منهای فوتبال

1273
۱۰ نفر در گراند اسلم به دنبال بلیت پاریس

ریزش ۵۰ درصدی تکواندوی ایران در چین

۱۰ نفر در گراند اسلم به دنبال بلیت پاریس

مسابقات گراند اسلم چین که از فردا شنبه شروع می‌شود، آخرین مسابقاتی است که در سال ۲۰۲۳ برای کسب سهمیه المپیک پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی؛ تکواندوی ایران که از طریق رنکینگ ننوانست به سهمیه المپیک برسد حالا امید دارد با طلای گرانداسلم چین بلیت سفر به پاریس را به دست بیاورد اما این‌کار چندان هم آسان نیست. 
در مرحله مقدماتی گراند اسلم چین ۲۰ تکواندوکار از ایران حضور داشتند که در از ۲۰ نفر فقط ۱۰ نفر توانستند به مرحله نهایی برسند و برای کسب سهمیه المپیک شانس داشته باشند. 

این‌که نصف تیم به همین سادگی از جدول کنار رفتند در نوع خودش جالب است تما جالبتر از آن هزینه‌ای است که روی دست ورزش ایران گذاشت. 
آرین سلیمی، مهران برخورداری، امیرمحمد بخشی، میرهاشم حسینی، ابوالفضل عباسی، متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی، باربد جباری، علیرضا حسین پور و ابوالفضل زندی ۱۰ نفری هستند که با حضور در دور نهایی گرنداسلم برای کسب سهمیه المپیک پاریس  به روی شیاپ‌چانگ می‌روند اما ۱۰ نفر دیگر به ایران بر می‌گردند. ۱۰ نفری که حضورشان در چین هزینه میلیاردی روی دست فدراسیون گذاشت. 

تکواندوی ایران از طریق رنکینگ فقط یک سهمیه در بانوان کسب کرد که توسط ناهید کیانی بود اما در مردان ضعیف عمل کردند و حالا برای جبران این ضعف راهی چین شدند. از ۲۰ نفری که برای این ماموریت انتخاب شدند ۱۰ نفر در مرحله ریزش کردند و ۱۰ نفر دیگر هم باید ۲۵ و ۲۶ آذر در گراند اسلم مسابقه بدهند. فقط هم برای گرفتن بلیت پاریس باید طلا بگیرند اما آیا واقعا این کتر شدنی است؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال