ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

مصاحبه

11867
شکوری : هولدینگ‌ها برای پرسپولیس و استقلال ورزشگاه اختصاصی بسازند

تجربه ثابت کرده بازیکنان گرانقیمت به فوتبال ما نمی آیند

شکوری : هولدینگ‌ها برای پرسپولیس و استقلال ورزشگاه اختصاصی بسازند

مدافع چپ سابق پرسپولیس از این نکته حرف می زند که حضو.ر بازیکنان گرانقیمت در فوتبال ایران بسیار سخت و نشدنی است .


ابراهیم شکوری در خصوص شرایط مدافع چپ پرسپولیس بعد از طولانی شدن حضور این بازیکن درایران و سایر موارد مربوط به این تیم در آستانه بازی اولش صحبت می کند .


*در خصوص حضور دفاع چپ جدید در پرسپولیس چرا این همه حرف و حدیث به وجود آمده ؟


واقعیت این که پرسپولیس از گذشته بهترین مدافعان چپ را در اختیار داشته که بعضی ازآنها مانند محرمی ،شاهرودی و مرحوم میناوند حتی جزو اسطوره های پرسپولیس هم بودند و بازیکنان بسیار شاخص و ماندگاری محسوب می شدند  اما در این دو سال تیم تغییرات زیادی در این جناح  داشته مضاف براینکه سال قبل هم عبدالکریم حسن بازیکن خیلی خوبی بود و بازی‌های خوبی را در دفاع چپ ار خود ارایه داد ضمن اینکه از نظر من نعمتی هم در دفاع چپ بد کار نکرد .کار برای مدافعان کناری در پرسپولیس خیلی سخت است .چون تیم بالابازی می کند و تیم‌های حریف را از جلو پرس می کند. این امر می طلبد که بازیکن دفاع کناری واقعا از توان بدنی بالایی برخودار باشد و در فاز دفاعی هم از توان خوبی بهره ببرد .تعداد چپ پاها هم دردنیا محدود است از این رو  شاید پیدا کردن چپ پا مقداری سخت‌تر از بقیه بازیکنان در پست‌های دیگر باشد .عطیه الله گزینه خوبی با وجود رقم بالایش بود که شاید به همین دلیل هم هنوز حضورش در پرسپولیس در هاله ای از ابهام قرار دارد . اصولا تجربه هم ثابت کرده که در فاز مالی ما توان رقابت با تیم‌های عربی را نداریم به همین دلیل حضور بازیکنان گرانقیمت در فوتبال ایران واقعا سخت و تقریبا نشدنی است .


*در خصوص مدافع چپ مجارستانی چه نظری دارید ؟


من شناختی ازبازیکن مجاری ندارم اما حتما سرمربی تیم بازیکنان مد نظرش را رصد کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد .


*در رابطه با جناح چپ پرسپولیس چه صحبتی دارید ؟


پرسپولیس نفراتی مانند اورونوف و وحید امیری را در جناج چپ دارد که واقعا بازیکنان خوبی هستند و حتما با این بازیکنان می توان باز هم روی قدرت جناح چپ پرسپولیس حساب باز کرد .


*در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن چه نقد فنی دارید ؟


نقطه قوت ذوب آهن خط میانی اش است .بازی سختی پیش روی پرسپولیس است چه بسا که تیم ذوب آهن هم سرمربی اش را حفظ کرده  و ساختار تیم ذوب آهن ،ساختار خوبی است اما به هر حال پرسپولیس هم مدافع عنوان قهرمانی است و باید با برد استارت بزند.


*قرعه سخت پرسپولیس برای این تیم در ابتدای فصل مشکل ساز نخواهد شد ؟


من اعتقاد چندانی به قرعه سخت ندارم چون معتقدم قرعه آسان و تیم ضعیفی در لیگ وجود ندارد .از طرف دیگر لیگ برتر ما لیگ سختی است به همین جهت همه تیمها کار دشواری  پیش رو دارند .


*در رابطه با بازی پرسپولیس در اراک و میزبانی اش در هفته اول در خارج از خانه چقدر خوشبین هستید ؟!


بازی برای پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با همه ورزشگاه‌های دیگر فرق دارد و اصولا هیچ ورزشگاه دیگری برای این تیم جای ورزشگاه آزادی را نمی گیرد .هواداران پرسپولیس قطعا در اراک هم حضور خواهند یافت و از این تیم حمایت خواهند کرد اما به هر حال جو این ورزشگاه مانند آزادی نخواهد شد .همه می دانند که پرسپولیس مجبور شده در اراک بازی کند به همین دلیل باید در آنجا هم با برد و بهترین نتیجه ممکن کارش را در لیگ شروع کرده و استارت قوی بزند .


* در لیگ بیست و چهارم با وجود جذب بازیکنان متعدد تیم‌های مدعی دیگر پرسپولیس چقدر شانس دارد ؟


به هر حال سه تیم مدعی دیگر زیاد هزینه کرده اند اما پرسپولیس ده سال است ساختار خودش را حفظ کرده به همین دلیل باز هم مدعی قهرمانی هست اما کارش برای تکرار قهرمانی سخت است .


*در چه پست‌هایی پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است ؟


بعد از جدایی ترابی که به نظرم در جناح چپ یک وزنه بود و خصوصیات خاصی به لحاظ فنی داشت حتما پرسپولیس به یک وینگر چپ با قدرت نیاز دارد ضمن اینکه مدافع چپ نخصصی و یک مهاجم ششدانگ دیگر بازیکنانی هستند که پرسپولیس در آن پستها به بازیکن جدید نیاز دارد .


*در خصوص وضعیت بد ورزشگاه‎های ما خصوصا برای تیمی که لیگ نخبگان را هم پیش رو دارد چه صحبتی دارید؟


تیمی مانند پرسپولیس باید ورزشگاه بزرگ و اختصاصی داشته باشد وباید یکی از اهداف اصلی هولدینگ‌ها ساخت ورزشگاه برای تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال باشد تا تیمی مانند پرسپولیس با مشکل فعلی نظیر بازی در اراک مجبور نشود .قدرت بزرگ پرسپولیس استفاده از هوادارانش است نکته مهمی که امیدوارم به هر حال برای پرسپولیس تحقق یابد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه