ایلیا بهزاد اول

ایلیا بهزاد اول

گزارش

12881
الاهلی غول خفته فوتبال عربستان

توپ پر اولین رقیب آسیایی پرسپولیس

الاهلی غول خفته فوتبال عربستان

الاهلی عربستان اولین رقیب پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا خواهد بود.

مسیر پرماجرا و سخت پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیای این فصل، روز بیست و ششم شهریور در جده و با تقابل مقابل تیم آماده و پرستاره الاهلی عربستان آغاز می‌شود.

تیمی که در دو فصل اخیر و پس از تزریق منابع نامحدود مالی به باشگاه‌های بزرگ فوتبال عربستان، خریدهای چشمگیر و بزرگی داشت و حالا پس از سال ۲۰۲۰، برای اولین بار حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی در فوتبال آسیا را تجربه می‌کند. الاهلی که در پایان فصل ۲۰۲۱/۲۲ به سطح دوم فوتبال عربستان سقوط کرده بود، تنها یک فصل در این لیگ حضور داشت و خیلی زود به لیگ برتر عربستان بازگشت. بازگشت الاهلی به سطح اول عربستان، با خرید چهره‌های شاخصی چون ریاض محرز، روبرتو فیرمینو، آلن سنت‌مکسیمین، ادوارد مندی، فرانک کسیه، مریح دمیرال و گابری ویگا همراه بود که همه از بازیکنان ثابت تیم‌های مطرح و بزرگ فوتبال اروپا بودند.

یک تاکتیسین جوان روی نیمکت

باشگاه الاهلی در ابتدای فصل گذشته، به سراغ جذب مارکو سیلوا سرمربی مشهور پرتغالی تیم فولام رفت اما با رد پیشنهاد سعودی‌ها توسط این سرمربی، ماتیاس یایسله جوان در رادار الاهلی قرار گرفت. چهره آلمانی و ۳۵ ساله‌ای که مانند مربیان بزرگی چون رالف رانگنیک و یولیان ناگلزمان، از مربیان پرورش یافته در بخشی ورزشی شرکت ردبول بود و با دو قهرمانی لیگ اتریش روی نیمکت سالزبورگ، خود را به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت لایپزیش و تیم‌های لیگ برتری مطرح کرد. با این حال یایسله به جای جاه‌طلبی و اثبات خود در فوتبال اروپا، پیشنهاد هنگفت الاهلی را پذیرفت و در پایان اولین فصل خود، با کسب رتبه سوم لیگ مجوز حضور در لیگ نخبگان را کسب کرد. با این حال عملکرد ضعیف او در مسابقات بزرگ مقابل تیم‌های رقبای اصلی چون الهلال و النصر، با انتقادات زیاد هواداران الاهلی مواجه شده است.

خط حمله آتشین سفیدهای جده

خرید بزرگ الاهلی در این پنجره نقل و انتقالاتی، باعث رشد کیفیت خط حمله این تیم به نسبت فصل گذشته شده است. انتقال ۴۶ میلیون یورویی ایوان تونی، ملی‌پوش انگلیسی تیم برنتفورد که یکی از بهترین گلزنان سطوح مختلف فوتبال بریتانیا در پنج فصل گذشته بود، خط حمله الاهلی را به یکی از بهترین خطوط حمله فوتبال آسیا تبدیل کرده است. حتی برخی از رسانه‌های خارجی، خط حمله الاهلی متشکل از محرز، فیرمینو و تونی را قدرتمندتر از خط حمله بسیاری از تیم‌های اروپایی می‌دانند. الکساندر هافبک ۲۰ ساله و ۱۱ میلیون یورویی تیم ملی جوانان برزیل و باشگاه فلومیننزه، دیگر خرید بزرگ الاهلی در این تابستان بود.



شروع ضعیف در فصل جدید

الاهلی پس از شکست در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی سوپرجام مقابل الهلال، در هفته نخست لیگ با گلزنی فیرمینو مقابل العروبه به برتری رسید اما در هفته دوم، شکست دور از انتظاری را مقابل الفاتح تجربه کرد. الاهلی برخلاف پرسپولیس، سه روز پیش از این تقابل مهم آسیایی یک رقابت سخت را با النصر پرستاره برگزار می‌کند و همین موضوع باعث شده که مدیران الاهلی، به دنبال تاخیر یک یا دو روزه زمان برگزاری این بازی باشند. اتفاقی که طبق قوانین سخت‌گیرانه AFC برای لیگ نخبگان آسیا، دور از انتظار خواهد بود.



مصدومیت فوق‌ستاره الجزایری

خبر بد برای این تیم پیش از تقابل با پرسپولیس، مصدومیت ریاض محرز ستاره الجزایری آن‌ها در اردوی تیم ملی کشورش بود. هنوز معلوم نیست که محرز به بازی پرسپولیس می‌رسد یا خیر اما غیبت او که در اردوی تیم ملی الجزایر با الکسیس گندوز دروازه‌بان پرسپولیس تمرین می‌کند، می‌تواند فقدانی بزرگ برای تیم نایب‌قهرمان سال ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش