مجید حاتمی

مجید حاتمی

یادداشت

11899
چهار مدال فرنگی نتیجه یک دو امدادی

چهار مدال فرنگی نتیجه یک دو امدادی

حمید بنی تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان/پیروزی دلاوران فرنگی کار ایران در مسابقات المپیک و قهرمانی آنها را باید به همه مردم ایران تبریک گفت و خداقوت باید گفت به همه کسانی که در این موفقیت ارزشمند نقش داشتند. از جمله خانواده های ورزشکاران و مربیان سازنده آنها؛ همه عوامل موظف در سازمان های ورزشی مرتبط با این قهرمانان از جمله نیروهای خدماتی هیات کشتی ، اداره کل و فدراسیون کشتی که شبانه روزی در کنار این قهرمانان بودند.
افزون بر این به اعتقاد من تعداد پرشماری از عوامل و افراد در این موفقیت درخشان کم و زیاد نقش داشتند و این وظیفه ماست که قدردان آنها باشیم و بتوانیم از تلاشهای آنها به خصوص مربیان سازنده و حریفان تمرینی به نحو شایسته تجلیل کنیم. بر این باورم که این دستاورد بزرگ حاصل یک تفاوت های اثرگذار و نگاه ویژه ای به کشتی بود که باعث شد اتفاقی شبیه به افتخارآفرینی لندن با محمد بنا رقم بخورد. 

من بر این باورم که این موفقیت در نتیجه نگاه ویژه و متفاوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و به خصوص مجلس شورای اسلامی بود که در تخصیص اعتبارات و تامین نیازهای کشتی متفاوت از گذشته عمل کردند. این عامل موثری بود که به فدراسیون کشتی با چند برابر کردن اعتبارات آن کمک شایانی کرد. 

از طرفی برنامه ریزی دقیق علیرضا دبیر و مجموعه فدراسیون کشتی ؛ فراهم کردن زیر ساخت های لازم و شرایط برپایی اردوهای منظم و مجهز و اعزام های برون مرزی متعدد در این پیروزی بزرگ نقش بسزایی داشت. 

من کسب 4 مدال از المپیک و قهرمانی فرنگی کاران  مان را شبیه یک دوی امدادی میبینم که از زمان تحویل فدراسیون کشتی توسط رسول خادم شروع شد و به المپیک پاریس ختم شد. نباید از حق گذشت که به نظر من نقش حیاتی و اثرگذار عبدالکریم کاکاحاجی که در اردوهای بسترسازی برای شناسایی استعدادهای کشتی تلاش کرد بگذریم. 

اعزام هایی که در زمان فدراسیون سابق شروع شد و در زمان ریاست دبیر در فدراسیون کشتی هم به خوبی ادامه یافت و توامان افزایش و بهبود کیفیت زیرساخت های کشتی باعث شد تا کشتی گیران با خیال راحت تری در اردوها حضور داشته باشند که نهایتا باعث موفقیت پاریس شد . 

در حوزه فنی و افزون بر موضوعات بالا، یاد می کنم از دکتر حسن رنگرز که به اعتقاد من در حال حاضر یکی از مربیان با دانش حال حاضر کشتی ماست که با درایت و توانمندی هرچه تمام به عنوان یک قهرمان مدال دار کشتی دنیا و تجارب ارزشمند در مدیریت ورزش توانست شایستگی هایش را به اثبات برساند. همراهی کادر فنی یک دست و هماهنگ با سرمربی و حضور پرفسور بهمن میرزایی که به عنوان یک نعمت ارزشمند در کشتی ما زحمت کشیدند هم از دیگر عوامل غیرقابل انکار این موفقیت بود. 

ما در استان خوزستان با وجود برخی چالش و اختلاف نظرها با فدراسیون کشتی، مانع از سرایت آن به مجموعه کشتی استان شدیم و تلاش کردیم کشتی حرکت روبه جلویش را حفظ کند. خوزستان بارها در رده های مختلف سنی میزبان اردوی تیم های ملی بود و با همه این اوصاف کنار ایستادیم و باور داشتیم که نباید وارد حواشی شد و مهم حفظ جریان کشتی است که بر و بچه های کشتی خوزستان هم تشکیل دهنده پیکره اصلی آن بود . نهایتا هم همان اتفاقی که هدف همه ماست افتاد و پرچم کشورمان بالاتر از بقیه کشورها به اهتزاز درآمد و همه به آن بالیدیم. 

در قریب به 3 سال اخیر کمکی نزدیک به 60 میلیارد ریال به هیات کشتی استان و شهرستانهای خوزستان در قالب پاداش های قهرمانان مربیان و حتی داوران کمک نقدی کردیم و هر آنچه جزو دیون ما از مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی و قاره ای بود انجام دادیم. 

پیش از المپیک و در آستانه کسب سهمیه های المپیکی هم شخصا تلاش کردم با حضور در کنار آنها در جام جایزه بزرگ مجارستان نقش خودم را به هم در حوزه مسائل روحی و روانی و هم تشویق مادی ایفا کردم. 

علاوه بر کمک نقدی ، در تامین سخت افزاری شهرستان ها تلاش های ارزشمندی شد و با تهیه تشک برای سالن ها و تجهیز آنها به امکاناتی همچون وسایل سمعی بصری برای برگزاری مسابقات، استان را تحت پوشش قرار دادیم. 
سال گذشته هم مبلغی بالغ بر 2 میلیارد ریال صرف تجهیز شهرستان های کشتی خیز استان کردیم . به لحاظ زیر ساختی خانه کشتی پهلوان امین میرزازاده در شهرستان گتوند افتتاح شد و خرسندم به اطلاع برسانم که خانه کشتی ایذه هم مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد امیدواریم مشکلات پیش آمده برای خانه کشتی اندیمشک هم با تدبیر نماینده جدید استان در مجلس  به زودی حل و فصل شود. 

در مورد المپیک هم خوشحالم که اعلام کنم اعتبار جوایز قهرمانان استان در المپیک پاریس با محبت و لطف شخص وزیر ورزش جناب آقای دکتر کیومرث هاشمی، تامین و این جوایز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان است و بنا داریم در مراسمی فاخر طی روزهای آتی با حضور خانواده ها و مربیان سازنده از آنان تجلیلی شایسته به عمل بیاوریم. 

اضافه کنم که در حضور و با پشتیبانی استاندار محترم ارزشمند دو اقدام با اهمیت در حوزه ورزش و تجلیل از قهرمانان استان انجام شد که بر اساس مصوبه آن و طبق طرح چوب در استان قرار شد به قهرمانان و مربیان استان 5 هکتار زمین از منابع طبیعی واگذار شود که می تواند سالانه بین 3 تا 5 میلیارد تومان طبق تحلیل مدیرکل منابع طبیعی استان عواید مالی داشته باشد و می تواند جایگزین خوبی برای اشتغال ورزشکاران در دستگاههای دولتی باشد. همچینین در شورای ورزش استان مصوب شد به هر کدام از قهرمانان ورزشی در المپیک 200 متر زمین اهدا شود . 
حالا این ورزشکاران به رسالت خودشان برای افتخار آفرینی جامه عمل پوشاندند و حالا نوبت ماست که به عنوان متولیان وظیفه مان را در قبال قهرمانان انجام دهیم. تقاضا دارم از همه مسئولان استان از جناب استاندار معاونین محترم فرمانداران شهرستان ها و به خصوص مدیران مسکن و منابع طبیعی در شهرستان ها برای تحقق وعده ها تسریع کنند و با قید فوریت در اجرای مصوبات بتوانند حلاوت پاداش های قهرمانان را حفظ کنند. 
در پایان ضمن تقدیر از اهالی رسانه که در بی حاشیه بودن تیم ملی کشتی فرنگی نقش موثری داشتند تشکر کنم و فراموش نکنیم که امین کاویانی نژاد و مهدی محسن نژاد هم تمام تلاش خود را برای موفقیت به کار بستند و من شاهد جان کندن این قهرمانان بودم که جا دارد از تلاش انها هرچند منجر به مدال نشد تشکر و قدردانی نمایم. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها