توپ و تور

12345
سرمربی هندبال نوجوانان: کارسختی برای صعود در آسیا داریم

سرمربی هندبال نوجوانان: کارسختی برای صعود در آسیا داریم

سرمربی تیم هندبال نوجوانان، گفت: حریفان قدرتمندی در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا داریم و به همین دلیل کارمان سخت خواهد بود.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، پس از انتقال میزبانی رقابت‌های هندبال نوجوانان پسر آسیا از شیراز به اردن، همچنین تجدید قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، قرعه نسبتا سختی درگروه D و تنها گروه ۴ تیمی این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا برای آتیه‌سازان هندبال کشورمان رقم خورد.

برهمین اساس، مهدی آزادمنجیری سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان، با بیان اینکه بخاطر قرعه سختی که در گروه مقدماتی برای آنها رقم خورده است، گفت: کار سختی برای صعود از مرحله مقدماتی گروهی داریم. ما در مرحله مقدماتی با تیم‌های قدرتمند چین تایپه، چین و کویت مصاف می‌دهیم و البته آمادگی خوبی از نظر روحی و بدنی داریم.

دو بازیکن اصلی ما مصدوم هستند

آزادمنجیری، گفت: از امروز ۳۱ مرداد آخرین مرحله تمرینی ما قبل از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان آغاز خواهد شد. ۱۰ روز اردوی آمادگی داریم تا با شرایط ایده‌ال‌تر، دهم یا یازدهم شهریور راهی رقابت‌های آسیایی در اردن شویم. ۱۹ بازیکن را دعوت کردیم اما احتمالا با ۱۸ بازیکن عازم اردن شویم، زیرا یکی دو بازیکن خوب ما آسیب دیدگی دارند و شاید نتوانیم نهایتا آنها را آماده کنیم. امیدوارم بازیکنان آسیب دیده ما بهبودی خود را تا قبل از اعزام بدست آورند.

قرعه سختی در اردن برای ما رقم خورد

سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان با اشاره به اینکه حیف شد میزبانی ایران در شیراز از دست رفت، چون کادرفنی و فدراسیون برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کسب بهترین نتیجه در کشورمان با استفاده از امتیاز میزبانی داشت، درخصوص قرعه‌ای که برای هندبالیست‌های نوجوان در اردن ثبت شده است، تاکید دارد: روی استفاده از امتیاز میزبانی و حمایت طرفداران، حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم. اکنون باید در اردن به مصاف رقبا برویم. ضمن اینکه گروه‌بندی هم برای ما خیلی ایده‌ال نیست.

وی ادامه داد: با گروه‌بندی جدیدی که در مسابقات ثبت شد، با تیم‌های قدرتمند و صاحب نامی مثل چین، چین‌تایپه و کویت در گروه D همگروه شدیم. این گروه‌بندی کار ما را در ابتدای مسیر دشوار کرد، زیرا مجبوریم هر روز بازی کنیم و هیچ استراحتی هم بین بازی‌ها نداریم. گروه‌های دیگر یک روز استراحت دارند ولی ما این ارفاق را نداریم و باید طبق قرعه هر روز با رقبا بازی کنیم. کویت تیم خیلی خوبی هست و می‌دانم که همواره در آسیا جزو مدعیان است. چین تایپه و چین هم تیم‌های بسیار باکیفیت و خوبی دارند که مطمئنا در بازی با آنها هم کار دشواری در پیش داریم.

قدم مهم اول صعود از گروه مقدماتی است

وی در خصوص گروه‌بندی در اردن و شرایطی که برای صعود از مرحله مقدماتی دارند معتقد است: کار ما به این جهت سخت شد که در دور مقدماتی به تیم‌های قدرتمندی خوردیم. بنابراین معتقدم قدم اول و مهم برای ما صعود مقتدرانه از این گروه است.

سرمربی تیم هندبال نوجوانان عنوان کرد: حالا برای بازی‌های دور بعدی باید بنشینیم و آنالیز کنیم. قطعا بعد از دور مقدماتی باید بررسی کنیم و ببینم برای صعود به مراحل بالاتر با تیم‌های قدرتمند شرقی همگروه شویم بهتر است یا تیم‌های غربی آسیا که این‌ مساله به عملکرد تیم‌ها در دور مقدماتی برمی‌گردد.

بهترین شرایط اردویی و کیفی برای نوجوانان فراهم شد

وی درخصوص اینکه چه رتبه‌ای را در پایان این تورنمنت مهم قاره‌ای برای ملی‌پوشان نوجوان هندبال کشورمان پیش‌بینی می‌کند، گفت: حمایت‌های خوبی از سوی فدراسیون صورت گرفت و چیزی کم و کسر نداشتیم. می‌توانم بگویم ما چیزی از نظر آمادگی برای رویارویی با رقبا کم نداریم. به همین دلیل همه چیز را باید به زمان برگزاری مسابقات سپرد و شرایطی که ملی‌پوشان ما در زمین مسابقه و مصافبا رقبای خود دارند. امیدوارم که بچه‌ها در بهترین فرم بدنی باشند و در بالاترین کیفیت کار رقبا را از پیش روی خود بردارند.

فعلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد کدام تیم بهتر است

منجیری با تاکید بر این موضوع که او و شاگردانش دو هدف مهم را در آسیایی اردن که اولی کسب سهمیه جهانی و دومی رسیدن به مدالی خوش رنگ در رقابت‌های آسیایی هندبال نوجوانان است را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: تقریبا تمامی هندبالیست‌های نوجوان اولین تجربه مهم بین‌المللی خود را در اردن سپری می‌کنند و خیلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام تیم از دیگری بهتر است و وضعیت ایده‌ال تری دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور