فوتبال ایران

12530
درویش: پشت ماجرای افزایش بودجه، یک چیزهایی است

احترام به قانون فقط حرف است، بعضی باشگاه‌ها شیطنت می‌کنند

درویش: پشت ماجرای افزایش بودجه، یک چیزهایی است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: با وجود علاقه علی قلی‌زاده و توافق اولیه با لهستانی‌ها، بعضی باشگاه‌ها با پیشنهادهای عجیب، شیطنت کردند. پشت ماجرای افزایش سقف بودجه نقل و انتقالات یک چیزهایی وجود دارد.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس پس از مجمع امروز باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: اولین جلسه مجمع با حضور سهامداران اصلی و بانک‌ها با عنوان سهامداران عمده و اشخاص حقیقی برگزار شد.
وی افزود: جلسه خوبی بود که پیرامون انتخاب اعضای هیات مدیره بود‌. هر یک از این بانک‌ها، افراد حقوقی را انتخاب کردند و بنا است ظرف چند روز آینده افراد حقیقی را هم معرفی کنند.
درویش تصریح کرد: ضمن اینکه اصلاحاتی در اساسنامه انجام شد که در جلسه مجمع دوم تصویب شد و با اعلام نظر مثبت اعضا، آن اصلاحات انجام می‌شود.
مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه هواداران رضایت چندانی از نقل و انتقالات این باشگاه ندارند و پس از منتفی شدن جذب علی قلی‌زاده و بازیکنان مدنظر گاریدو، چه برنامه‌ای برای نقل و انتقالات دارند، خاطرنشان کرد: همگان متوجه شدند در ۱۰ روز گذشته از طرف باشگاه، قلی‌زاده به ما اعلام شد و آماده انتقالش هستیم. پس از این اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه نهایی به ما گفتند، پس از اتمام یک بازی‌مان این انتقال مشکلی ندارد اما ناگهان معلوم نیست به چه دلیلی این انتقال منتفی شد. البته شیطنت‌هایی از جانب چند باشگاه داخلی انجام شده و پیشنهادات عجیب و غریبی برایش فرستاده بودند‌. همین باعث شد روحیه این بازیکن خیلی خراب شود.
رضا درویش در ادامه، عنوان کرد: قلی‌زاده شب گذشته محبت کرد و در تماس با من گفت بارها علاقه‌مندی خود را اعلام کردم. همه مراحل را هم گذرانده بودیم اما ناگهان نمی‌دانم چرا اینگونه شد‌ و آخرین بار شب گذشته اعلام کردند قصد انتقال این بازیکن را ندارند.
وی در ارتباط با افزایش سقف بودجه نقل و انتقلات که پس از اصرارهای چند باشگاه خاص و در جهت تامین خواسته ایشان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در چند رسانه دیدم گفتند پرسپولیس با افزایش بودجه مخالف است. اصلا چنین چیزی نیست. ما با این مدلی که الان اتفاق افتاد و به سود باشگاه‌هایی شد که طبق قانون و سقف عمل و برنامه‌ریزی نکردند، مخالفیم. مخالفیم که هفته دوم می‌گذرد و بعد می‌گویند موافقی بودجه‌ات اضافه شود؟ خب دو ماه پیش به ما ابلاغ کردند سقف باشگاه‌ها این است و یک ریال بیشتر از آن موجب جرایم نقدی و امتیازی است و ما تمکین کردیم. اگر آن روز می‌گفتند ۵۰، ۶۰ میلیارد بیشتر سقف دارید هیچکدام از بازیکنانمان را از دست نمی‌دادیم. ما می‌خواستیم به قانون احترام بگذاریم و بعد فهمیدیم احترام به قانون فقط یک واژه است و افراد دیگر از آن بهره‌برداری دیگر می‌کنند.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: ما با این مدل افزایش مشکل داریم. مگر می‌شود هفته دوم بگذرد و تازه بگویند آیا موافقی بودجه‌ات ۲۰۰ میلیارد اضافه شود؟ این موضوع غیرکارشناسی است و معلوم است که پشتش یک چیزی وجود دارد. اگر بنا بود بگویند ورودی باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان جزء سقف بودجه است، باید همان روز اول که بخشنامه صادر می‌شود، همه ابعاد در آن بخشنامه بیاید، ولی باید همه چیزمان شبیه به همدیگر باشد و دو روز پیش اعلام کردند مبلغ آسیا به سقف اضافه می‌شود.
رضا درویش در پاسخ به سوال درباره وضعیت میزبانی در لیگ نخبگان آسیا عنوان کرد: امیدواریم این هفته در لیگ به نخستین سه امتیاز برسیم. در لیگ نخبگان آسیا هم منتظریم که میزبانی ما در اولین بازی خانگی که ۹ مهرماه است، در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

درویش در ادامه بیان کرد: به نظر بخشی از جامعه هواداری، باشگاه پرسپولیس به دلیل اجرای مقررات و سقف نتوانست آن‌طور که می‌خواست و همچنین مانند رقبایی که سقف را رعایت نکردند و حالا از مقررات جدید وضع شده بهره می‌برند، در نقل و انتقالات شرکت کند.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سوالی در این باره، افزود: البته برخلاف تبلیغاتی که می‌شود پرسپولیس تیم خوبی دارد ولی همان‌طور که گفتم افزایش سقف باید از ابتدا اعلام می‌شد و در این صورت قطعا روند ما تغییر می‌کرد و بازیکنانی را از دست نمی‌دادیم. ما فکر می‌کردیم اجرای دستورالعمل همگانی است و باید همه آن را انجام بدهند. نمی‌دانستیم که این هم مثل کارهای دیگرمان است و عمل نمی‌شود‌. سازمان‌های نظارتی زحمات زیادی می‌کشند و بازیکنان تیم‌های دیگر را از لیست در می‌آوردند که به این امر هم نظارت می‌کنند.

او در همین ارتباط ادامه داد: البته بازیکنان تیم ما در هر پستی ارزنده هستند. ما دو بازیکن باکفایت در هر پست داریم‌. آنچنان که صحبت می‌کنند نیست. بخشی از این ها که می‌گویند جو دلالی است. چون هیچوقت نتوانستیم با آنها رابطه خوبی برقرار کنیم. با سیستم دلالی بازیکن نگرفتیم. همه جا صحبتش است که فلان دلال، چهل، پنجاه میلیارد از کنار فلان تیم گیرش آمده است. از کنار تیم ما این موضوع گیرشان نیامده پس برنمی‌تابند که یک مدیر پول‌های بیت المال را توی جوی آب نریزد و به تاراج نگذارد.
وقتی یک سود را که وجاهت ندارد قطع می‌کنی، باید منتظر باشی که از احساسات پاک هواداران سوءاستفاده کنند و موج راه بیندازند. ما در همه جناح‌ها بازیکنان بسیار خوبی داریم و گاهی باید ستاره‌هایمان را با قانون جدید بیرون از لیست بگذاریم. ظرف چند روز آینده یک بازیکن جذب می‌کنیم که تیم تکمیل شود‌.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران