ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12891
نصرتی :نمی‌توانیم به بازیکنان تیم ملی نمره واقعی بدهیم

دادن شانس گل به حریف و خلق نکردن موقعیت‌های خوب موجب اعتراض شد

نصرتی :نمی‌توانیم به بازیکنان تیم ملی نمره واقعی بدهیم

مدافع سابق تیم ملی گفت بعد از بازی مقابل امارات هم حتما به من زنگ بزنید .به این حرفم می رسید که قطعا تیم امارات را با شکست مواجه خواهیم ساخت .

محمد نصرتی مربی فعلی تیم مس سونگون و مدافع سابق تیم ملی که خودش سابقه گلزنی برای تیم ملی کشورمان در  مسابقات مقدماتی جام جهانی در کارنامه بازیگری اش دارد در خصوص شرایط بازی مقابل قرقیزستان و انتقادهای وارد شده و همچنین بازی حساس پیش روی تیم ملی مقابل امارات به سوالات ما پاسخ داد و تاکید داشت صحبت‌هایش فقط در جهت کمک به تیم ملی کشورمان است .

 

*با بازی که مقابل قرقیزستان از تیم ملی کشورمان شاهد بودیم انتقادها از تیم ملی خیلی زیاد شده و کم شدن فاصله ما با تیم های درجه دوم وسوم واقعا موجب نگرانی شده .

 

به هر حال ما باید این واقعیت را در نظربگیریم که همه تیم‌ها پیشرفت کرده اند و این مساله در تمامی تیم‌های معتبر دنیا هم دیده می شود . در همین راستا قطعا فاصله تیمهای دیگر درجه دوم و سوم آسیایی هم با فوتبال ما کمتر شده اما جدا از بحث فنی به نظرم ما باید به سطح انگیزشی متفاوت بازیکنان تیم‌ها هم نسبت به یکدیگر هم دقت داشته باشیم که تیم‌های کوچکتر همیشه مقابل تیم‌های بزرگ انگیزه بیشتری دارند .نمونه این مساله را در دو دوره قبل در جام جهانی از تیم ملی کشورمان شاهد بودیم که تیم ملی ایران بهترین نمایش را مقابل اسپانیا ارایه داد و حتی قادر به کسب نتیجه برد و مساوی مقابل این تیم بزرگ و پرتغال هم بود یا در این رابطه ما می تواتیم بازی مان مقابل آرژانتین را مثال بزنیم که تیم ملی ما در آن دیدار دو فرصت خیلی خوب برای گلزنی داشت که از دست داد و در نهایت با یک گل به سختی نتیجه را به تیم ملی پر قدرت آرژانتین واگذار کرد .

 

*قبول دارید که تیم ما در چند نقطه هم بسیار بحث بر انگیز و ضعیف کار کردند ؟

 

بله ما در فاز دفاعی به تیم قرقیزستان  موقعیت گل زیاد دادیم .بعضی از بازیکنان خط دفاعی ما در حال نزول هستند به همین دلیل ساختار دفاعی ما باید درست شود. در حالی که به لحاظ مالکیت خوب بودیم اما با وجود خلق موقعیت‌های نسبتا قابل قبول فرصت‌های گل ،موقعیت‌های ما خیلی خوب و قابل توجه نبود که تیم ما بتواند از آنها استفاده کرده و به گل برسد .

 

*شخصا شما فکر می کنید دلیل اعتراض  زیاد هواداران فوتبال نسبت به تیم ملی و کادر تیم ملی چه بود ؟

 

قبل از اینکه بخواهم وارد این بحث شوم باید به این نکته هم اشاره کنم که حتما کیفیت چمن بر روی بازی تیم ملی ایران تاثیر گذار بود اما در مجموع تیم ملی ما در فاز دفاعی  قوی عمل نکرد و بر روی حملات تیم قرقیزستان با مشکل مواجه می شدیم که اگر در یکی دو مورد واکنش های خوب بیرانوند نبود ممکن بود ما با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم  .بیشتر اعتراض‌ها هم به این نکته باز می گشت که تیم ملی ما موقعیت‌های گل قابل توجهی مقابل دروازه حریفان نمی توانست خلق کند ضمن اینکه فرصت گل هم به تیم حریف بدهد. نکته ای که موجب اعتراض هواداران در اصفهان و فوتبالدوستان شده بود ضمن اینکه صرفا مالکیت خیلی مهم نیست و نمی توان خیلی بر روی این مساله تاکید کرد هر چند ما نمی توانیم به بازیکنان‌مان به دلیل بازی مقابل قرقیزستان نمره واقعی بدهیم.

 

*در خصوص بازی مان مقابل تیم ملی امارات با توجه به پیروزی که این تیم مقابل قطر داشته نگران نیستید ؟

 

نه من نگران نیستم چون معتقدم تیم ملی ما در بازی اول هنوز به شکل خوبی در فضای مهم و حساس بازی‌های ملی قرار نداشت و از آن شرایط لازم به دلیل اولین بازی به دور بود و چمن بد هم مزید بر علت شد اما در بازی مقابل امارات با توجه به اینکه چندین بازیکن ملی ما در امارات بازی می کنند و چمن ورزشگاه هم برای بازیکنان تکنیکی ما شرایط بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد من اطمینان دارم که تیم ملی ما با شرایط کاملا متقاوتی نسبت به دیدار مقابل قرقیزستان مقابل امارات بازی کرده و با دو گل اختلاف این تیم را شکست خواهد داد واگر بعد از بازی مقابل امارات هم زنگ بزنید قطعا به این حرف من می رسید .

 

*نگران نیستید که تیم ملی به جام جهانی صعود نکند ؟

 

نگران صعود نیستم چون با توجه به قدمت فوتبال‌مان و استعدادهایی که داریم باید صعود کنیم اما کار ما راحت نیست که حتما تیم ملی ما نیاز به تمرکز و مسوولیت پذیری و یکسری از مسائل دیگر دارد مثل اینکه ساختار دفاعی مان را درست کرده و شرایط بهتری را به وجود بیاوریم .

 

*در خصوص خط میانی و خط حمله چه نطری دارید ؟

 

سردار و طارمی بازیکنان خوبی هستند اما ما باید بتوانیم با انجام کارهای ترکیبی و برتری عددی شرایط بهتری را در زمان حمله ایجاد کنیم.کاری که در بازی مقابل قرقیزستان انجام ندادیم .خط هافبک ما هم بازیکنان خوبی دارد که جدا از امید بقیه بازیکنانش مانند جهانبخش و سامان خیلی در شرایط مسابقه قرار نداشتند که این مساله شرایط ما را سخت کرده بود .

 

*حریف اصلی ما را برای صعود چه تیمی می دانی ؟

 

هر تیمی می تواند خطرناک باشد اما مهم این است که روی کاغذ قطر قوی تراز بقیه تیم‌های همگروه‌مان است .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران