گزارش

12883
ملاقات یوزها با بازنده همیشگی

امارات به دنبال انتقام شش شکست متوالی

ملاقات یوزها با بازنده همیشگی

ایران در دومین مسابقه مقدماتی جام جهانی به مصاف یکی از رقبای محبوب خود می‌رود.

به گزارش ایران ورزشی، پس از نمایش نه‌چندان دلچسب شاگردان امیر قلعه‌نویی در دور اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی مقابل قرقیزستان و پیروزی خفیف مقابل این تیم، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان برای تقابل با صدرنشین گروه یعنی امارات وارد این کشور شده‌اند.

تیمی که با پائولو بنتو سرمربی مطرح پرتغالی و با تزریق بازیکنان باکیفیت خارجی، به نسبت جام ملت‌های آسیا در سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در اولین مسابقه خود، از سد قطر گذشته است. اماراتی‌ها که در جام ملت‌ها با دو شکست متوالی مقابل ایران و تاجیکستان از دور رقابت‌ها کنار رفتند، در شش مسابقه اخیر همواره مقابل ایران بازنده بوده‌اند و تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه تیم ملی ایران شدند. آخرین بازی بدون باخت امارات مقابل ایران، به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و تساوی دو تیم در دبی برمی‌گردد که ایران با هدایت علی دایی و با ضربه سر کریم باقری، از شکست در یک مسابقه نزدیک و حیاتی فرار کرد.

در مجموع ۱۹ تقابل دو تیم، ایران به ۱۵ برد رسیده و امارات تنها در یک مسابقه تدارکاتی که در سال ۱۳۷۶ برگزار شد، توانسته ایران را شکست دهد. با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌های امارات برای پیشرفت در فوتبال ملی و باشگاهی، این آمار یک‌طرفه نشان‌دهنده تفاوت سطح کیفی فوتبال ایران و امارات است و حتی با توجه به افزایش قدرت سایر تیم‌ها در آسیا، مردم انتظار به حق پیروزی مقابل امارات در دو بازی رفت و برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را دارند. آن هم در شرایطی که کادر فنی تیم ملی، در روزهای گذشته از این موضوع صحبت کردند که نمایش ایران مقابل امارات، بی‌تردید بهتر از نمایش تیم ملی برابر قرقیزستان در چمن ناهموار فولادشهر خواهد بود.

بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های ایران و امارات، مثل همیشه امید اول ایران برای درخشش در این مسابقه سخت و حساس است. مهدی طارمی که بین بازیکنان حاضر در ترکیب ایران تنها بازیکن با سابقه گلزنی مقابل اماراتی‌ها است، در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ مجموعا چهار بار دروازه تیم ملی امارات را باز کرد تا به تنهایی بالاتر از کریم باقری با سه گل، بهترین گلزن تقابل‌های ملی ایران و امارات باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش