ورزش جهان

12873
برای این لحظه خلق شدم

قهرمان تنیس با ویلچر پس از کسب طلا:

برای این لحظه خلق شدم

توکیتو اودا پس از برتری مقابل آلفی هیوت مرد شماره یک تنیس با ویلچر جهان در فینالی دراماتیک در بازی‌های پارالمپیک پاریس، گفت: برای این لحظه خلق شدم و در طول مسابقه در کنار قهرمان کودکی‌ام، بسیار لبخند می‌زدم و این بهترین لذت بود.۱

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، فینال تنیس با ویلچر بازی‌های پارالمپیک پاریس بین آلفی هیوت از بریتانیا و توکیتو اودا از ژاپن به‌عنوان یکی از دراماتیک‌ترین فینال‌های پارالمپیک پاریس در تاریخ تنیس با ویلچر ثبت شد. در نهایت، اودا توانست مرد شماره یک جهان را شکست دهد.

این ستاره جوان پس از قهرمانی مقابل مرد شماره یک جهان، گفت: من ورزشکاری پرانرژی هستم و برای این لحظه خلق شدم. در طول مسابقه در کنار قهرمان کودکی‌ام بسیار لبخند می‌زدم و این بهترین لذت بود.

اودا زمانی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کرد، آلفی هیوت را برای اولین بار ملاقات کرد. وی یادآور شد: زمانی که گوستاوو و آلفی روی سکو در کنارم بودم واقعا احساساتی شدم و هر دوی آنها بازیکنان بزرگی هستند و من تلاش کردم از سبک آنها پیروی کنم.

اودا در نه سالگی به سرطان استخوان مبتلا شد و تحت درمان و جراحی قرار گرفت. در حالی که او در بیمارستان بستری بود، ویدیویی از شینگو کونیدا اسطوره تنیس با ویلچر را در حال بازی در فینال انفرادی مردان در بازی‌های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ مشاهده کرد. از آن پس راه او را ادامه داد و به عنوان جانشین کونیدا لقب گرفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های ورزش جهان