ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12427
آشتیانی :بهتر است از یاسین یا خدابنده لو به جای سروش استفاده شود

باید گاریدو را از  تعطیلی های زیاد آگاه می ساختند

آشتیانی :بهتر است از یاسین یا خدابنده لو به جای سروش استفاده شود

بازیکن سابق پرسپولیس می گوید گل ایوب نیابد بر ایرادات زیاد فنی پرسپولیس مقابل تراکتور سرپوش بگذارد .

اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس با انتقاد از بازی بازیکنان پرسپولیس مقابل تراکتور و روشی که گاریدو برای تیمش در نظر گرفته به سایت ایران ورزشی گفت :من فکر می کنم فشار بدنی زیادی به بازیکنان پرسپولیس وارد شده در حالی که باید سرمربی  را نسبت به این موضوع آگاه می ساختند که در لیگ ایران شرایط به گونه ای خاص است و مسابقات به شکل مرتب برگزار نمی شود. از این رو بازیها مرتب دچار وقفه می شود و بدنسازی سنگین ممکن است تیمی مانند پرسپولیس  را با مشکلات جدی بدنی مواجه کند و تا تیمی بخواهد از این فشار  خارج شود نیاز به زمان دارد و ممکن است چندین هفته را از دست بدهد و از این بابت دچار ضرر شود .در شرایط فعلی هم بدن های بازیکنان پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار نگرفته  به همین دلیل در زمان هایی از بازی نوساناتی در بازی بازیکنان پرسپولیس دیده می شود .

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص گاریدو نیز در ادامه افزود :به نظرم مربی اسپانیایی از تیمخودش شناخت ندارد و نیاز است که تیم را از شرایط فعلی اش خارج کند. گل ایوب شاید روی خیلی از مشکلات پرسپولیس سرپوش گذاشت در حالی که تراکتور واقعا فشار زیادی را به پرسپولیس وارد ساخت و نیاز بود که تیم با شرایط بهتری رودرروی حریف قرار می گرفت و وضعیتش بهتر می شود اما دقیقا هیچ طرح و برنامه منظم و خوبی از سوی گاریدو دیده نشد و تعویض ها هم اصلا درست نبود. مثلا مشخص نشد زمانی که یک بر صفر عقب هستیم دقیقا برای چه یک مدافع مانند کنعانی زادگان از زمین خارج می شود و مدافعی دیگر با همان مشخصات وارد بازی می شود در حالی که ما به گل و عناصر تهاجمی تری نیاز داشتیم .

آشتیانی با انتقاد از نوع چینش خط دفاعی پرسپولیس تاکید کرد :دو هافبک دفاعی از سوی گاریدو از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفتته بودند که هیچ لزومی نداشت .ریگی اصلا خوب بازی نکرد و در فرم خوبی قرار نداشت به همین دلیل حتما بهتر است اسدبیگی در بازی های بعدی به عنوان هافبک دفاعی بازی کند .از سوی دیگر متاسفانه سروش هم خیلی به عقب می امد و از هافبک های دفاعی و مدافعان توپ می گرفت که تیم را خیلی عقب می برد و عملا قدرت نفوذی و تهاجمی تیم پرسپولیس را پایین می آورد .

بازیکن سابق پرسپولیس در مقام پیشنهاد به گاریدو می گوید :خیلی بهتر است که از محمد خدابنده لو یا  یا بازیکنی مانند یاسین سلمانی در خط میانی در شرایطی که سروش  نیست استفاده شود هر چند بازیکنی مانند خدابنده لو هم می تواند در این زمینه بازیکن کارسازی باشد .

آشتیانی با انتقاد ازقرار دادن اورونوف به عنوان مهاجم دوم گفت :اورونوف بازیکن لب خط است و واقعا قادر نیست در پست مهاجم دوم کار کند. بازیکنی که دریبل زن است و قبلا هم نشان داده که در پست وینگر چپ از چه توانایی بالایی برخوردار است .

بازیکن سابق پرسپولیس از بازی پرسپولیس مقابل فولاد نیز گفت:فولادی که من دیدم عملا یک تیم پر از ایراد است به همین دلیل یحیی یک ویرانه را تحویل گرفت هر چندکه تیم یحیی در نیمه اول بازی شان مقابل مس رفسنجان فوق العاده بود. با این وجود پرسپولیس حتما باید با دو مهاجم بازی کند و در مقابل فولاد هم نتیجه بگیرد هر چند که داستان میزبانی هم از بین رفته و شرایط سخت تر شده اما پرسپولیس باید مقابل تیم فولاد بعد از دو تساوی به پیروزی برسد .

آشتیانی در خصوص ضعف ها و نیاز پرسپولیس به بازیکنان جدیدگفت :به نظرم پرسپولیس باید یک مهاجم بلندزن و یک وینگر چپ بگیرد هر چند تا زمانی که وینگر چپ گرفته نشده به نظرم یاسین هم می تواند بهترین باشد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران