گزارش

12188
سه‌گانه داخلی به سبک آلونسو

لورکوزن؛ تسلیم‌ناپذیر حتی با ۱۰ نفر

سه‌گانه داخلی به سبک آلونسو

شب گذشته لورکوزن با پیروزی مقابل اشتوتگارت به قهرمانی در سوپرجام آلمان رسید.

روز شنبه رقابت فینال سوپرجام فوتبال آلمان بین بایر لورکوزن قهرمان فصل گذشته لیگ و جام حذفی آلمان و تیم دوم بوندسلیگا یعنی اشتوتگارت برگزار شد که این مسابقه، با جذابیت بالایی همراه بود.

لورکوزن که فصل گذشته تنها یک شکست را در رقابت فینال لیگ اروپا مقابل آتالانتا تجربه کرده بود، در دقیقه ۱۱ توسط ویکتور بونیفس پیش افتاد اما اشتوتگارت چهار دقیقه بعد با ضربه انزو میلو بازی را به تساوی کشید. با اخراج مارتین تریه، مهاجم تازه وارد لورکوزن در دقیقه ۳۷، کم‌تر کسی امید به قهرمانی لورکوزن داشت و اشتوتگارت با گل برتری توسط دنیز اونداف، دست بالاتر را برای قهرمانی در سوپرجام داشت اما گل دقیقه ۸۸ پاتریک شیک، بازی را به ضربات پنالتی کشید و پیروزی پسران آلونسو در ضربات پنالتی‌ها، سه‌گانه داخلی لورکوزن در سال ۲۰۲۴ را تکمیل کرد.

لورکوزن در حالی به سومین جام خود با آلونسو رسید که پیش از این، تنها دو جام در کارنامه خود ثبت کرده بود و آخرین قهرمانی این تیم در مسابقات مختلف، به سال ۱۹۹۳ برمی‌گشت. لورکوزن فصل گذشته در ۱۷ بازی متفاوت، در وقت‌های اضافه نیمه دوم مسابقه گلزنی کرد و این روحیه تسلیم‌ناپذیر، در اولین مسابقه رسمی فصل نیز برای کسب یک جام ارزشمند دیده شد. تیمی که ژابی آلونسو در فصل گذشته فوتبال آلمان ساخت، تیمی با دو ترکیب آماده در زمین و روی نیمکت و شامل بازیکنان متنوع جوان و باتجربه بود و عملکرد قابل‌قبول آن‌ها با جذب مارتین تریه و الکس گارسیا در نقل و انتقالات در کنار حفظ ستارگان اصلی، این تیم را به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این فصل بوندسلیگا مطرح می‌کند. تیمی که در این فصل، برخلاف فصل گذشته چالش بزرگ هشت بازی در مرحله اول لیگ قهرمانان اروپا را هم پیش رو دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها