حامد جیرودی

حامد جیرودی

فوتبال ایران

12912
سیزن 2 «رونالدو در تهران»

فوتبال ایران از لحاظ فرهنگی آماده حضور ستاره‌ها شده است؟

سیزن ۲ «رونالدو در تهران»

فوتبال باشگاهی ایران اگر چه از هفته گذشته به دلیل بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در تعطیلات نسبی به سر می‌برد و تیم‌ها با برگزاری بازی‌های دوستانه خود را آماده ادامه لیگ برتر می‌کنند اما استقلال و پرسپولیس به عنوان دو نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا باید در این رقابت‌ها به میدان بروند. مسابقاتی که در آن و طبق برنامه AFC، استقلال باید روز 26 شهریور به مصاف الغرافه برود و پرسپولیس هم روز 27 شهریور با الاهلی دیدار کند. سرخابی‌ها پس از آن هم باید با دیگر تیم‌های حاضر در گروه‌شان یعنی السد، پاختاکور، النصر، الهلال و الریان مسابقه بدهند که مسابقه با این تیم‌ها که ستارگان سرشناس بسیاری را در اختیار دارند، بسیار سخت است. این در شرایطی است که هنوز مشخص نیست استقلال و پرسپولیس باید در کدام ورزشگاه از این تیم‌ها میزبانی کنند که این وضعیت هم بر فاصله نجومی در خصوص شرایط تیم‌های ایرانی با رقبای‌شان در آسیا افزوده است. اما موضوع دیگری که باز هم در این میان جلب توجه می‌کند، حضور دوباره ستارگانی چون کریستیانو رونالدو در ایران است و این مسأله حتی به صورت طنز در فضای مجازی مطرح شده که واقعاً رونالدو روز اول آبان ماه برای بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس به قلعه حسن‌خان می‌آید؟
وقتی رونالدو سال گذشته برای دیدار با پرسپولیس به همراه النصر به تهران آمد، چنان جوی در مسیر حضور کاروان تیم عربستانی به وجود آمد که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد. هواداران پرشور و هیجان به دنبال اتوبوس النصر می‌دویدند و از تپه‌های هتل محل اقامت این تیم در سعادت آباد بالا می‌رفتند تا شاید بتوانند لحظه‌ای فوق ستاره محبوب و پرتغالی را از نزدیک ببینند اما این تنها حاشیه مربوط به حضور رونالدو در ایران نبود و اتفاق‌های عجیب دیگری نظیر اینکه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، دخترش را در قامت مترجم به فرودگاه برد و یا ماجراهایی که در دیدار دختر هنرمند نقاش و معلول با رونالدو و اهدای پیراهن CR7 به او و دیر رسیدن پیراهن به دستش رخ داد، از جمله موضوعاتی بود که بازتاب زیادی داشت و تا مدت‌ها درباره آن بحث می‌شد.
سال گذشته نیمار هم به ایران آمد و در دیدار نساجی برابر الهلال به میدان آمد و وضعیت چمن ورزشگاه آزادی را زیر سؤال برد. این نشان می‌دهد که حضور این ستارگان سابق و فعلی فوتبال جهان تا چه حد از لحاظ فرهنگی و اجتماعی می‌تواند مهم باشد.
الهلال حالا در این فصل ژائو کانسلو بازیکن فصل گذشته بارسلونا و تیم ملی پرتغال را به جمع دیگر ستارگان فراوانش اضافه کرده و الاهلی، ایوان تونی مهاجم جوان تیم ملی انگلیس را جذب کرده است. الغرافه، خوسلو مهاجم فصل گذشته رئال مادرید را در اختیار دارد و دیگر تیم‌ها هم کم و بیش بازیکنان سرشناس و مربیان بزرگی را در اختیار دارند اما سؤالی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا از لحاظ فرهنگی خود را آماده حضور این چهره‌های نامدار کرده‌ایم و یا باید شاهد سیزن دو حواشی فراوان حضور رونالدو در پایتخت و خیابان منتهی به ورزشگاه در قلعه حسن‌خان باشیم؟
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران