ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12285
شافعی :بازیکنان پرسپولیس بلدند  چطور  به بیرانوند گل بزنند

عیار فنی گاریدو از اسکوچیچ بالاتر است

شافعی :بازیکنان پرسپولیس بلدند چطور به بیرانوند گل بزنند

با حضور محمدی و قلی زاده و یک مهاجم جدید پرسپولیس واقعا ترسناک تر خواهد شد

پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد و تیم تراکتور حتی در خانه اش هم حریف پرسپولیس نخواهد شد .

محمود شافعی معتقد است پرسپولیس در میانه میدان نیاز به بازیکن جدید دیگری جدا از سروش هم دارد. به بهانه مسائل فنی و بازی حساس پرسپولیس مقابل تراکتور با هافبک سابق پرسپولیس گپ و گفتی داشتیم .

 

*بازی دوم فصل پرسپولیس مقابل تراکتور را چگونه ارزیابی می کنید ؟

 

همیشه در ابتدای فصل مشکلاتی به لحاظ هماهنگی وجود دارد. مشکلی که گریبانگیر  پرسپولیس هم شد اما من فکر می کنم پرسپولیس در  پست پلی میکر نیاز به تقویت دارد و به طور مثال اضافه شدن بازیکنی مانند یاسین سلمانی اگر در شرایط خوبی قرار داشته باشد حتما قادر است به لحاظ شرایط تهاجمی و نفوذی که دارد هم خودش و هم مهاجمان پرسپولیس را در عمق صاحب شرایط خوبی قرار دهد..پرسپولیس قدرت تهاجمی خوبی دارد و به نظر من  در بازی اول مقابل ذوب آهن از نظر کیفی و از نظر سرعت بازی نسبت به زمان برانکو و یحیی بهتر بود چون در همان زمان هم سکون در بازی پرسپولیس زیاد دیده می شد اما حالا شرایط بازی پرسپولیس به گونه ای است که موقعیت های خوبی می سازد و نمونه اش را هم دیدیم که چند موقعیت گل خوب برای عیسی و علیپور ساخته شد .این خلق موقعیت در بازی های اول پرسپولیس برای این تیم پیغام‌های خوبی دارد که می تواند امیدواری‌ها را در خصوص قدرت تهاجمی پرسپولیس و موقعیت سازی افزایش دهد.

 

*در خصوص تغییرات در خط دفاع و سیستم تیم چه نظری دارید؟

 

به نظرم با توجه به حضور سه مدافع میانی بسیار خوب شرایط پرسپولیس می تواند با سه دفاعی میانی به سیستم 2-5-3 تغییر پیدا کند که روشی ایده آل با توجه به بازیکنان و مدافعان پرسپولیس است و با قرار دادن یاسین و سروش از میانه زمین می توان شرایط خوبی را برای پرسپولیس به وجود آورد که از این راه بتوان با توجه به مهاجمانی مانند علیپور و عیسی که از عمق خیلی بهتر حرکت می کنند و موثر هستند به گل رسید تا نسبت به توپ‌های هوایی که حتما می توان فرصتهای خوب گلزنی را برای انها فراهم ساخت .

 

*اما از نظر بعضی ها عیسی و علیپور بیشتر مهاجمانی سرزن هستند ؟

 

نه به نظرم این گونه نیست و عیسی و علیپور مهاجمان سرزنی نیستند و بیشتر مهاجمانی قطع کن هستند و تبحر زیادی از روی سرزنی از روی سانتر از کناره ها ندارند .


ه به لحاط روحی فکر نمی کنید تراکتور از پرسپولیس در تبریز به واسطه حضور سه بازیکن قبلی پرسپولیس و بعضی از موارد دیگر در شرایط بهتری قرار دارد ؟

 

درست است که بیرانوند به تراکتور رفته اما فراموش نکنید که بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب به نقاط قوت و ضعف بیرانوند آشنایی دارند و به خوبی آگاهند که چطور می توان به این دروازه بان گل زد و به او گل بزنند یا از نقاط ضعفش بهره گرفت فصل قبل هم بیراوند چند بازی بسیار ضعیف  ارایه داد که نمونه اش بازی با استقلال خوزستان و ذوب آهن و فولاد خوزستان بود . واقعا می توان گفت بیرانوند در ان دیدارها اشتباهات بسیار بزرگی را مرتکب شد که بقیه بازیکنان جور این بازیکن را کشیدند تا درنهایت پرسپولیس قهرمان شود .نگرانی هم از دانیال وجود ندارد و من به شخصه تنها ترابی را بازیکن زهر دار تراکتور می دانم که می تواند برای پرسپولیس مهره ای خطرناک باشد .

 

*اما شاید روی نیمکت دو تیم اسکوچیچ شناخت بیشتری از پرسپولیس نسبت به گاریدو داشته باشد ؟

 

نه من عیار فنی گاریدو را بالاتر از اسکوچچ می دانم و معتقدم پرسپولیس تیم بهتری نسبت به تراکتور دارد و حتی قادر است در زمین این تیم هم از سد این تیم بگذرد ضمن اینکه ما نباید فراموش کنیم که تراکتور مدعی قهرمانی نیست .من بازی این تیم را مقابل مس رفسنجان دیدم تیمی که واقعا مقابل تراکتور با کمبود بازیکن مواجه بود و تنها با 13 بازیکن مقابل تیم تبریزی قرار گرفت و در این شرایط به تراکتور باخت در حالی که اصلا مستحق باخت نبود چون سه بار توپ را به تیردروازه تراکتور کوبید و شاید در بدترین شکل ممکت مساوی می توانست نتیجه ای عادلانه برای این دیدار باشد .

 

*در خصوص مالک باشگاه تراکتور که او نیز در رابطه با بیرانوند و بعضی از مسائل اخیر در رابطه با پرسپولیس صحبتهایی را داشته چه صحبتی دارید ؟

 

من فکر می کنم جایگاه مالک بیشتر در وی آی پی و مسائل کلان تیم و فوتبال است به همین دلیل یک مالک  نباید خودش را درگیر مسائل تیم سازد و وجاهت خودش را زیر سوال ببرد چون به هر حال قانون به زودی تکلیفل شکایت از بیرانوند را مشخص می کند.

 

*در خصوص میلاد محمدی و اضافه شدنش به پرسپولیس چه نظری دارید ؟

میلاد بازیکن خوبی است و حتما حضورش می تواند خیال پرسپولیس را از بابت دفاع چپ خوب راحت کند وبا حضور قلی زاده و احتمالا یک مهاجم می توان گفت که پرسپولیس به تیمی کامل تبدیل خواهد شد که رقیب بسیار سختی برای همه مدعیان خواهد بود و همه تیم‌ها را می ترساند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران