اخبار

12240
نگاهی به کارنامه ۵ تنیسور برتر جهان

نگاهی به کارنامه ۵ تنیسور برتر جهان

۵ تنیسور در جهان بیشترین حضور را در فینال مسترز هزار امتیازی دارند.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، نواک جوکوویچ رکورد بیشترین تعداد حضور در فینال مسابقات ATP مسترز هزار امتیازی را در اختیار دارد. در یک فصل ۹ تورنمنت مسترز هزار امتیازی برگزار می‌شود که مجموعه‌ای از نخبگان تنیس معرفی شدند‌.در زیر ۵ تنیسور مطرح که بیشترین حضور را در فینال مسترز هزار امتیازی دارند مشاهده می‌کنید:۱. نواک جوکوویچ با ۵۸ فینالجوکوویچ در ۲۱ سال فعالیت حرفه‌ای خود تا به امروز به رکورد ۵۸ فینال رسیده و در ۴۰ رویداد نیز قهرمان شده است. وی اولین قهرمانی خود را در ایندین‌ولز در سال ۲۰۰۷ با شکست نادال کسب کرد.

۲. رافائل نادال ۵۳ فینال نادال در طول ۲۳ سال ورزش حرفه‌ای تنیس در۵۳ مسابقه مسترز هزار امتیازی شرکت کرده و ۳۶ عنوان را به دست آورده است. وی اولین عنوان قهرمانی را سال ۲۰۰۵ در مسابقات میامی با برتری مقابل راجر فدرر کسب کرد. ۳. راجر فدرر ۵۰ فینالاین ستاره سوئیسی اولین قهرمانی خود را سال ۲۰۰۲ با شکست آندره آغاسی کسب کرد. وی آخرین مسابقه خود را سال ۲۰۱۹ در اوپن میامی انجام داد.

۴. آندره آغاسی ۲۲ فینالآغاسی از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۶ یعنی ۲۰ سال ورزش حرفه‌ای در ۲۲ فینال شرکت داشت که ۱۷ عنوان را کسب کرد. این تنیسور آمریکایی اولین عنوان را سال ۱۹۹۰ در مسابقات اوپن میامی کسب کرد.۵. اندی ماری ۲۱ فینالماری در طول ۱۹ سال ورزش حرفه‌ای تنیس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۴ توانست در ۲۱ فینال شرکت کند و ۱۴ عنوان قهرمانی را کسب کند. وی در سال ۲۰۰۵ با برتری مقابل فدرر در مسابقات سینسیناتی اولین قهرمانی را کسب کرد.

۵. اندی ماری ۲۱ فینالماری در طول ۱۹ سال ورزش حرفه‌ای تنیس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۴ توانست در ۲۱ فینال شرکت کند و ۱۴ عنوان قهرمانی را کسب کند. وی در سال ۲۰۰۵ با برتری مقابل فدرر در مسابقات سینسیناتی اولین قهرمانی را کسب کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار