمامی ندارد و شنیده می‌شود که جدیداً برخی از باشگاه‌های لیگ برتری برای چندمین بار خواهان افزایش سقف بودجه بودند که البته کارگروه نظارت بر قراردادها برای چندمین بار با این موضوع مخالفت کرد.

در روزهای اخیر صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شد که برخی از باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری از قانون سقف بودجه عبور کردند و همین موضوع باعث شده تا این تیم‌ها قرارداد بازیکنان خود را در سازمان لیگ ثبت نکنند. یکی از این باشگاه‌ها، سپاهان بود و مسئولان این تیم خواستار افزایش 200 میلیارد تومانی سقف بودجه بودند، البته پس از مطرح شدن این موضوع عبور طلایی پوشان از سقف بودجه توسط مسئولان باشگاه تکذیب شد.
 کارگروه نظارت بر قراردادها سقف بودجه تیم‌های لیگ برتری را در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر 320 تا420 میلیارد تومان اعلام کرد و پس از آن قانون مربوطه به تصویب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. پس از تصویب این قانون باشگاه‌های لیگ برتری موظف شدند تا این قانون را رعایت کنند و در غیر این صورت با جرایمی روبه‌رو خواهند شد.
 در این بین کارگروه نظارت بر سقف بودجه اختیار اجرایی ندارد و این کارگروه تنها وظیفه داشت تا این قانون را وضع کند و از این به بعد نهادهای نظارتی به بررسی قراردادهای بازیکنان اقدام خواهند کرد. در واقع سازمان لیگ باید طبق قانون سقف بودجه قرارداد بازیکنان را ثبت کند و در صورت اثبات تخلف، باشگاه‌ها توسط کمیته انضباطی جریمه خواهند شد.
 در این شرایط در روزهای اخیر شاهد انتشار اعداد عجیب و غریبی بودیم که این اعداد بیشتر از باشگاه‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور خارج می‌شد؛ البته نمی‌توان اعداد منتشر شده را تأیید یا تکذیب کرد اما با توجه به حضور برخی از بازیکنان خارجی در ترکیب این 4 تیم و پیشنهادهای این 4 باشگاه به بازیکنان مورد نظرشان می‌توان ادعا کرد که مبالغ منتشرشده از سقف مورد نظر عبور کرده است و حالا تیم‌ها به دنبال راهی هستند تا جریمه نشوند.
 در این بین باشگاه‌ها چندین بار درخواست افزایش سقف بودجه داشتند که با مخالفت کارگروه مربوطه مواجه شدند اما شنیده می‌شود دو تیم استقلال و سپاهان خواهان افزایش سقف 200 میلیارد تومانی سقف بودجه بودند و تیم‌های پرسپولیس و تراکتور هم با موضوع افزایش سقف مخالف بودند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش