اخبار

12242
۶۰ کشور برای حضور در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان به ایران می‌آیند

۶۰ کشور برای حضور در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان به ایران می‌آیند

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: یکی از آرزوهایی که یک فدراسیون می‌تواند داشته باشد، این است که مسابقات جهانی را در کشور ایران برگزار کند و تاکنون ۶۰ کشور آمادگی خود را برای حضور در مسابقات جهانی اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام امروز دوشنبه در نشست خبری پیرامون مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۴ جزیره کیش، اظهار داشت: یکی از آرزوهایی که یک فدراسیون می‌تواند دنبال کند این است که بتواند مسابقات جهانی را در کشور ایران برگزار کند. خداراشکر به جای اینکه بخواهیم ارز از کشور خارج کنیم و با ناداوری‌ها در کشورهای دیگر مواجه شویم، موفق شدیم میزبانی رقابت‌های جهانی را بدست بیاوریم. شهید وزیر امیر عبداللهیان خیلی برای این میزبانی زحمت کشید و رایزنی زیادی انجام داد. استقبال خوبی از این میزبانی شده بود، اما بعد از ترور شهید هنیه در تهران متاسفانه بعضی از کشورها انصراف دادند. یکی از این کشورها ژاپن بود که تعداد زیادی ورزشکار ثبت نام کرده بود که انصراف داد. لیتوانی، فنلاند، آلمان و کره‌جنوبی دیگر کشورهایی بودند که تا الان انصراف خود را اعلام کردند و ما تا به اینجا، بیکار نبودیم و به دنبال این بودیم که نظر آنها را عوض کنیم. تا به اینجای کار ۶۰ کشور به صورت رسمی اعلام آمادگی کردند که در این مسابقات شرکت کنند. این مسابقات در هفته اول مهر ماه آغاز می‌شود.

وی در رابطه با اینکه از کشور ایران چند ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، گفت: سیاست ما این خواهد بود که هرچه تعداد بیشتر باشد بهتر است، اما فدراسیون جهانی اجازه بیشتر از دو ورزشکار در هر دسته را نمی‌دهد. ما از فدراسیون جهانی خواستیم که بتوانیم با سقف ۳۰ نفر در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

نصیرزاده در رابطه با شرکت تیم ملی آمریکا در این مسابقات گفت: آمریکا درخواست داده بود و هماهنگی‌های لازم انجام شده بود اما این تیم هم انصراف داده است.

وی در رابطه با حاشیه‌های انتخاب رییس هیات استان تهران گفت: ما هنوز هیچ سرپرستی انتخاب نکردیم. ابتدا باید علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران یک نفر را پیشنهاد بدهد. ما نامه زدیم که نمی‌توانیم به توافق برسیم. این کم کاری برمی‌گردد به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران که پیگیری لازم را انجام نداده‌اند. فکر می‌کنم تا آخر این هفته رییس هیات استان تهران مشخص می‌شود.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون جهانی مبلغی از ایران برای میزبانی این رقابت‌ها دریافت کرده یا نه، گفت: این قضیه مرسوم است که برای مسابقات قهرمانی قاره‌ای باید ۴۵ هزار یورو و برای این مسابقات ۲۵۰ هزار یورو میزبان پرداخت کند. اما تنها بحث پول نیست. کشورهای کرواسی، جمهوری چک و عربستان درخواست داده‌اند و ما رایزنی‌های خود را بلافاصله انجام دادیم، در نهایت در سال ۲۰۲۳ بعد از رای‌گیری، ایران انتخاب شد.

نصیرزاده گفت: ما قرار شد طی چهار قسط ۲۵۰ هزار یورو را پرداخت کنیم. با این شرایط ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر شرکت می‌کنند که هر کدام یک از این ورزشکاران باید مبلغی برای ورود به این مسابقات پرداخت کنند. فارغ از دستاوردهای سیاسی و اجتماعی که دارد، ما می‌توانیم از لحاظ اقتصادی نیز درآمد داشته باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار