ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12489
رافت :متاسفانه در بین مدعیان فقط تراکتورازامتیاز میزبانی ورزشگاهش استفاده می کند

زوج مهرداد و میلاد می تواند در جناح چپ پرسپولیس کارساز باشد

رافت :متاسفانه در بین مدعیان فقط تراکتورازامتیاز میزبانی ورزشگاهش استفاده می کند

بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است اگر مهرداد محمدی به پرسپولیس بیاید او می تواند زوج خوبی را در کنار میلاد در جناح چپ پرسپولیس تشکیل دهند .

پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس از بی ورزشگاهی و مهیا نبودن شرایط میزبانی برای تیمهای مدعی خصوصا تیمهایی که باید در آسیا از حریفانشان میزبانی کنند به شدت گلایه می کند و معتقد است در این بین فقط یک تیم است که می تواند از شرایط میزبانی اش به خوبی استفاده کند .

*چرا پرسپولیس نتوانست مقابل تراکتور بازی خوبی را ارایه دهد ؟

 

بله متاسفانه پرسپولیس مقابل تراکتور اصلا روز خوبی نداشت.به نظرم گاریدو  هم تعویض های خوبی نداشت تا عملا در عمل حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد .در کنار این موارد پرسپولیس همیشه در ورزشگاه آزادی بازیهای بسیار خوبی را به نمایش می گذاشت اما در ورزشگاه تراکتور نتوانست کار خاصی انجام داد با این وجود یک امتیاز روحیه ساز را از در ان شرایط سخت کسب کرد که می تواند خیلی به پرسپولیس کمک کند .ورزشگاه آزادی واقعا برای پرسپولیس معجزه می کند چه بسا که فصل قبل دیدیم چطور در این ورزشگاه ،پرسپولیس از باخت سه بر صفر، برد 4 بر 3 ساخت یا بازی مس رفسنجان که جنگ برای قهرمانی بود را با تک گل گولسیانی برد اما در ورزشگاه تراکتور واقعا کار سختی را پیش رو داشت و فقط گندوز بود که یک تنه جلوی حملات تراکتور را گرفت تا تیمش یک امتیاز روحیه بخش را کسب کند که ارزشش در بازیهای آینده مشخص خواهد شد .

 

*با دو مساوی که پرسپولیس کسب کرده در مقابل فولاد قادر است که در قزوین به پیروزی برسد ؟

 

درست است که یحیی قبلا سرمربی پرسپولیس بوده اما به نظرم این مساله خیلی نمی تواند تاثیر گذار باشد ضمن اینکه پرسپولیس تغییرات نسبتا زیادی هم داشته است .درقزوین هم پرسپولیس هواداران خاص خودش را دارد و شرایطش در جدول به گونه ای است که حتما باید به هر شکل ممکن پیروز شود تا از قافله تیم های مدعی از همین ابتدا باز نماند و فاصله اش با استقلال وسپاهان زیاد نشود .پرسپولیس باید هجومی بازی کند و شرایطش را ارتقا دهد و حتما با پیروزی در مقابل فولاد با کسب او.لین سه امتیاز فصلش اوضاعش را بهبود بخشد پیروزی که برای پرسپولیس خیلی واجب است و به نوعی حتما باید از سد فولاد بگذرد .

 

*در رابطه با ارنج پرسپولیس مقابل تراکتور نقدفنی ندارید ؟

 

بازی با دو هافبک دفاعی  واقعا ایرادی بزرگ بود و شکل کار تیم را واقعا دفاعی می ساخت. از سوی دیگر من ایراد بزرگی از سروش می گیرم که چرا باید او بجنگد .سروش نباید با آن شدت روی پای بازیکن تراکتور تکل بزند و کار بازیسازی اش را به نحو احسن انجام دIد در حالی که متاسفانه باز هم شاهد بودیم سروش خیلی خشن بازی می کند و مانند فصل قبل باز هم با گرفتن اخطارهای زیاد و اخراج برای پرسپولیس مشکلات زیادی را درست می کند .مشکل دیگر پرسپولیس به بازی نکردن اورونوف در پست وینگر چپ بازی می گردد جایی که اورونوف آنجا بازی نکرد و به اشتباه به عنوان مهاجم دوم استفاده می شود جایی که تخصص اورونوف نیست .پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی کند و به هیچ وجه با یک مهاجم بازی نکند.اشتباهی در مقابل تراکتور هم آن را مرتکب شدیم .

 

*چه روش و تاکتیکی را برای پرسپولیس در مقابله با حریفان بهترین می دانید ؟

 

پرسپولیس می تواند باروش 3-5-2 بازی کند و با قرار دادن صادقی در وینگر راست و اورنوف در قسمت چپ بهترین بهره را از بازیکنانش بگیرد.جدا ازآن من فکر می کنم روش 4-4-2 برای پرسپولیس بهترین روش است و حتما برای این تیم جواب خواهد داد.

 

*در رابطه با بازیکنان جدیدی که نامشان برای حضور در پرسپولیس مطرح شده چه نظری دارید ؟

 

 بازیکنی مانند لیموچی به درد پرسپولیس می خورد چون او می تواند هم در پست مهاجم و هم در پست پشت مهاجم برای پرسپولیس بازی کند. جدا از این پرسپولیس اگر شرایطش فراهم شد و مهرداد محمدی را هم به خدمت بگیرد خوب است چون این بازیکن می تواند به اتفاق برادرش میلاد در جناح چپ زوج خطرناکی بسازد اما اگر این امر مهیا نشد پرسپولیس حتما باید دو بازیکن در پست وینگر چپ و یک هافبک تهاجمی جذب کند تا تیم کامل شود .

 

*در خصوص گاریدو و افکارش چه نظری دارید ؟

 

به نظرم مربیان ایرانی تیم پرسپولیس و مربیانی مانند سید جلال و خانبان در این بین نقش شان خیلی حساس است چون این مربیان می توانند به سرمربی پرسپولیس آگاهی بدهند و شناختش را نسبت به تیم و شرایطش به حد بالایی برسانند تا در نهایت تیم دچار مشکل نشود .

 

*در خصوص میزبانی پرسپولیس در قزوین چه صحبتی دارید ؟

 

به نظرم در بین مدعیان تنها تیمی که خیلی خوب از امتیاز میزبانی اش استفاده می کند تنها تیم تراکتور است در حالی که تیم هایی مدعی دیگر از این نعمت بزرگ محروم هستند و متاسفانه باید در شهرهای دیگر از حریفان شان میزبانی کنند که این مساله به هیچ وجه حس میزبانی برای پرسپولیس ندارد و برای پرسپولیس هیچ ورزشگاهی مانند ورزشگاه آزادی نمی شود .این مساله برای تیم هایی مانند سپاهان و استقلال و پرسپولیس مشکل ساز خواهد شد و در دراز مدت سه تیم مدعی به مشکل می خوردند چون سفر و ریکاوری و موارد دیگر واقعا تیم ها را خسته می کنند .

 

*صدای بعضی از تیمها هم از  VAR در آمده !

بله به نظرم VAR سفارشی است و واقعا من فکر می کنم داور چهارم واقعا از این شرایط با وجود تصاویر تلویزیونی بهتر بود چون برای دیدن همه ابعاد دروازه و اتفاقاتی که درزمین و خصوصا هجده قدم رقم می خورد دوربین های زیادی نیاز است نه اینکه با دو سه دوربین صدا و سیما بتوان شرایطی مانند VAR را به وجود آورد .نتیجه این مساله هم موجب می شود که ما باز هم اشتباهات زیادی را شاهد باشیم تا جایی که بعضی ها به ان لقب VAR سفارشی بدهند مثل دو گل استقلال مقابل ملوان که مشخص شد هیچکدام پنالتی نبوده و با اشتباه داور و VARسفارشی به ثمر رسیده است .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران